טארה קאליקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טארה ליי קאליקו (נולדה ב-28 בפברואר 1969) היא אמריקאית שעקבותיה נעלמו בעיר מגוריה בלן שבניו מקסיקו ב-20 בספטמבר 1988. מקרה ההיעלמות של קאליקו הוא מהידועים ביותר בארצות הברית והמתוקשרים שבהם, בין היתר בתוכנית של אופרה וינפרי.

ביולי 1989 נתגלתה תמונת פולארויד בחניון בעיירה פורט סיינט ג'ו בפלורידה ובה נראים אישה צעירה וילד אזוקים כשפיהם מכוסה במסקינג-טייפ, לאור זיהוי האישה כקאליקו בידי אמה הערכת החוקרים היא שקאליקו נחטפה והוחזקה במקום כלשהו בידי החוטף שלה.

היעלמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בספטמבר 1988 יצאה קאליקו מביתה בשעה 9:30 בבוקר לרכיבה על אופניים לאורך כביש 47 של מדינת ניו מקסיקו. היא נהגה לרכוב לאורך הכביש הזה בכל בוקר ולפעמים מלווה באמה, פטי דואל. פטי הפסיקה לרכב בכביש הזה לאחר שחשה שעוקב אחריה רוכב אופנוע. היא הציעה לטארה לשאת עמה אלה אך בתה סרבה להצעה ואמרה לאמה כי אם היא מאחרת לחזור הביתה עד 12 בצהריים לקראת משחק טניס שתכננה עם בן זוגה ב-12:30, אז כדאי שאמה תצא עם רכבה לאסוף אותה. דואל ראתה שטארה בוששה לבוא ונסעה לחפש אותה, כשלא איתרה אותה בכביש 47 יצרה קשר עם המשטרה המקומית. חקירה נפתחה ובמהלכה אותרו הווקמן סוני של טארה והקלטת שמע שלה האזינה לאורך הכביש, אמה הציעה כי ייתכן וטארה שנחטפה סימנה את השביל של התקדמות החוטף שלה עם פיזור האובייקטים האלה. כמה עדי ראייה דיווחו כי ראו את טארה רוכבת על אופניה בכביש 47 אך אופניה לא נמצאו בחקירת המשטרה. איש לא ראה את חטיפתה אך היו עדים שטענו כי ראו טנדר בצבע בהיר (אחד העדים טען כי זה היה טנדר של חברת פורד מדגם 1953) עם תא מטיילים (אנ') שנסע בעקבותיה.

התמונה המסתורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 ביולי 1989 אישה שחנתה בחניון של מכולת בעיירה פורט סיינט ג'ו בפלורידה מצאה בשובה מהקניות תמונה של אישה צעירה וילד השוכבים אזוקים על מיטה כעל פיהם הודבק נייר דבק שחור מצולמים בידי אדם לא ידוע. התמונה הייתה זרוקה במקום חניה שלפני כן אוכלס בידי ואן נטול חלונות של חברת טויוטה בצבע לבן. לדבריה ברכב נהג אדם משופם בשנות ה-30 לחייו, המשטרה העמידה מחסומים בכבישי העיר אך הרכב או החשוד מעולם לא נלכדו או זוהו. לדברי מומחים לצילום מהמשטרה התמונה צולמה לאחר מאי 1989 מכיוון שרק אז החל שיווק סרט הצילום שבו הופקה התמונה.

אמה של טארה זיהתה את האישה שבתמונה כבתה רק "מבוגרת יותר ובלי איפור", היא גם ציינה לחוקרים כי לאישה המצולמת יש צלקת על ברכה הימנית כמו שהייתה לטארה לאחר פציעה שקרתה לה בתאונת דרכים וכי הספר שליד האישה המצולמת, "אודרינה המתוקה שלי" של ו. ס. אנדרוז, היה הספר החביב על בתה. הסקוטלנד יארד הסכים עם ההצעה כי האישה בתמונה היא טארה קאליקו אך המעבדה הלאומית לוס אלאמוס דחתה את ההצעה, וה-FBI טען כי התמונה "לא ברורה מספיק".

התמונה נקשרה גם לחקירת העלמות אחרת, הוריו של מייקל הנלי, גם הוא תושב ניו מקסיקו, שנעלם באפריל 1988 בטיול עם משפחתו בהרי זוני, אך למרות הצעתם של הוריו כי הוא הילד בתמונה הרשויות איתרו את שרידי גופתו ב-1990 11 ק"מ מהמקום שבו הקימו הוריו את המחנה שלהם ו-121 ק"מ ממקום היעלמותה של טארה קאליקו. המשטרה האמינה כי הוא נדד מהמחנה מסיבה לא ברורה ומת כתוצאה מהתייבשות.

