לדלג לתוכן

טיוטה:אביבה אבידן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אביבה אבידן
אביבה אבידן
אביבה אבידן
לידה 18 במרץ 1953 (גיל: 71)
ישראלישראל ירושלים, ישראל
שם לידה אביבה שמואלי
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1964
עיסוק זמרת

אביבה שמואלי (נולדה ב-18 במרץ 1953), ידועה כאביבה אבידן לאחר נישואיה, היא זמרת ושחקנית ישראלית. בשנת 1972 החלה את קריירת המוזיקה שלה כסולנית להקת פיקוד הדרום, אז חלק מהקאסט של התוכנית החמישית "מדרום תפתח הטובה". עשור אחר-כך הייתה הזמרת ליווי של אבי טולדנו, נציג ישראל באירוויזיון 1982, עם השיר "הורה". הוא הגיע למקום השני, מאחורי ניקול הגרמנייה ושירה "Ein bißchen Frieden".

בשנת 1991 הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "יהיה בסדר". הוא נוצר בשיתוף פעולה עם המוזיקאי יוני רועה, ויצא דרך חברת התקליטים העצמאית של משה בן-משה, בן-מוש הפקות. בין הרצועות נכלל השיר "פרי גנך", שהפך לאחד מהיצירות המזוהות ביותר עם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. הוא מושר בטקסים לציון יום האבל המדיני, ומתברג לעשרת השירים הפותחים של מצעד המדיה פורסט מדי שנה. במרוצת הזמן יצאו לו גרסאות כיסוי רבות משל שימי תבורי, אלי לוזון, להקת סינרגיה ונתן כהן.

לאורך שנות ה-90 של המאה ה-20 הוציאה עוד ארבעה אלבומי אולפן: "פילפל", "אוהבת לאהוב", "רק איתך" ו"שימני כחותם". על-אף שכשלה להיכנס למיינסטרים הישראלי, אבידן הפכה לאחת מהמוזיקאיות הפופולריות ביותר בזמר המזרחי.