לדלג לתוכן

טוויפסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוויפסי
Twipsy
סוגה הנפשה ממוחשבת
יוצרים חוויאר מריסקאל
מדבבים בעברית משה פרסטר
עדי טופול
אבי יפה
אבי מאיר וענונו
סער בדישי
איה גרניט שבא
ארץ מקור גרמניהגרמניה גרמניה
מספר עונות 1
מספר פרקים 52
הפקה
חברת הפקה EM.TV
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור Der Kinderkanal
רשת שידור בישראל ערוץ 2
ערוץ ג'וניור
תקופת שידור מקורית 1 בנובמבר 199924 באפריל 2000
תקופת שידור בישראל 20002001
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טוויפסי (באנגלית: Twipsy) היא סדרת הנפשה גרמנית המבוססת על דמות בעלת אותו שם שהפכה לסמל של היריד העולמי של EXPO 2000. הסדרה שודרה בערוץ הטלוויזיה הגרמני Der Kinderkanal עם 52 פרקים קצרים, 13 דקות כל אחד, לעתים קרובות הם היו משלבים כדי ליצור 26 פרקים, באורך כולל של 25 דקות לשני חלקים. שבעה חודשים לפני תחילת ה-EXPO 2000, הבכורה של הסדרה שימשה כדי להרגיל את הילדים לתערוכת העולם הקרובה, אולם היא התמקדה רק בסיפור הרקע של הדמויות, ולא היה לה שום קשר לאירוע עצמו.

בישראל הסדרה שודרה בהתחלה בערוץ 2 ולאחר מכן בערוץ ג'וניור.

תקציר העלילה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון, ניק בן ה-13 נמשך במקרה למרחב הסייבר. לאחר מכן הוא פוגש את שליח הסייבר הססגוני והנמרץ טוויפסי, שמציג את ניק לתחום הווירטואלי. ניק מתגעגע הביתה וטוויפסי שולח אותו בחזרה לעולם האמיתי, תוך שהוא מסתיים שם בלי משים.

סורק שונה משמש לאחר מכן כמעביר ליקום של האינטרנט. בדרך ילדים רבים אחרים, כולל אחותו בת ה-8 של ניק ליסי וחברו אלברט, חווים הרפתקאות רבות ומכירים את תחום מרחב הסייבר. טוויפסי גם לומד להכיר היבטים של העולם האמיתי, כמו מזג האוויר, או אהבתו החדשה (וגרגרנותו) לאוכל.

הדמויות מוצגות באמצעות גרפיקה ממוחשבת כשהן שוהות במרחב הסייבר, וב"עולם האמיתי" תוך שימוש בסגנון קומיקס שגרתי. מלבד זאת, כל האנשים הם כמעט באותו גודל ומראה כמו טוויפסי עצמו.

טוויפסי בישראל

[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכבוד שידור הסדרה בישראל, שודרה תוכנית רצף בשם טוויפסי ברשת בהנחתה של ימית סול שם טוויפסי הופיע בתור בובה שדובבה על ידי רובי מוסקוביץ', זה היה שעשועון טלוויזיה למשפחות שם 2 משפחות התחרו זו בזו בכל פרק.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]