ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/הארי פוטר/רייבנקלו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בית רייבנקלו הוא בית בבית הספר הוגוורטס, בסדרת ספרי הארי פוטר שכתבה ג'יי קיי רולינג. בית זה נוסד על ידי רוונה רייבנקלו, שנחשבה למכשפה המבריקה ביותר בזמנה. התכונות הדרושות לקבלה לבית רייבנקלו הן תבונה, חוכמה, יצירתיות, למדנות ופיקחות. משמעות השם רייבנקלו באנגלית היא "טופר העורב", אשר תואמת לסמל הבית - עיט ארד על רקע כחול. חדר המועדון של הבית שוכן במגדל המערבי של הוגוורטס, והכניסה אליו מתאפשרת באמצעות פתירת חידה (בעוד שבשאר הבתים, הכניסה לחדר המועדון מתאפשרת באמצעות סיסמה). בחדר המועדון ניצב פסל של רייבנקלו העונדת את הנזר המפורסם שלה. על הנזר חקוק המוטו של הבית - חכמה בלי גבולות היא אוצר לדורות. לבית רייבנקלו אין נפח רב בעלילת הספרים. במהלך השנים הארי וחבריו מתיידדים עם מספר דמויות מרייבנקלו, בהם לונה לאבגוד, מירטל המייללת, פיליוס פליטיק, וצ'ו צ'אנג.

דברי מצנפת המיון ומייסדת הבית[עריכת קוד מקור]

מצנפת המיון:

"לרייבנקלו אשלח את זה

שבראשו חרוט,

כי תכונותיו המובילות:

רוונה רייבנקלו כפי שנראתה על קלף במשחק "הארי פוטר וחדר הסודות"
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

תבונה ולמדנות."

רוונה רייבנקלו:

"חכמה ללא גבולות היא אוצר לדורות."

רוונה רייבנקלו[עריכת קוד מקור]

רייבנקלו היא אחת מארבעת מייסדי הוגוורטס, והיא ידועה כיפהפייה, אינטליגנטית ויצירתית. ידוע כי היא זו שהמציאה את גרמי המדרגות המשתנים בהוגוורטס. בספר האחרון מתגלה כי היא הותירה אחריה עטרה קסומה, אשר יכולה להעניק חכמה למי שיענוד אותה. העטרה נגנבה ממנה על ידי בתה הלנה (לימים רוח הרפאים של בית רייבנקלו), והוחבאה בתוך גזע עץ חלול ביער באלבניה. רייבנקלו מתה ממחלה אנושה כשהיא שבורת לב מבריחתה של בתה ומאבדנה של העטרה. בסופו של דבר העטרה הגיעה לידיו של וולדמורט והפכה להורוקורוקס, והושמדה בספר האחרון.

תלמידי רייבנקלו[עריכת קוד מקור]

צ'ו צ'אנג (קייטי לאונג)
  • צ'ו צ'אנג היא תלמידה המבוגרת מהארי בשנה, שניהלה עמו מערכת יחסים רומנטית לאחר שנפגשו לראשונה במשחק קווידיץ' בספר השלישי. בשני הספרים הבאים הארי מראה כלפיה סימני חיבה רבים, ואף מנסה להזמין אותה לצאת איתו לנשף בספר הרביעי. אולם, בעקבות מריבה הנגרמת מפעילותה של מריאטה אדג'קום, חברתה של צ'ו, הם נפרדים לקראת סוף הספר החמישי. צ'ו הצטרפה לצבא דמבלדור בספר החמישי, למרות התנגדותם של הוריה, ועל אף שאמה עובדת במשרד הקסמים. לאחר הספר השישי היא כמעט ולא מוזכרת, אם כי היא לוקחת חלק בקרב על הוגוורטס ומגלה להארי על עטרת רייבנקלו.
  • אנתוני גולדשטיין הוא יהודי, מדריך ראשי וחבר בצבא דמבלדור[1]. מוזכר פעמים בודדות במהלך הסדרה.