וואקלאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןוואקלאו
תקופה
מיוקן 16–10 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: קנגוראים
משפחה: אריות כיס
סוג: וואקלאו
מינים
  • Wakaleo alcootaensis
  • Wakaleo oldfieldi
  • Wakaleo pitikantensis
  • Wakaleo schouteni
  • Wakaleo vanderleuri
שם מדעי
Wakaleo
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וואקלאו (שם מדעי: Wakaleo; מילולית מאבוריג'ינית: "אריה קטן") הוא סוג של כיסאי טורף נכחד, אשר השתייך למשפחת אריות כיס שבסדרת הקנגוראים. יונק זה היה קרובו הקטן והמוקדם של אריה הכיס - גדול היונקים הטורפים האוסטרלים. הוא הוגדר ב-1974 בידי החוקרים ויליאם א. קלמנס (אנ') ומייקל פלין (Michael Plane) ונכללו בו 5 מינים. הוא התגלה בשטחי הטריטוריה הצפונית ואוסטרליה הדרומית, באוסטרליה וחי בתקופת המיוקן שלפני 16 עד 10 מיליון שנה.

הוואקלאו היה טורף בינוני בגובה 40 סנטימטרים ובמשקל של 30 עד 56 קילוגרם שדמה במראהו לאריה הכיס והיה בעל קשר רחוק לוומבטיים. מבנה שיניו גם מזכיר שיניים של וומבט ואף על פי שהיה מיועד לחיתוך ושיסוע טרף כשהשיניים הטוחנות שלו היו בעלות כתרים גבוהים וכמה מהמלתעות היו חסרות. הגולגולת הייתה מעט יותר ארוכה מזו של אריה הכיס, אך דמתה לו מאוד. יונק זה היה בעל עוצמת נשיכה גבוהה בכוח של 139 ניוטון, כך שהגיע לעוצמת נשיכה של זאב מצוי, ולא לעוצמה חזקה כמו של אריה הכיס. עם זאת הוא היה יכול עדיין להרוג איתה בעלי חיים שהיו גדולים ממנו.

ככל הנראה הוא חי ביערות וערבות ברחבי אוסטרליה שם אולי ניזון מקנגורים קטנים וכיסאים נוספים וכן מיצורים קטנים יותר. אולי הוא ניזון גם מפגרים. הוא נכחד עם סוף המיוקן והוחלף בקרובו הגדול, אריה הכיס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וואקלאו בוויקישיתוף