ויקיפדיה:הומור/פרשת נמרוד קמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לרקע, ראו: http://www.nrg.co.il/online/16/ART/965/589.html

פ. ענבר אמיר[עריכת קוד מקור]

נכתב בהשראת אורי רדלר - (ומתנצל שאז ראיתי בכך התנהגות לא נאותה) -

פ. ענבר אמיר - (נולד 27 בינואר 2001). מחזאי, מתרגם, עורך, מוזיקאי והוגה דעות ישראלי.

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור]

פ. נולד לאביו, איש האשכולות משתמש: אלמוג, ולאמו, שמחמת תפקידה הבטחוני יישארו פרטיה חסויים, ביישוב אשחר בגוש שגב.

המשבר הראשון[עריכת קוד מקור]

במאי 2005 נחשף פ. הקט לסודוקו כאשר ראה את אביו פותר את ה"סודוקו הבינוני" במדור הסודוקו של העיתון מעריב. נסיונותיו של פ. לפתור את הסודוקו של "הארץ" עלו בתוהו, ויש המייחסים זאת לאי ידיעת קרוא וכתוב. הדבר גרם לפ. למשבר יצירתי חמור. רוב יצירותיו מתקופה זו מתאפיינות בקישקוש קווים כחולים ואדומים לאורך ולרוחב הנייר, המדמות את משבצות הסודוקו. יצירה מעין זו קושקשה על דפו הראשון של ספרו של דייויד תומסון "אירופה מאז נפוליון" וגרמה למשבר בין פ. ובין אביו. על כך נכתב המחזה "פויה" בן שתי השורות בנות המילה האחת. ב"מניפסט הניאו דוגמטי" שיכתוב בשנת 2029, ייתן פ. את הבסיס הסימבולי הפוסט מודרניסטי ודה קונסטרוקטיביסטי לסוגה זו, תוך שהוא מבסס אותה על כתבי ז'אק לאקאן, יורגן הברמס, וסלבוי ז'יז'ק.

המשבר השני[עריכת קוד מקור]

במאי 2005 שוחח פ. עם אביו על ל"ג בעומר. בעת השיחה עלה הנושא כי הגננת סיפרה לילדים על כי בר כוכבא ניצח את הרומאים. האב טען כי יש ליישם כאן את מבחן "מי שמסיים את המלחמה עם הראש מופרד מהגוף זה סימן שהוא הפסיד". כאן נוצר משבר אמונה בין פ. ובין הגננת, שהחריף על רקע היות הגן שייך לזרם החינוך הממלכתי דתי. נסיונותיו של פ. להעלות את הנושא בבוקר לאחר התפילה עלו בתוהו. משבר אמונה זה הביא להתעמקות בכתבי ברוך שפינוזה ונסיונות לגלוש לאתר עצור כאן חושבים אשר נכשלו. שיטוטיו של פ. באינטרנט תוך שהוא מסתמך על הבוקמרקס שמצא במחשב של אביו, הביאו אותו למשברים חריפים על רקע ההתנגשות בין החומר האירוטי שמצא במחשב ובין חינוכו הדתי.

העתיד[עריכת קוד מקור]

עתידו של פ. לוט בערפל. נראה כי יש כאן יוצר בהתהוות העתיד ביום מן הימים לזכות בפרס הסרט הקצר של מכללת תל חי לפחות, אם לא למעלה מזה. ייתכן שהוא יפנה לתחום העסקים, תוך הסתמכות על המשנה הכלכלית של מילטון פרידמן ובנימין נתניהו דבר שיביא לסילוקו ממשפחתו בבושת פנים, ולמשבר נוסף, שייפתר רק כאשר יוכל להשתמש בכסף הרב שיצבור ולשלוח את הוריו אל "בית גיל הזהב" על חשבונו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]


[[קטגוריה:מנהיגי המחר|ענבר אמיר, פ.]]


נמרוד קמר[עריכת קוד מקור]

להלן הערך שנמחק עבור מי שירצה לדעת על מה מדובר בדיון במזנון:


נמרוד קמר הוא-

אמן \ קולנוען \ קפטן.

ממייסדי החברה "אוורירי הפקות" וליין המסיבות הנודע RAW.

נמרוד הוא אמן - אמן מיצג ומיצב. הוא הציג את עבודותיו במספר גלריות ומועדונים, בהם הגלריה בסמטה פלונית 7 בת"א, קפה ברזילאי ועוד.

נמרוד הוא במאי - מאחוריו מספר סרטים קצרים חשובים, בהם הסרט זוכה הפרסים "תמר היפה" \ ישראל 2005, המדמה את משולש האהבה אשר התנהל באמת בינו לבין יובל צוקר וקורין קיציס בחורף 2005. נמרוד ביים גם את הקליפ לשיר "ספוטניק אין לאב" \ ישראל 2005 \ לאמן \ זמר רועי צ'יקי ארד.

יחד עם איתמר רוז ועידו גדעון הוא כתב את "המנשר לקולנוע האוורירי" - דף עקרונות רפוי הבא לעגן את משנת השלושה לגבי הקולנוע כיום. בהתאם הקימו הנ"ל את חברת ההפקות "אוורירי הפקות".

