לדלג לתוכן

טיוטה:איציק רוזן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איציק רוזן (נולד בבאר שבע ב-19 באוקטובר 1978) הוא תסריטאי/במאי וחוקר קולנוע ישראלי

ביוגרפיה

איציק רוזן גדל בבאר שבע למשפחת עולים ותיקים מברית המועצות לשעבר. אביו הוא מהנדס כימיה ובכיר במפעלי כימיקלים לישראל ואימו היא בנקאית. יש לו אח צעיר ממנו, דודו רוזן (נולד ב-31 במרץ 1984). למד בתיכון מקיף ו' בבאר שבע במגמת קולנוע וטלוויזיה. בנעוריו, שיחק במספר הצגות נוער בבימוי איש התיאטרון הישראלי-אמריקאי יצחק ג'ף משל (מיטשל). בקיץ 1996, לקראת סוף כיתה י"ב שלו, רוזן הצטרף לגרעין נח"ל אך פרש ממנו בסמוך לגיוסו מסיבות מסתוריות. לבסוף, רוזן גויס לצה"ל במרץ 1997 ושירת ביחידת דוכיפת כלוחם וחובש קרבי, כמפקד כיתה ולבסוף כמש"ק קשר של פלוגת טירונים. לאחר שחרורו רוזן הקים את להקת הרוק הבאר שבעית ריבולבינג בה היה הקלידן ואחד מכותבי השירים. הלהקה התפרקה בדצמבר 2001 ורוזן יצא למסע מחוף לחוף בארצות הברית למשך שנה.

באוקטובר 2003 רוזן התחיל את לימודיי הקולנוע שלו במחלקה לקולנוע של מכללת ספיר וסיים את לימודיו בהצטיינות ביוני 2007. סרט הגמר שלו חטא אמיתי יצא במרץ 2007, זכה במספר פרסים צנוע ואף נרכש על ידי ספריית הקונגרס בארצות הברית. רוזן המשיך את לימודיו לתואר שני בקולנוע (מסלול מחקרי) באוניברסיטת תל אביב וקיבל את התואר מוסמך אוניברסיטה (MA) בספטמבר 2011.

במאי 2017 רוזן התחיל את כתיבת מחקר הדוקטורט שלו באוניבסרסיטת תל אביב תחת הנחייתו של התסריטאי-במאי, החוקר והאינטלקטואל הישראלי פרופ' יהודה ג'אד נאמן. לאחר פטירתו של נאמן בספטמבר 2021, פרופ' ניצן בן שאול - מרצה בכיר בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב - לקח על עצמו את המשך הנחיית הדוקטורט. רוזן סיים את כתיבת מחקר הדוקטורט בדצמבר 2023. המחקר עוסק בדגם סרטי הדיסטופיה בקולנוע הישראלי במפנה האלף.

רוזן מלמד במספר מוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ביניהם קמרה אובסקורה, אוניברסיטת חיפה, מכללת ספיר, אוניברסיטת אריאל ובעבר לימד באוניברסיטיה הפתוחה ובמסלול האקדמי של המכללה למנהל.

רוזן כתב וביים מספר סרטים קצרים ושני סרטים עלילתיים באורך מלא. בימים אלה רוזן עובד על סרט קולנוע באורך מלא, קומדיה מטורפת שחורה וניהיליסטית בכיכובה של השחקנית, הסטנדאפיסטית, אשת הרדיו ואושיית הרשת לאה לב.

בין סרטיו:

שדרג את עצמך [12 דקות, 2022, תסריטאי/מפיק/במאי]: מדע בדיוני דיסטופי קצר.

ארץ נשייה [91 דקות, 2021, תסריטאי/מפיק/במאי]: מותחן פסיכולוגי עצמאי.

דירת מסתור [80 דקות, 2016, תסריטאי/מפיק/עורך/במאי]: מותחן אימה אקספרימנטלי.

כובשים69 [7 דקות, 2011, במאי]: קומדיה רומנטית קצרה.

סיומת [5 דקות, 2010, תסריטאי, במאי]: סרט אימה/זומבים קצר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

נועה הר ציון

רינת מטטוב

חגי ארד

קמרה אבוסקורה

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

איציק רוזן באתר אי.די.בי.נוסטלגיה היא כבר לא כלפי מה שהיה: נוסטלגיה ורטרו בסדרת ההיסטוריה החלופית האיש במצודה הרמה (מאמר של איציק רוזן באתר סליל למחקר היסטוריה, חברה ואמנות)

הטריילר של ארץ נשייה (רוזן, 2021)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [1], באתר (קמרה אובסקורה)