טיוטה:אברהם הצעיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אברהם הצעיר
תקציב 1.8 מיליון דולר

אברהם הצעיר הוא סרט אנימציה של CGI המתאר את שנותיו הראשונות של אברהם המקראי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בהתבוננות של צופה הכוכבים הראשי של המלך נמרוד. הוא עד לכוכב אחד שמכלה ארבעה כוכבים מסביב, ולאחר מכן אור אתרי הבוקע מהכוכב הנותר רוחץ בית אחד בעיר אור כשדים, מקום מושבה של ממלכת נמרוד. בתוך הבית הזה נולד תינוק לתרח ואשתו עמסלי. מדורבן על ידי אזהרותיו של צופה הכוכבים שלו על המרד הממשמש ובא על ידי התינוק הזה, נמרוד מצווה להרוג את אברהם הצעיר.

תרח מרמה את נמרוד ומספק את תינוקה של משרתו לתפוס את מקומו של אברהם. עמסלי בורחת, ובמשך השנים הבאות היא מגדלת את אברהם במחבוא. בשלב מוקדם, אברהם מפגין אינטליגנציה גבוהה והוא מגיע במהירות למסקנה של אל יחיד. נמרץ מגילויו של אלוהים בארץ פוליתאיסטית מתפשטת, הוא חוזר לאור קדים שם הוא מקבל תפקיד שוער בחנות האלילים של אביו. יום אחד, אוץ מבקר בחנות כדי לקנות אליל. אברהם מבקש מעוץ בתמימות להסביר כיצד אליל אבן דומם יכול לפרנס והוא מפציר באוץ להתנער מעבודת אלילים. לאחר מכן, לאחר שהרס את כל האלילים בחנות, אברהם מניח את הפטיש בידו של אבן דומה של נמרוד, האליל הגדול ביותר בחנות ומנסה לרכך את אביו תרח, תוך שהוא מתעקש שאליל נמרוד היה מבצע איקונוקלאם. כועס על קטל האלילים שלו, טרח מתיר לאנשיו של נמרוד להצעיד את בנו אל נמרוד כדי להוקיע אותו על מעשיו המחפירים והבוגדניים.

אברהם משתחרר מאחיזתו של השומר בדרך לארמון, ומוצא את עצמו שוב במנוסה. לאחר מפגש מקרי עם מלאך, המציל אותו ממוות בטוח במדבר, אברהם מובל על ידי המלאך לישיבת נח. נח לוקח את אברהם תחת חסותו ובסופו של דבר מורה לאברהם בוגר ובוגר לחזור לאור קדשים ולנפץ את הפירמידה של עבודת האלילים המסופוטמית.

סצינת הסיום של הסרט היא עימות שבו אברהם מסרב בהתרסה להכיר בהכרזתו העצמית הקירחת של נמרוד כ"אלוהים העליון" של העולם. נמרוד זועם משליך את אברהם למדורה, אך הוא שורד בנס לנגד עיניו של נמרוד חוזר בתשובה, שמכיר כעת באלוהי אברהם ומורה לעמו להתגייר לאמונותיו המונותאיסטיות של אברהם.

ללהק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדם קורן בתור אברהם
  • ברני ליברמן בתפקיד נמרוד
  • פיצ'ס בליט בתור נח

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהסתמך על התנ"ך, המדרש ופירושים רבים, חקרו וכתבו הרבנים ישראל ברנת וצבי הרשקוביץ את הטיוטה הראשונה של הכתב.[1]

הסרט הוא הפקה של Bible Kids Club, הסרט הופק ליציאה ישירה לווידאו על ידי Big Bang Digital Studios. את הסרט ביים טוד שפר והפיקו אוליבר כהן, צ'רלי כהן, משה דיין וסידני אל חדד. הפרויקט שנמשך ארבע שנים הופק בתקציב של 1.8 מיליון דולר.[1] הסרט יצא לאקרנים בשנת 2011.[1]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהם הצעיר התקבל היטב על ידי הקהל וזכה לביקורות חיוביות.[2][3][4] במאמר עלילתי עבור Lubavitch News Service/Lubavitch.com, כתב מנדי רימלר, "...השיא והמסר של סרט הקולנוע המצויר CGI (Computer Generated Imagery), שחזור חי ומרתק של הסיפור המקראי והמדרשי של אברהם גילוי אלוהים: סוף סוף בידור כשר עם עומק יהודי וחזותי".[1]

קרן דאב העניקה לאברהם הצעיר חמש יונים,[5] את הדירוג הגבוה ביותר שלהן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "Young Abraham - Official Site". נבדק ב-7 דצמ' 2015. {{cite web}}: (עזרה)

קטגוריה:סרטי 2011 קטגוריה:סרטי יהדות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 "Lubavitch News Service/Lubavitch.com". נבדק ב-20 ביולי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Collive.com". 13 במאי 2011. נבדק ב-20 ביולי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Algemeiner.com". נבדק ב-20 ביולי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "The Jewish Star". נבדק ב-21 ביולי 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Young Abraham - Dove Family Friendly Films". Dove Foundation. נבדק ב-7 בדצמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)