במאי 2005 נמרוד למד את משחק הסודוקו וכעבור נהיה המורה הבכיר הישראל ללימודי הסודוקו - "קפטן סודוקו".

קישורים נוספים\ חיצוניים:

האתר של נמרוד קמר

האתר של קפטן סודוקו, המורה הפרטי לסודוקו

אתר הבית של "הקולנוע האוורירי" ושל "אוורירי הפקות"

אתר הסרט "תמר היפה" \ ישראל 2005

מאד משעשעת כל הציניות הזו, אבל מדוע לא פשוט להעביר את התוכן לעמוד המשתמש? ערןב 05:34, 18 יולי 2005 (UTC)

התכתבות עם נמרוד קמר[עריכת קוד מקור]

הבמאי ואיש הסודוקו נמרוד קמר הפניה אלי טענה מרה, ובסופה בקשה "אני מבקש שתפיץ מכתב זה שלי יחד עם תגובתך הקודמת והבאה בקרב חברי המערכת הבכירים בוויקיפדיה העברית". כיוון שאני רואה בכל ויקיפד "חבר מערכת בכיר", אני מביא כאן את התכתובת כלשונה, ולקורא ינעם.דוד שי 15:45, 30 יולי 2005 (UTC)

שלום דויד שי.

אני מבקש להתלונן על מדיניות העריכה התקיפה כלפי הערך שלי בוויקפדיה עברית.

כבר מספר פעמים שאני מנסה להעלות את הערך שלי, "נמרוד קמר", מינימלי וקורקטי ככל האפשר לאתר, ואחד העורכים מוחק לי בכל פעם את הערך, יחד עם כל הגרסאות הקודמות.

בערכים אחרים שאני כן מצליח להכניס מקוצצים לי דרך קבע כמות הלינקים החיצוניים שאני מוסיף והניסוח הכללי משונה לגמרי.

העניין בלתי נסבל, במיוחד לנוכח המדיניות החופשית של וויקדפיה האנגלית, הפוריה בהרבה, בשל כך, מזו העברית.

מדוע העורכים מגלים תסכול כה רב מלראות את הערך נמרוד קמר באנציקלופדיה?

