ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/מכללת ספיר - מישהו לרוץ איתו/ראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה מרכז את מיזם הכתיבה בוויקיפדיה כמטלה אקדמית במסגרת קורס מישהו לרוץ איתו - תשע"ד, במכללה האקדמית ספיר.


לפרטים נוספים אודות הקורס ראו בלשונית: "מידע אודות הקורס" - למעלה.

לאנס ארמסטרונג, רוכב אופניים אמריקאי, בעל שבע זכיות רצופות (בשנים 1999 עד 2005) בטור דה פראנס, אירוע הספורט המפרך ביותר בעולם. הורשע בשימוש בסמים ממריצים וכל תאריו נשללו ממנו.

אולם הספורט בברלין על שם לילי חנוך, שיאנית עולם בזריקת דיסקוס, ממוצא יהודי. עם עליית הנאצים לשלטון, נאסרה עליה הפעילות הספורטיבית, ולבסוף נרצחה.

מטלת הכתיבה בוויקיפדיה משתלבת עם הציפיות מבוגרי/ות מכללת ספיר, להיכרות עם המרחב האינטרנטי והשתלבות בו לצרכים מקצועיים.
על הסטודנטים להירשם לוויקיפדיה, בהתאם לפרטים בלשונית "הנחיות לסטודנטים". בהמשך על הסטודנטים לרשום - ברשימה למטה - את השם בו נרשמו, וליצור ערך בויקיפדיה בנושאים עליהם יוסכם עם המרצה.

  • יש לבחור את הערך עליו תעברו, מתוך רשימת הערכים שהציעה המרצה ולאחר תיאום עמה. על מנת לערוך ערך קיים יש לבחור בו, להקיש על לשונית "עריכה" ולהתחיל לערוך. (כאמור - יש לקרוא את "ההנחיות לסטודנטים" בלשונית למעלה, קודם). על מנת לערוך ערך חדש, יש לכתוב את השם החדש בחלונית החיפוש שבצד שמאל למעלה, וללחוץ על Enter. אם למשל רציתם לכתוב את הערך הדימיוני על האתלט קולפא סודיני (שאינו קיים), עליכם ללחוץ על הקישור האדום - ובאפשרותכם להתחיל לערוך.
  • בהתאם להסבר שתקבלו בסדנת העריכה, לאחר שתירשמו לוויקיפדיה תוכלו לערוך בדף הטיוטה האישי שלכם, אליו ניתן להגיע על ידי לחיצה בראש הדף בצד שמאל על הקישורון "טיוטה", משמאל לשם המשתמש שלכם. שם תתחילו לכתוב את הערך. בהמשך תועבר הטיוטה שלכם למרחב הערכים.
  • יש להציב בראש הערך את התבנית המעידה על שיוכו למיזם של המכללת האקדמית ספיר, בהתאם להנחיות בלשונית "תבניות" למעלה".
  • מטלת הכתיבה בויקיפדיה תיכתב "און-ליין" ולא כנייר מודפס, החל משלב הטיוטה.
  • על מנת שערך שנכתב במסגרת הקורס יועבר למרחב הערכים בויקיפדיה, עליו לקבל (א) את אישור המרצה על איכותו והתאמתו לדרישות האקדמיות; (ב) את אישור עורכי הויקיפדיה על התאמתו, הבסיסית לפחות, לסטנדרטים של ערכים בויקיפדיה. עמידה בדרישות הקורס מחייבות את שני התנאים הנ"ל.

ויקיפדים לסיוע[עריכת קוד מקור]

במידת הצורך, תוכלו להיעזר בוויקיפדים (=עורכי ויקיפדיה) ותיקים, מנוסים וחביבים, שיענו לכם על שאלות טכניות בכתיבה בוויקיפדיה. לחצו על הלשונית "ליווי אישי" למעלה, ופנו לאחד הוויקיפדים הרשומים שם.

רשימת הסטודנטים והערכים לכתיבה[עריכת קוד מקור]

להלן רשימת הערכים שאושרו לכתיבה על ידי המרצה. על כל שני סטודנטים לרשום משמאל לערך שאותו יכתבו את השם בו נרשמו לוויקיפדיה. יש לתאם עם המרצה את הכתיבה לפני הרישום.
דוגמה: