טיוטה:ג'ורג' מנדלוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' מנדלוק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 20 במרץ 1948 (גיל: 76)
אאוגסבורג, בוואריה, גרמניה
מקצוע במאי, כותב, מפיק

ג'ורג' מנדלוקאוקראינית: Джордж Менделюк; נולד ב-20 במרץ 1948, אאוגסבורג, בוואריה) הוא במאי קולנוע, במאי טלוויזיה וסופר קנדי יליד גרמניה ממוצא אוקראיני.

לאורך הקריירה שלו הוא יצר מספר סרטים ותוכניות בקולנוע ובטלוויזיה. היצירות שלו כוללות את "מיאמי מחלק מוסר", "חום לילה", "החדש של אלפרד היצ'קוק מציג", "הרוכבים הצעירים", "Counterstrike", "קונג פו: האגדה ממשיכה", "הרקולס: המסעות המופלאים", "פולטרגייסט: המורשת", "איש הנצח", "איש הנצח: העורב", "מלכת החרבות", "הגל הראשון", "צייד שרידים", "רומיאו!", "אודיסאה 5" ובין סדרות אחרות.

מאז 2006, מנדלוק התמקד בעיקר בבימוי סרטי טלוויזיה, כגון "Deck the Halls" (2005) בכיכובה של גבריאל קרטריס ו-"Judicial Indiscretion"‏ (2007) בכיכובם של אן ארצ'ר ומייקל שנקס.[1]

מנדלוק ביים את סרט הדרמה הרומנטית מ-2017 "קציר מר", המתאר את ההולודומור, רצח העם מעשה ידי האדם באוקראינה של שנות ה-30, כשסטלין תכנן באופן שיטתי להרעיב 5 עד 10 מיליון אוקראינים למוות. הסיפור והתסריט המקורי נכתבו על ידי ריצ'רד בצ'ינסקי הובר מקינגסטון אונטריו, אשר חצי קנדי וחצי אוקראיני המתגורר בקייב אוקראינה, ומגדל את בנו הצעיר יבהן ניאנצ'נקו יליד סמילה צ'רקשינה, שמוצג כמחווה לבנו ולמשפחת אמו ככפר החקלאי הקוזאקי. בסרט שבו אלפים רבים מתו מרעב באזור, כמו גם בנהר טיאסמין הסמוך, שם הסרט נפתח עם יורי ונטלקה, ששוחים בילדותם כפי שעשה הבן של ריצ'רדס איתו ועם משפחתו כילד קטן שגדל שם בשנותיו הראשונות. הסופר ריצ'רד באצ'ינסקי הובר, שהיה גם המפיק בפועל זכה לקרדיט מציאת המשקיע ומממן הסרטים ושקישר את מנדלוק וחיפש את רוב המקומות לצילומים וצוותי הליהוק והסרטים בקייב עבור הפרויקט, שלח מאוחר יותר למנדלוק את התסריט שלו והשכיר אותו כבמאי הסרטים, דרך המפיק התומך האוקראיני-קנדי איאן איהנאטוביץ'. לאחר קריאת חומרי התסריט המקוריים של באצ'ינסקי הובר, הבמאי מנדלוק התרגש לביים עבורם את הסרט.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:תסריטאי טלוויזיה קנדים קטגוריה:במאי טלוויזיה קנדים קטגוריה:מפיקי קולנוע קנדים קטגוריה:במאי קולנוע קנדים קטגוריה:קנדים שנולדו ב-1948