ויקיפדיה:ביכורים/Tamir Kalman (הילולים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפעם הקודמת שכתבתי במדור הזה הייתה באוגוסט 2017, קצת פחות משנה אחרי שנרשמתי לוויקיפדיה. מאז, הספקתי להתפתח ולהתקדם הרבה מעבר לנקודה שבה הייתי אז. כתבתי וערכתי ערכים רבים בתחומים כמו דיפלומטיה, היסטוריה ותקשורת, שגרמו לי לסיפוק רב וכמה מהם הפכו לציוני דרך חשובים בתרומתי למיזם. הידיעה שאפשר לכתוב ערכים שישמשו בהמשך כל כך הרבה אנשים גורמת להנאה גדולה בכתיבתם, ומעודדת אותי להרחיב אותם במידת האפשר. ועדיין, בעיני לפחות, יש עוד דרך ארוכה מאוד להתפתחות של ויקיפדיה, ואני שמח שיש לי היכולת לתרום להתקדמות החשובה הזו. ויקיפדיה היא אחד האתרים הפופולריים ביותר ברשת, וכמו שאני רואה את זה, זה מעיד על העניין של בני אדם רבים, בכל רחבי הגלובוס, בידע העולמי.

מטרת המדור היא לציין עורכים שעזרו לי לאורך הדרך, ואני רוצה לציין כמה ויקיפדים שעזרו לי מאוד בלמידה של סביבת העבודה כאן.

הראשון שבהם הוא אופק, חבר טוב שלי מאז כיתה ג', שכבר בבית הספר היסודי התחיל לערוך בוויקיפדיה וסיפר לי על סגנון העריכה כאן. באותם ימים ויקיפדיה לא משכה אותי, אבל בהמשך נכנסתי גם אני לוויקיפדיה, וכשנכנסתי הוא היה כאן כדי לעזור בכל דבר, לכוון ולהסביר, ומעל לכל, להיות שותף להקמה של מיזם מוצלח מאוד, מיזם יחסי החוץ, שהוא רק פרומיל משיתוף הפעולה בינינו. אני מודה לו מאוד על זה. הוא עצמו כתב כמה מהערכים (לדעתי) הטובים ביותר שנכתבו כאן, ופיתח כמה תחומים שהיו עד אז מצומצמים בהיקפם בוויקיפדיה.

העורך השני שאני רוצה לציין, הוא אליעד, שהיה החונך שלי בוויקיפדיה במהלך ארבעת החודשים הראשונים לפעילותי כאן. למדתי ממנו הרבה, ואני שמח שהיה לי חונך כמוהו, שתמך בעריכות שלי ועזר לי לשפר אותן. אני אסיר תודה על כך.

עורכים נוספים שארצה לציין לטובה (לא בסדר כרונולוגי) הם היידן, שחסם אותי זמן קצר אחרי שהתחלתי לערוך, בדיעבד זה מה שהמריץ אותי להמשיך ולתרום; ניב, שקצב הכתיבה שלו מעורר השתאות, וזכיתי לעבוד איתו; גילגמש, שאף על פי שבהתחלה ביקר הרבה מאוד עריכות שלי, הוא אחד הוויקיפדים שאני מעריך מאוד; אלדד, שנתן בי אמון בימיי הראשונים כאן, דבר לא מובן מאליו. כל אחד מהם תרם לי הרבה מאוד, ויותר מזה, תרם להגדיל את הידע החבוי כאן.

ישנם עוד עורכים רבים וטובים שעבדו איתי מאז הצטרפותי לוויקיפדיה, ואני שמח שכולם חלק מקהילת העורכים כאן. ויקיפדיה הגיעה למקום שבו היא היום בזכות כל אותם האנשים שטרחו להעשיר אותה בידע שלהם וביכולות הגבוהות שלהם, ועל כך תודה.