טומב ריידר (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טומב ריידר
Tomb Raider
העטיפה מהמשחק Tomb Raider - The Angels of Darkness משנת 2003
העטיפה מהמשחק Tomb Raider - The Angels of Darkness משנת 2003
כללי
תאריך הוצאה 25 באוקטובר 1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח Core Design, Nixxes Software, Crystal Dynamics, יוביסופט מילאן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Eidos Interactive עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
פלטפורמות דרימקאסט, Sega Saturn, PlayStation Portable, פלייסטיישן 3, פלייסטיישן 2, Wii, Xbox, Windows Phone, Xbox 360, פלייסטיישן 4, פלייסטיישן, נינטנדו גיימקיוב, macOS, מקינטוש, Game Boy Advance, Nintendo DS, MS-DOS, טלפון סלולרי, Microsoft Windows, N-Gage, Xbox One עריכת הנתון בוויקינתונים
tombraider.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טומב ריידראנגלית: Tomb Raider; בתרגום לעברית: "שודדת הקברים") היא סדרת משחקי פעולה אשר מתמקדים בהרפתקאותיה של ארכאולוגית בריטית בדיונית בשם לארה קרופט. מאז צאת המשחק המקורי בסדרה בשנת 1996, הסדרה התפתחה לזיכיון רווחי ומיוחס של ספרי קומיקס, נובלות ספרותיות, סרטוני אנימציה קצרים וסרטי קולנוע ודמותה של לארה הפכה לאייקון תרבותי בתעשיית משחקי הווידאו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ששת המשחקים הראשונים פותחו על ידי חברת Core Design, כאשר שלושת המשחקים האחרונים פותחו על ידי חברת Crystal Dynamics. עד 2010 כל המשחקים יצאו לאור על ידי חברת Eidos Interactive אשר מחזיקה בזיכיון של הסדרה ושל הדמויות המאכלסות אותה ואילו המשחק החדש TOMB RAIDER 2013 יצא לאור על ידי חברת Square Enix (אשר קנתה את חברת Eidos Interactive). עד היום הופקו שלושה סרטי קולנוע באורך מלא אשר מבוססים על עלילותיה של לארה קרופט - "טומב ריידר" (2001) ו"טומב ריידר 2: סוד החיים" (2003) בהם כיכבה השחקנית האמריקאית אנג'לינה ג'ולי בתפקיד לארה קרופט. בשנת 2018, יצא לאקרנים סרט נוסף, בשם "טומב ריידר", שביים רואר אוטוג ובתפקידים הראשיים שיחקו בו אליסיה ויקנדר ודומיניק ווסט.

בשנת 2006 הכיר ספר השיאים של גינס בלארה קרופט כ"גיבורת משחקי המחשב המצליחה ביותר בעולם"[1].

על בסיס הסדרה בשנת 2015 שוחרר משחק "לארה קרופט גו".

רשימת המשחקים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העידן הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

העידן השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

העידן השלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארה קרופט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לארה קרופט
התפתחות דמותה של לארה קרופט בסדרת משחקי "טומב ריידר"

לארה היא הדמות המרכזית בסדרה - ארכאולוגית בריטית אשר עלילותיה דומות לאלו של אינדיאנה ג'ונס במסעותיה בחיפושים אחר אוצרות עתיקים.

לארה נוצרה על ידי המעצב טובי גארד, ומופיעה כמעט תמיד במכנסים קצרים חומים, גופייה כחולה, שחורה או חומה, נרתיקי אקדחים בשני צידי הירכיים בהם היא מחזיקה שני אקדחים, ותיק חום קטן על גבה. לאורך הסדרה היא עברה שינויים אסתטיים רבים כגון מראה פנים חלק יותר, חזה גדול יותר ותזוזת שיער ריאליסטית.

שתים עשרה שנים לאחר שחרורו של המשחק המקורי בסדרה, לארה נחשבת לאחת מדמויות משחקי הווידאו המוכרות ביותר אשר הוכיחה עצמה כשורדת בתעשיית משחקי הווידאו.

עולם טומב ריידר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקים מציגים עולם תלת־ממדי המאוכלס בקברים עתיקים, קטקומבות תת-קרקעיות, ג'ונגלים עבותים של בני המאיה ומקומות נוספים אליהם מגיעה גיבורת המשחקים, לארה קרופט. ממשק המשחקים הוא בגוף שלישי, וברשות לארה מגוון כלי נשק העומדים לרשותה, כאשר הנשק המזוהה ביותר עם הדמות הם צמד אקדחים הנצמדים לירכיה, כמו כן רובה ציד,תת-מקלעים,חץ וקשת ועוד. לארה מרבה להיתקל בחיות טרף המאכלסות את האזורים הטרופיים בהם היא מבקרת, אויבים אנושיים בעלי יכולות מרתקות במיוחד, ואויבים על טבעיים קדומים אותם היא נאלצת להביס על מנת להתקדם שלב אחר שלב בנוסף לאלו, המאפיין הראשי הנוסף שמייחד את העולם של לארה הוא מאפיין החידות והתעלומות,לארה נתקלת בחידות קשות ומסוכנות עליה לפתור ולהבין, על מנת לנוע עוד קדימה במשחק, שילוב החידות המיוחדות, הגרפיקה המרהיבה, וכלי הנשק במועד הנכון, מביא את השחקן להתוודע לעולם של לארה, ולעבור בבטחה משבצת אחר משבצת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טומב ריידר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Guy Cocker,‏ Lara Croft earns Guinness World Record, באתר GameSpot,‏ 7 באפריל 2006