חופמי אדמדם-חזה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןחופמי אדמדם-חזה
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: חופמאים
משפחה: חופמיים
סוג: חופמי
מין: חופמי אדמדם-חזה
שם מדעי
Charadrius modestus
ליכטנשטיין, 1823
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חופמי אדמדם-חזה (שם מדעי: Charadrius modestus) הוא מין של עוף מים ממשפחת החופמיים החי באמריקה הדרומית סמוך לחופים של ארגנטינה, צ'ילה, ברזיל, אורוגוואי ומצוי גם באיי פוקלנד. תפוצתו בטבע היא "ללא חשש" לפי הרשימה האדומה של IUCN.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורך החופמי 19 עד 22 ס"מ ומשקלו 71 עד 94 גרם בקירוב. הוא בעל פנים אפורות עם פס לבן מעל העיניים, גרון אפור ומצח כתום והחזה אדמדם עם פס שחור עבה תחתיו. הבטן והחזה לבנים והרגליים ארוכות ודקות עם קרומי שחייה. הנקבות דומות במראם לזכרים אך דהויות יותר, כשפרטים שאינם מתרבים בעלי חזה חום-חיוור במקום אדמדם.

תפוצת החופמי היא לאורך החופים ובקרקעות פתוחות באיי פוקלנד, ארגנטינה, אורוגוואי, דרום-מזרח ברזיל ובצ'ילה ופרטים הגיעו גם לפרו ופרגוואי.

במשך עונת הרבייה הוא מצוי בשטחי עשבים מוריקים ובביצות וחופי אגמים יבשתיים. שאר הזמן הוא מצוי בפנים היבשת או בסביבות חופים סלעיים, שטחי בוץ, ביצות ונחלים. רוב האוכלוסיות אינן נודדות, למעט כשהחורפים קשים מאוד באזורים הדרומיים של התפוצה.

החופמי ניזון הן על הקרקע והן במים עם מקורו והוא מחפש חסרי חוליות קטנים כמו חרקים, זחלים ורכיכות וגם מאצות. לעיתים הוא נראהבלהקות של 30 פרטים או יותר, אך לרוב מצוי בזוג או בקבוצות קטנות.

עונת הרבייה שלו היא בעיקר באוקטובר ונובמבר, כשבאיי פוקלנד היא חלה בספטמבר. הקן שלו מוחבא על הקרקע בשטח פתוח והנקבה מטילה 2 ביצים ולעיתים נדירות 3. שני ההורים שומרים על הביצים. כאשר טורף מתקרב לקן הם יכולים לפצוח בחיקוי של כנף פצועה המפתה את הטורף להשאיר את הקן בטוח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חופמי אדמדם-חזה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חופמי אדמדם-חזה באתר הרשימה האדומה של IUCN