ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 24

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



סיכום המפגש[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מפגשים/יומולדת שנה#סיכום המפגש. טרול רפאים 21:47, 1 מרץ 2006 (UTC)

שמתי לב שבויקיפדיה חסרות אילוסטרציות ואיורים לנושאים רבים. ישנם ערכים שאילוסטרציה יכולה לתרום לפחות כמו הערכים עצמם (כמו ערכים מתמטיים). אני אשמח ליצור לפחות חלק מהן, הבעיה היא שלא יצא לי להתעסק יותר מדי בגרפיקה וקטורית, אז איני מכיר את התוכנות החזקות בשוק אשר קלות לשימוש. אם למישהו יש עצה, אז אשמח לשמוע. עדיפות לתוכנות חופשיות, ועדיפות עליונה לתוכנות עם תמיכה בעברית. בהצעותיכם לא להכליל את אדובי אילוסטריטור שכן הוא לא תומך בעברית (יש גירסה שכן אבל היא קשה להשגה).GNU

אינקסקייפ, [1] הוא עורך וקטורי חופשי, בגרסא האחרונה הם הכניסו לשימוש את pango, אז היא אמורה לתמוך בעברית. טרם ניסית את הגרסא המעודכנת.
לגאומטריה, kig לא רעה בכלל.
התוצאה הכי אסטתית תהיה עם חבילת ה-LaTeX pstricks, שכמו LaTeX, היא תומכת בעברית. אבל היא דורשת מומחיות מאוד גדולה והרבה יותר מדי עבודה לרוב הדברים.
התוכנות הנ"ל מיועדות ללינוקס.
תודה על ההצעות. יש לי קצת בעיה עם לינוקס, כיוון שהמחשב היחיד שלי בבית שיש עליו לינוקס הוא די מיושן ואני מתקשה להאמין שהוא יעבוד היטב עם תוכנות גרפיות. למרות זאת, מצאתי גרסה חלונאים של INKSCAPE, אז כרגע אני מוריד אותה ואנסה אותה אחר כך. בנוגע לKIG, היא תוכנה טובה אבל אני מתקשה להאמין שאני אוכל להשיג איתה תוצאות גרפיות משובחות אם כי היא יכולה בהחלט לתת לי בסיס טוב. GNU
אפשר לעשות תרשימים גם באופן אופיס (יש לה אפילו תוכנת ציור). נראה לי שיהיה כדאי לעשות רשימה של ערכים שזקוקים לאיורים, כדי שלא רק אתה תישא בנטל (אני יכולה לנסות לאייר, אם כי אני לא מבינה כלום במתמטיקה, אז לא נראה לי שאגע בערכים הללו).Xslf 14:41, 24 יולי 2004 (UTC)
אני אציץ באופן אופיס למה שאת מתכוונת. בינתיים התוכנה שהוצעה לי מקודם נחמדה מאד והיום בלילה אני קצת אשב ואשחק איתה. בכל אופן אם כבר לעשות רשימה של ערכים הדורשים תרשימים או איורים כלשהם, צריך שיהיה דף ייעודי כזה, נניח ויקיפדיה:איורים_דרושים. ועדיף שכל אחד יתרום בנושא שהוא הכי מבין, כי לתקן טקסט זה קל, אבל לתקן איורים של מישהו אחר זה כבר בלאגן שלם. GNU
אוקי, הדף נוצר. עכשיו רק צריך למלא אותו בערכים. Xslf
שאלה: לא ניתן לקחת ציורים מהויקיפדיה האנגלית? --Alon 03:47, 25 יולי 2004 (UTC)
לפעמים אפשר לקחת ציורים מהויקיפדיה האנגלית, אבל לפעמים פשוט אין ציורים בויקיפדיה האנגלית או שיש תרשימים באנגלית ואז עדיף לתרגם אותם ערן 04:56, 25 יולי 2004 (UTC)

כתבו עלינו בעיתון!!![עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:פרסומים בעיתונות#כתבו עלינו בעיתון!!!. טרול רפאים 22:35, 1 מרץ 2006 (UTC)

הועבר לויקיפדיה:מזנון/כתובת האתר הישראלי#http://www.wikipedia.org.il. טרול רפאים 22:20, 1 מרץ 2006 (UTC)

ערכים לועזיים לעומת ערכים בוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: מזנון/קשרים עם ויקיפדיות אחרות#ערכים לועזיים לעומת ערכים בוויקיפדיה העברית. טרול רפאים 21:52, 1 מרץ 2006 (UTC)

שמות נשיאים אמריקאים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה: מתן שם לערך/ארכיון 1#שמות נשיאים אמריקאים. טרול רפאים 21:55, 1 מרץ 2006 (UTC)

ויקיסורס בעברית[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: מזנון/הוספה והורדה של אתרי ויקימדיה#המשך. טרול רפאים 21:58, 1 מרץ 2006 (UTC)

לגבי קישורים נוספים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים#לגבי קישורים נוספים. טרול רפאים 18:45, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

משהו מוזר עם הסטטיסטיקה[עריכת קוד מקור]

