חמש ילדות יפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חמש ילדות יפות
The Virgin Suicides
מבוסס על The Virgin Suicides עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סופיה קופולה
הופק בידי פרנסיס פורד קופולה
ג'ולי קוסטנזו
דן הלסטד
כריס הנלי
תסריט סופיה קופולה
ג'פרי יוג'ניידס
עריכה ג'יימס ליונס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'יימס וודס
קתלין טרנר
קירסטן דנסט
ג'וש הארטנט
מוזיקה ז'אן-בנואה דנקל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אדוארד לכמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Paramount Vantage, American Zoetrope עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Paramount Vantage, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ארצות הבריתארצות הברית 12 במאי 2000

ישראלישראל 16 בנובמבר 2000
משך הקרנה 97 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט נעורים, סרט דרמה, סיפור התבגרות, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 6,000,000$
הכנסות באתר מוג'ו virginesuicides
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חמש ילדות יפותאנגלית: The Virgin Suicides, בתרגום חופשי: "התאבדות הבתולות") הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1999 שנכתב ובוים על ידי הבמאית סופיה קופולה. בכיכובם של ג'יימס וודס, קתלין טרנר וקירסטן דנסט. הסרט מבוסס על הספר "התאבדויות הבתולין" של ג'פרי יוג'נידיס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש בשנות ה-70 המוקדמות, בשכונת פאר בעיבורי דטרויט. ארבעה בנים, שכניהן של חמש הבנות, תרז (לסלי היימן), מרי (איי. ג'יי. קוק), בוני (צ'לסי סוויין), לקס (קירסטן דנסט) וססיליה (האנה ר. הול), תוהים על חייהן של חמש בנות משפחת ליסְבּוֹן. המשפחה מנהלת אורח חיים דתי שמרני, והבנות, יפות ובלתי מושגות, נשמרות בקפידה על ידי הוריהן האדוקים.

הסרט נפתח בניסיון התאבדות של האחות הקטנה, ססיליה, והאירועים בעקבותיו. במסיבה שנערכת כדי לשפר את מצב רוחה לאחר הניסיון הכושל, קופצת ססיליה מהחלון, והפעם הניסיון צולח. בעקבות התאבדותה משפחת ליסבון מתבודדת עוד יותר, וההתאבדות מגבירה את המסתוריות האופפת את הבנות הנותרות והמשפחה בכלל.

עם פתיחת שנת הלימודים החדשה, לקס, האחות החופשייה מכולן, מפתחת מערכת יחסים עם טריפ פונטין (ג'וש הארטנט). אביה של לקס מרשה לטריפ לקחת את לקס לנשף אחרי שטריפ מארגן בני זוג לבנות הנותרות, והם מתחייבים לבלות בקבוצה.

אחרי שלקס וטריפ מוכתרים כ"מלכי הנשף", לקס מאבדת את בתוליה לטריפ על מגרש הפוטבול, אך מיד לאחר המעשה היא נזנחת על ידיו.

לקס ואחיותיה נענשות על ידי הוריהן הזועמים אשר מרתקים אותן אל הבית ומרחיקים אותן מבית הספר למשך זמן רב. האחיות יוצרות קשר עם הבנים על ידי סימני אורות והשמעת מוזיקה בטלפון כדרך לביטוי רגשותיהן.

בעודן מרותקות, לקס מתחילה בסדרת פגישות למין מזדמן על גג הבית עם שותפים אקראיים בשעות לילה מאוחרות, בעוד הבנים צופים בה מעבר לרחוב.

לאחר חודש של ריתוק הבנות מסמנות לבנים לבוא לביתן בלילה, כנראה כדי לברוח. כשהבנים מגיעים לבית, לקס יושבת לבדה בחדר האורחים ומעשנת סיגריה. היא מורה לבנים לחכות לאחיותיה, ויוצאת להמתין במכונית.

הבנים משוטטים במרתף ומגלים גופה תלויה מן התקרה ונבהלים, הם עולים חזרה לבית ונתקלים בגופותיהן של שאר בנות ליסבון שהתאבדו כולן, וברור שהבנות תכננו זאת מראש.

תרז לקחה כדורי שינה, בוני תלתה את עצמה במרתף, מרי נעצה ראשה בתנור גז ולקס התאבדה על ידי פחמן חד-חמצני רעיל במכונית שבתוך המוסך.

שבורים מהתאבדותן של בנותיהם, ההורים מסתלקים בחשאי מן השכונה, וזמן קצר לאחר מכן נמכר הבית על כל תכולתו. נראה שהמבוגרים בשכונה מצליחים להשאיר את הפרשה מאחור ולשוב לחיי היום-יום, אך ארבעת הבנים אינם יכולים להניח למקרה ולתעלומה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסרט הוקלט על ידי צמד המוזיקאים הצרפתי, אייר, ויצא לאור כאלבום בפברואר 2000.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]