וירג'יניה רומטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וירג'יניה רומטי
לידה 29 ביולי 1957 (בת 66)
שיקגו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Virginia Marie Nicosia עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק IBM, אוניברסיטת קטרינג עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד
פרסים והוקרה
  • טיים 100 (2012)
  • 50 המשפיעים ביותר (ספטמבר 2012) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וירג'יניה (ג'יני) מ' רומטיאנגלית: Virginia "Ginni" M. Rometty ; נולדה ב-29 ביולי 1957) היא מנהלת אמריקאית. בשנים 20122020 שמשה כיושבת ראש חבר המנהלים, הנשיאה והמנהלת הכללית של חברת IBM ומתוקף כך עמדה בראש החברה[1]. לפני שמונתה למנכ"לית עבדה בתפקיד סגנית נשיא בכירה, הממונה על המכירות ועל השיווק ועל האסטרטגיה[2]. תשע שנים רצופות נמנתה עם "חמישים הנשים החזקות ביותר בעולם העסקים" (לפי המגזין Fortune) וב-2013 אף דורגה על ידי המגזין במקום הראשון[3].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1979 השלימה רומטי בהצטיינות את לימודיה בבית הספר להנדסה ולמדע יישומי של אוניברסיטת נורת'ווסטרן ומטעמו הוענק לה תואר ראשון במדעי המחשב ובהנדסת חשמל[2]. לאחר השלמת הלימודים עבדה במכון ג'נרל מוטורס. ב-1981 החלה לעבוד ב-IBM כמהנדסת מערכות בסניף החברה בדטרויט. עשר שנים לאחר מכן, ב-1991, הצטרפה לקבוצת הייעוץ של החברה[4]. בשנת 2002 הובילה רומטי את רכישת חברת הייעוץ העסקי הגדולה "ייעוץ פרייסווטרהאוסקופרס" (PricewaterhouseCoopers consulting) על ידי IBM, תמורת 3.5 מיליארד דולר[5]. ב-2009 מונתה לסגנית נשיא בכירה והופקדה על המכירות ועל השיווק ועל האסטרטגיה[4]. רומטי מזוהה עם אסטרטגית צמיחה של IBM אשר מבוססת בעיקר על השקעת החברה במחשוב ענן ובניתוח מידע. היא הובילה גם את התקנת ווטסון (Watson), המחשב ששיחק וניצח בשעשועון הטלוויזיה Jeopardy! (מלך הטריוויה), לתכליות עסקיות[6]. ב-25 באוקטובר 2011 הכריזה חברת IBM על מינויה של רומטי למנכ"לית ולנשיאה הבאה של החברה, אחרי פרישתו של סם פאלמיסנו מתפקיד המנכ"ל[4]. ב-1 באוקטובר 2012 החליפה את פאלמיסנו גם בתפקיד יו"ר IBM.

רומטי היא האישה הראשונה שמונתה למנהלת הכללית של[1]IBM; על כך אמר קודמה בתפקיד, פאלמיסנו: "ג'יני קיבלה את זה בגלל שזה מגיע לה... זה לא קשור במאומה למדיניות חברתית מתקדמת"[7].

רומטי חברה בחבר הנאמנים של אוניברסיטת נורת'ווסטרן (שבה למדה). כמו כן חברה היא במועצת המנהלים של מרכז הסרטן ממוריאל סלואן קטרינג[8] ובוועדת "גביע דמינג" (Deming Cup's) בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה, אשר מוקירה אנשים על מצוינות תפעולית[9]. כן כיהנה במועצת המנהלים של חברת הביטוח AIG בשנים 2009-2006[1].

ב-6 באפריל 2020 פרשה, כאשר הכריזה בינואר, מתפקיד המנכ"ל ומתפקיד הנשיא[10].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וירג'יניה רומטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]