לא יודע כמה מכם שמו לב, אבל מספר הערכים שמצוין בדף הראשי של וויקיפדיה כל הזמן קופץ אחורה וקדימה (בפעם האחרונה זה היה מ8188 ל8240 ולהפך). בהתחלה חשבתי שזה בגלל מחיקות וקצרמרים אבל אני לא חושב שמישהו באמת מחק והחזיר 50 ערכים! מישהו יכול לבדוק מה הולך כאן? GNU

לא רק זה, גם המאמר המומלץ קופץ קדימה ואחורה כבר זמן מה... יובל מדר 09:58, 26 יולי 2004 (UTC)

פרוייקט גיאומטריה[עריכת קוד מקור]

לפני כשבוע התחלתי לכתוב רשימה של המשפטים הנלמדים בתיכון על גיאומטריה אוקלידית (של המישור).

הרשימה נמצאת כאן.

רציתי לקבל את חוות דעתכם על דרך כתיבת הערכים, האם יש לשלב את רשימות המשפטים לעמודי הערכים (משולשים ומקביליות לדוגמא) - כלומר ליצור רשימה בעמוד ולקשר את הכותרת לעמוד המכיל הוכחות של כולם. או ליצור עמוד דומה לעמוד הקיים שיפנה לכל המשפטים?

או אולי שניהם?

ומה דעתכם על דרך חלוקת המשפטים בין הקטגוריות? (ושמות הקטגוריות)

מחכה לתגובות, יובל מדר 12:09, 25 יולי 2004 (UTC)

לדעתי, יש מקום לעמוד לכל משפט, שיקושר מהצורות המתאימות. כמובן, שמשפט הוא חסר משמעות ללא ההוכחה שלו, ולכן אני מציע שבנתיים, תפתח עמוד לכל משפט, עם מקום להוכחה, דוגמאות לשימוש ומני הרחבות עתידיות. -רונן.

הפניות לא-קיימות לאנגלית[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/ארכיון 1#הפניות לא-קיימות לאנגלית. טרול רפאים 22:28, 1 מרץ 2006 (UTC)

הודעת בן הטבע[עריכת קוד מקור]

ובכן, ויקיפדיה נראית טוב יותר, עדיין איטית למדי אבל מה עם המזנון? הוא נראה בדיוק כמו שעזבתי אותו. פשוט רע. אני אשלח מייל לבריון ונראה מה יהיה. הבנתי שנפגשתם...לא נורא...אם כי מאד רציתי לפגוש את אביהו. הייתי בטוח שדוד שי צעיר יותר או שאולי התמונה מזוייפת. הדף הפותח השתפר, אבל זה עדיין לא זה. אם אינני טועה, כבר אחרי סוכות, ביקשתי מאחד ממכם שיודע לעצב, לעשות משהו בנידון. מבלי להיקרא כשובניסט או פמיניסט - ובכל זאת - לבנות יש טעם טוב בדרך כלל מבנים, ומאחר שהצטרפו אלינו כמה מהן, אז כולי תקווה שאכן יושקעו המאמצים בכיוון הזה. ולעזאזל עם ידיעות אחרונות - רמסנו אותם לגמרי, את המעצמה הזו, בכוחות של בודדים. דוד וגוליית הם אפילו לא סיפור טוב יותר. בזמנו הצעתי להם לשתף פעולה ביחד איתנו. אולם, יש כמה עשרות לקוחות באנציקלופדיה שלהם ואני מתכוון למנוע מהם לחדש את המנוי ויהי מה. דוד שי, כנציגנו לעיתונות, חייב ללכת לתוכנית טלויזיה ולהביא לכאן את ההמונים. תחי ויקיפדיה. תודה לכולם על כל אות שכתבתם. בן הטבע 16:42, 27 יולי 2004 (UTC)

צמצום ערכים[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: מזנון/ריכוז לעומת ביזור#צמצום ערכים. טרול רפאים 22:05, 1 מרץ 2006 (UTC)

אני לא יודע אם זה רק אצלי, אבל הדף מיוחד:wantedpages לא מציג שום דבר, פשוט ריק. אשמח לדעת אם זה רק אצלי במחשב או שזאת בעיה ידועה כבר.--Roybb95 15:58, 28 יולי 2004 (UTC)

זה לא רק אצלך. יש תקופות בהן הדף עובד ויש תקופות שהדף לא עובד. ערן 16:39, 28 יולי 2004 (UTC)

מה זה? אתה מדבר על הדף כאילו שהוא בן-אדם: יום אחד הוא קם על רגל שמאל ולא עובד ויום אחד שהוא קם על רגל ימין וכן מחליט לעבוד. עוד לא שמעתי על משהו שלפעמים עובד ולפעמים לא. מילא משהו שבכלל לא עובד, אבל לפעמים ככה ולפעמים אחרת? נו טוב, אני לא מבין כזה גדול במחשבים, אולי אתם רגילים לדבר כזה שדף מחליט החלטות על דעת עצמו...--Roybb95 16:59, 28 יולי 2004 (UTC)

מחיקת קצרמרים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:מדיניות המחיקה/ארכיון 1#מחיקת קצרמרים. טרול רפאים 22:53, 1 מרץ 2006 (UTC)