נמרוד קמר

שלום נמרוד,
בוויקיפדיה העברית פגשנו פעמים אחדות אנשים העומדים על כך שהם ראויים לערך באנציקלופדיה, בעוד שלדעתנו מדובר באנשים שאין בהם עניין לציבור, ולכן מוטב שעדיין לא יופיע ערך אודותם, אף שנשמח לערך כזה כאשר תרומתם לחברה ולתרבות תהיה משמעותית יותר. לאחר שקראתי את הגרסאות השונות של הערכים אודותיך, אני שלם עם החלטותיהם של אלה שהחליטו למחוק את הערך.
אני מקווה שתמצא נחמה בוויקיפדיה האנגלית. דוד שי 15:45, 30 יולי 2005 (UTC)
שלום שוב שי.
טענתך שלאנשים מסויימים "עדיין לא מגיע ערך" היא מגוחכת ונוגדת את המהות של האנציקלופדיה החופשית.
כל העניין בוויקיפדיה הוא שכל מי שמופיע בה כבר ואפשר ללחוץ עליו - מתבקש גם שיהיה לו ערך. לא יתכן ששם (כמו שמי) אשר כבר מופיע במערכת במספר ערכים אחרים - ושאפשר ללחוץ עליו, אך הערך עליו ריק, אסור יהיה למלא לו את הערך.
המערכת באופן אוטומטי, מבקשת מהגולש האקראי להתחיל ולערוך את אותו הערך ולהוסיף מידע עליו, (ואני ומספר אנשים ניסו אכן לעשות כך) אך העורך האקראי, האנונמי מבחינתנו, באופן שיטתי מסרב שערך כזה יופיע.
זה לא עולה על ההדעת.
אם הבעיה היא שאני זה שכותב את הערך אשמח לתת את הזדמנות הכתיבה למישהו אחר, כפי שמלכתחילה מספר אנשים רצו לעשות. סרבתי מלכתחילה להצעות אילו כי סברתי שהדבר צריך להיעשות בשיתופי.
ברור הרי שאם הייתי כותב בהתחלה את הערך עליי בצורה מעט יותר לאקונית, למשל:
"נמרוד קמר, נולד בפתח תיקווה בשנת 1981, במאי ישראלי, פועל כיום בת"א, מאחוריו מספר סרטים: "תמר היפה", "אילן המאבטח", "רמבו ביד ושם". חבר באקדמיה החופשית, וכו.."
אז הערך היה משולב בוויקיפדיה ללא כל בעיה. אך אם המטרה היא ערכים לאקוניים הדבר לא משתמע כלל ממדיניות העריכה.
האנציקלופדיה החופשית היא אינה ועדת קבלה. מופרכת עוד יותר היא טענתך אשר עיקרה "תנסה שוב כשתגדל..". העילה היחידה שיכולה להיות לחסום מישהו בוויקיפדיה או במיזם חופשי כלשהו היא ואנדאליזם שלו למערכת או מידע שיקרי בעליל ומסלף אותו הוא מבקש להכניס למערכת.
אובססיית הסינון האבסולוטית של צוות וויקיפדיה עברית, (גם בָערכים שכן מאושרים), של אותם חבר'ה שבמקרה השתלטו על מיזם וויקיפדיה הפתוח והראשוני (בזמנו, ב1999), היא דורסנית ומסמנת בדיוק את תופעת הלוואי של הקונספקט הפתוח, ממש כמו אנשי לינוקס המוסיימים הששים להשתלט מחשבים של חבריהם בטוענה שכל אחד יכול לכאורה לחטט במחשב של כל אחד אחר ולשכתב את הכל, ועד לועדות קבלה עם אלמנטים דיקטטוריים- בסקווטים מסויימים, למשל, אותם הבתים הפתוחים לכאורה, הפזורים ברחבי אירופה.
בהתנהלותכם במערכת אתם הופכים את השם וויקי (wiki) להזכיר יותר את המילה 'וויקד' \ ('wickedpdedia') \ ('wicked').
נמרוד קמר
שלום נמרוד,
אתה כותב "העילה היחידה שיכולה להיות לחסום מישהו בוויקיפדיה או במיזם חופשי כלשהו היא ואנדאליזם שלו למערכת או מידע שיקרי בעליל ומסלף אותו הוא מבקש להכניס למערכת". בהתאם לגישה זו, ויקיפדיה תחליף בקרוב את "דפי זהב", את ספר הטלפונים ואת מרשם התושבים גם יחד, שהרי לכל אדם יש שם, לרבים יש מקצוע, ויש עוד אחדים שעוסקים בסודוקו. לדעת הרוב בוויקיפדיה העברית, ויקיפדיה היא "אנציקלופדיה חופשית", ויש חשיבות לשני מרכיבי הגדרה זו. אתה שם דגש על המילה "חופשית", אך מתעלם כליל מהמילה "אנציקלופדיה", שמחייבת הכללתו של אדם רק כאשר יש משמעות ציבורית למעשיו. אני מקווה שלא תיעלב אם אספר לך שלמנהלת הסופרמרקט שליד ביתי תרומה עצומה לתזונתה של שכונה שלמה, ובכל זאת איני חושב לכתוב עליה באנציקלופדיה, ואף היא אינה עומדת על כך.
דרך אגב, האם תוכל להפנות אותי לערך אודותיך ב-IMDb?
אתה מדבר על "אותם חבר'ה שבמקרה השתלטו על מיזם וויקיפדיה הפתוח והראשוני". אני רואה באמירה זו ובהמשכה גסות רוח. מדובר באנשים שהשקיעו חלק ניכר ממרצם בהפיכת אנציקלופדיה זו למה שהיא כעת, והנה מגיע נמרוד קמר, שלא תרם לה דבר מלבד מעט דברי הלל על עצמו, והמסר שלו "כולה שלי, ואיש לא יפריע לי לעשות בה רצוני". לך לפתור סודוקו, קפטן. דוד שי 15:45, 30 יולי 2005 (UTC)

המשך הפרשה[עריכת קוד מקור]

דף המשתמש של נמרוד קמר הועמד למחיקה ב-16 בספטמבר 2006, ובתום דיון סוער הוחלט להשאירו, לאחר דילול הטקסט. הטענה העיקרית שעלתה הייתה שנמרוד קמר טרח רק לכתוב מספר דברים על עצמו בדף המשתמש, ולפיכך הדף מהווה חומר פירסומי, וגולשים אקראיים יראו את את הקישור בעמוד הראשון של Google, ובטעות יחשבו שהגיעו לערך על שמו. זמן קצר לאחר הורדת תבנית הצבעת המחיקה מהדף, התווספה לו ההודעה:

ויקימדיה
ויקימדיה
זהו דף פרטי של משתמש בוויקיפדיה.

זה איננו ערך אנציקלופדי, אלא דף שכתב המשתמש "נמרוד קמר" אודות עצמו.

הודעה זו מסתמכת על התבנית en:Template:Userpage, אך שם נראה שהכוונה היא לספק את הקישור לדף המקורי, שמא מישהו יעתיק את תוכן הדף למקומות אחרים:

This is a Wikipedia user page.

This is not an encyclopedia article. If you find this page on any site other than Wikipedia, you are viewing a mirror site. Be aware that the page may be outdated and that the user this page belongs to may have no personal affiliation with any site other than Wikipedia itself. The original page is located at http://he.wikipedia.org/wiki/ויקיפדיה:הומור/פרשת נמרוד קמר.

Wikimedia Foundation
Wikimedia Foundation

מעניין אם השלב הבא יהיה להכין תבניות דומות לכל דפי המשתמש (בתקווה שקטנות יותר מהמקור), בסגנון:

ויקימדיה
ויקימדיה
זהו דף פרטי של משתמש בוויקיפדיה.

אם ראיתם הודעה זו במקום אחר, סימן שהיא מועתקת מכאן.


ראו גם: הערך על נמרוד קמר באיןציקלופדיה