כ-20 שנה לאחר שהתמונה פורסמה בתקשורת קיבל מפקד תחנת המשטרה בעיירה פורט סיינט ג'ו, דייוויד בארנס, 2 מכתבים מוזרים שנשלחו ב-10 ביוני וב-10 באוגוסט של 2009 מאלבקרקי שבניו מקסיקו שהכילו תמונות של ילד עם שיער חום בהיר, המכתב הראשון הכיל תמונה שהודפסה על נייר כשעל פיו צויר מלבן שחור כמו הדבק שהיה לילד בתמונה מהחניון והמכתב השני הכיל את התמונה המקורית של הילד שבה הוא בלי קשקושים נלווים. ב-12 באוגוסט הגיע לעיתון "הסטאר" של אותה העיר מכתב נוסף מאלבקרקי שנשלח לפי חותמת הדואר ב-10 באוגוסט והכיל תמונה של ילד (לא ברור אם זה אותו הילד) עם ציור של מלבן שחור על פיו. שום מכתב מבין השלושה לא הכיל כתובת החזרה במידה ותחול טעות במשלוח אך הם נלקחו על ידי ה-FBI לחקירה נוספת בתקווה שימצאו עליהם סימני DNA או טביעות אצבע. לא ברור האם יש קשר למקרה של התמונה המפורסמת או להיעלמותה של קאליקו.

בזמן שנשלחו התמונות המטרידות יצרה קשר עם הרשויות אישה שהזדהתה כ"מתקשרת" (לפי דיווחים אחרים: מגדת עתידות) וביקשה למסור עדות בנושא קאליקו. לדבריה, כשהייתה צעירה עבדה במועדון חשפנות בקליפורניה ופגשה שם נערה שברחה מביתה, היא טענה שהנערה לבסוף הסתבכה ונרצחה אך הייתה בטוחה כי הייתה זו טארה קאליקו. המשטרה ניסתה לאתר את הנרצחת באזור שבו לכאורה נקברה אך לא מצאו דבר.

תמונות נוספות שנקשרו למקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שתי תמונות פולארויד נוספות שהכילו את מי שנחשדת כקאליקו צצו לאורך השנים ופורסמו בציבור. התמונה הראשונה נתגלתה באתר בנייה בעיירה מונציטו שבמחוז סנטה ברברה בקליפורניה. התמונה הראשונה הייתה מטושטשת אך נראתה בה אישה כשנייר דבק מכסה את פיה ומאחוריה נראה בד עם דוגמת פסים בצבע כחול שדמתה לזו שהייתה לכרית בתמונה מהחניון. בדיקת מומחי התמונה העלתה כי התמונה פותחה על פילם שהיה קיים רק החל מיוני 1989.

התמונה השנייה הכילה אישה שנקשרה קלות בגאזה ועיניה כוסו בעוד גאזה כשמשקפיים שחורות גדולות מכסות אותן, ולצדה יושב גבר שנדמה שיושב כנוסע ברכבת של חברת אמטרק. מומחי התמונה הציעו כי הפילם בתמונה השנייה לא היה קיים עד פברואר 1990. אמה של טארה חשדה שהאישה בתמונה הראשונה הייתה בתה והאמינה כי התמונה השנייה היא מתיחה. אחותה של טארה הסכימה עם הצעת הזיהוי של אמה אך הוסיפה כי הנשים בתמונות דומות לאחותה ו"קחו בחשבון שזה נהפך לקשה לשלול או לאשר תמונות חשודות לאחר המון תמונות שהמשטרה ביקשה מאיתנו לבחון".

התפתחויות אחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עשרים שנה לאחר ההעלמות, רנה ריברה, השריף של מחוז ולנסיה, ביקש למסור לתקשורת מסר ובו טען כי הוא יודע מה עלה בגורלה של קאליקו, לדבריו כמה נערים שהכירה עקבו אחריה עם הטנדר בזמן שרכבה ואז קרתה תאונת דרכים לא ברורה דיו ובה נפגעה טארה, שנפטרה לאחר מכן. הנערים חששו לגורלם ודאגו להסתיר את שארע. השריף הוסיף כי הוא יודע את שמות המעורבים במקרה אך ללא גופה אין לו אפשרות להוציא נגדם צו מעצר ולהתחיל בחקירה משפטית. הוא לא שחרר את המידע שהוביל אותו למסור את ההודעה לתקשורת והתיק של טארה קאליקו נשאר פתוח. אביה החורג של קאליקו, ג'ון דואל, התראיין לתקשורת וטען כי אם אין ברשותו אמצעים לבסס את טענותיו היה אסור על השריף להוציא הודעה כזו לתקשורת מלכתחילה שזורה תקוות שווא.

באוקטובר 2013 הוקם צוות של שישה אנשים לחקור את המקרה מחדש. ב-2016 יצא עדכון לתקשורת כי המידע שגיבשה המשטרה מעיד כי מספר נערים, ובהם האקס של קאליקו, תכננו לחטוף ולאנוס אותה, ולאחר מכן לרצוח אותה. שום אדם לא נעצר לאחר הפרסום הזה. לאחר ההודעה של המשטרה רצו צוות יוצרי דוקומנטרי לאסוף כספים כדי להפיק סרט על המקרה ולראיין את מי שמסר את המידע למשטרה אך משתפי הפעולה עם המשטרה הוטרדו וקיבלו איומים על חייהם וסירבו להתראיין והסרט לא יצא לפועל. היוצרים התריעו בפני הרשויות מדינת אריזונה, בה שהו באיסוף כספים, כי יש מישהו בעיר מגוריה של קאליקו שמחבל בחקירה או מסתיר משהו ומנסה להשאיר את התיק "קר".