טיוטה:אדמת הירח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

אדמת הירח היא חלק קטן מהרגולית שנמצאת על פני הירח. המאפיינים שלה יכולים להיות שונים לגמרי מאלה של הקרקע היבשתית. של כדור הארץ. המאפיינים הפיזיים של אדמת הירח הם בעיקר התוצאה של התפוררות של סלע בזלת, רכיביה של אדמת הירח הם בעיקר חמצן סיליקון וברזל והמשניים הם סידן אלומניום ומגנזיום ועוד רכיבים אחרים.

ריגולית שכבה רופפת של סלעים ואבק על הקיימת על הכוכבים כדודר הארץ, הירח, מאדים: חמצן - 43% סיליקון - 21% ברזל - 13% סידן - 8% אלומיניום - 7% מגנזיום - 5% אחר - 3%

מאפייני אדמת הירח[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודל הגרגירים נע בין 10 עד ל50 מיקרומטר צבעם אפור האדמה קשה ומעט חדה המרקם מרגיש כמו אבק המאפיינים הפיזיים של אדמת הירח הם בעיקר תוצאה של התפוררות מכנית סלע בזלת הנגרמת על ידי השפעות מטאוריות רציפות וההפצצות על ידי כוכבי חלקיקים אטומיים טעונים לאורך שנים. התהליך הוא במידה רבה של בליה מכנית שבה חלקיקי הקרקע לגודל יפה וטוב יותר לאורך הזמן. מצב זה ניגודים ביסודה היווצרות הקרקע יבשתי, מתווכת על ידי הנוכחות של חמצן מולקולרי (O2), לחות, רוח אטמוספירי מגוון חזקים של התורמים תהליכים ביולוגיים. חלקם טענו כי הקרקע המונח אינה נכונה ביחס הירח כי על פני האדמה, אדמה מוגדר כבעל תוכן אורגני, ואילו הירח ללא אף. עם זאת, שימוש רגיל בין מדענים הירח היא להתעהירח הוא השבר בסדר של רגולית על פני השטח של הירח.לם את ההבדל הזה.

קובץ:כף רגל
דריכת כף רגל של אדם על אדמת הירח

התהליכים העיקריים המעורבים היווצרות של אדמת הירח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריסוק מטאוריטים: מכני פריצה של סלעים ומינרלים חלקיקים קטנים יותר על-ידי מטאוריט וההשפעה ; התלכדות: ריתוך של מינרלים וסלע קטעים יחד על ידי זכוכית micrometeorite-ההשפעה-מיוצר; רוח השמש, ועל ההשתלה: התזה הנגרמת על ידי ההשפעות של יונים וחלקיקים אנרגיה גבוהה. תהליכים אלה לא רק טופס אדמת הירח, הם גם להמשיך לשנות את המאפיינים הפיזיים והן אופטי של הקרקע לאורך זמן; תהליך זה מכונה החלל בליה. בנוסף, אש fountaining, לפיה לבה געשי הואמתקרר לתוך חרוזי זכוכית קטנה לפני נופל חזרה אל פני השטח, באפשרותך ליצור קטן אך חשוב פיקדונות במקומות מסוימים, כגון האדמה תפוזים נמצאו ב מכתש שורטי בעמק שור-Littrow על ידי אפולו 17, הזכוכית הירוק נמצא ב הדלי-האפנינים ע י אפולו 15. הפקדות של חרוזים געשי נחשבים גם להיות המקור של אפל מנטל פיקדונות ) במיקומים אחרים סביב הירח.

קישורים למקורות מידע:

http://davidson.weizmann.ac.il/?gclid=Cj0KCQjwkKPVBRDtARIsAA2CG6G2RQYhjmNUOgkcS0Ua-r6Y1kvQ3g73zWDmURHGSJHZ1gC3bGqiJQYaAjhVEALw_wcB -מכון דוידסון space il - http://www.spaceil.com/he/qa-the-moon

קובץ:Soil
אדמת ירח שהביאו לכדור הארץ