ויקיפדיה:אשף הערכים/חשיבות ביוגרפיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
3. חשיבות הנושא
4. מקורות לכתיבה
5. תוכן הערך
6. סיום
חשיבות

ויקיפדיה גיבשה קווים מנחים המגדירים המלצות לנושאים המתאימים לערכי ביוגרפיות.

קראו עוד בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים

מעטים הם האנשים החשובים דיים להופעה בוויקיפדיה. ערך על אדם ייכתב רק אם יש סימוכין לכך שהאדם השפיע באופן משמעותי כלשהו על העולם או האנושות, למשל: בהמצאה או גילוי מדעי, שינוי תפיסות חברתיות, פוליטיות, מדעיות או תרבותיות, המצאה של אידאולוגיה או תרומה משמעותית להפצתה, יצירת יצירה אמנותית או ספרותית ידועה מאוד או בעלת השפעה רבה.

קשה להאמין שערכים על כתבים באינטרנט יתקבלו בעין יפה. כך גם לגבי אנשי צבא זוטרים, מעצבי אופנה, שחקני ספורט זוטרים, ועוד. ערכים כאלו עלולים שלא לעמוד בסף החשיבות לערכים בוויקיפדיה ולהימחק. לפיכך לפני כתיבת ערך על אישיות בוויקיפדיה יש לשקול את חשיבותה ומידת התאמתה להופעה בוויקיפדיה.

להלן רשימה חלקית של נקודות שיש לשקול כדי להעריך את חשיבותו והתאמתו של הנושא להופעה בוויקיפדיה:

רשימה מפורטת יותר מופיעה בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים.

בוויקיפדיה קריטריונים ספציפיים להערכת חשיבות של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אנשי משפט, כדורגלנים, ציירים ופסלים. אם האישיות שעליה ברצונכם לכתוב ערך מתאימה לקריטריונים המופיעים באחד מדפים אלו היא כנראה תתאים גם כן להופעה בוויקיפדיה.

זכרו: תמיד ישנם יוצאים מן הכלל! אם האישיות שברצונכם לכתוב אינה תואמת את העקרונות הללו, ואתם עדיין רוצים לכתוב עליה ערך, העלו את הנושא לדיון (בדף השיחה של הערך המוצע), ואם האישיות אכן ראויה לערך, תהיה הסכמה של שאר הוויקיפדים.


האם האישיות חשובה?