טיוטה:גולדה שבשאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על גולדה שבשאי. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על גולדה שבשאי. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.

גלינה שבשאיאוקראינית: Галина Шабшай ; נולדה ב־25 בדצמבר 1980) היא פסיכולוגית, סופרת אוקראינית וישראלית, מומחית בפסיכותרפיה אינטגרטיבית.

פועלה מכוון לפיתוח הפוטנציאל הגלום באדם וסיוע בפתרון בעיות פסיכולוגיות.

פעילות מדעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבשאי היא חברת האקדמיה למדעי הפסיכולוגיה של אוקראינה מאז 2017, חברה באגודת הפסיכולוגים של אוקראינה מאז מאי 2018, חברת איגוד הפסיכולוגים האמריקאי מאז 2022 וחברת איגוד הנוירופסיכולוגים באוקראינה מאז 2023.

מאז 2020, שבשאי עורכת מחקר על השפעת מגיף ה-COVID-19 על בריאותם הנפשית של האנשים, תוך פיתוח שיטות למניעת הפרעות נפשיות הקשורות למצבי משבר.

המאמר האקדמי האחרון שלה הוא מונוגרפיה "פסיכותרפיה אינטגרטיבית ואימון יזום של מערכת האדם-עסק-משפחה במודאליות של קוד מקור אישי".

בתהליך כתיבת המונוגרפיה, גויסו פיטר סאוויל ודון אדוארד בק כיועצים והדגישו את חשיבות המחקר והמתודולוגיה שהוצגו במונוגרפיה.

פיטר סאוויל הוא מומחה בפסיכומטריה, דון בק הוא מוסמך בתחום הדינמיקה הספירלית והאבולוציה התרבותית. בשנת 2022, על סמך תוצאות המחקר שהוצג במונוגרפיה, יצא לאור הספר "קוד מקור אישי" . כמו כן במהלך פעילות המחקר במכון לפסיכולוגיה ע"ש ג.ס קוסטיוק של האקדמיה הלאומית לחינוך מדעי של אוקראינה, שבשאי כתבה ופרסמה מספר ספרים: שחיקה רגשית, רוצח ה-EQ (EQ killer), אינטליגנציה רגשית במכירות.

ועידות וכנסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

• הייתה דוברת בוועידה הבינלאומית השלישית בנושא סוגיות יסוד וסוגיות יישומיות של מדעי הקוגניציה – התנהגות - "III International Conference on Fundamental and Applied Issues of Cognitive-Behavioral Issues" שהתקיים במרץ 2017, שם הציגה מאמר על ההתפתחויות האחרונות בסגנונות קוגניטיביים של אינדיבידואליות.

• השתתפה בכנס הבינלאומי "פסיכואונקולוגיה – 2019" (Psycho oncology-2019) שהתקיים בספטמבר 2019, בקייב, אוקראינה.

• הייתה דוברת בסמינר המדעי והמעשי הבינלאומי בנושא "פסיכודיאגנוסטיקה קלינית: מדידה, ביצוע, פיקוח" ("Clinical Psychodiagnostics: Measurement, Operationalization, Supervision") שנערך ביוני 2021, בו הציגה את מחקרה בנושא פסיכודיאגנוסטיקה קלינית.

• השתתפה בכנס הבינלאומי "מדעי המח הקוגניטיביים ונוירופסיכולוגיה קלינית : תחילתה של דרך חדשה באוקראינה" ("Cognitive neuroscience and Clinical Neuropsychology: The Beginning of a New Path in Ukraine" ) שהתקיים ביולי 2022, שם לקחה תפקיד פעיל בדיונים על ההתפתחויות האחרונות במדעי המוח הקוגניטיביים ונוירופסיכולוגיה הקלינית.

• הייתה דוברת באירוע הבינלאומי "יום בריאות הנפש העולמי 2022" ("World Mental Health Day 2022") שנערך באוקטובר 2022.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבשאי הקימה וניהלה מספר חברות בתחומי הייעוץ העסקי, הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה. בנוסף, שבשאי היא גם סופרת והמחברת של מספר בלוגים עסקיים.

ב-2003 היא ייסדה את מרכז התרבות והחינוך, ארגון ללא מטרות רווח שפיתח טכניקות בפסיכולוגיה, פסיכותרפיה ותיאטרון.

בשנת 2013 היא ובעלה יצרו ורשמו פטנט על "מערכת שבשאי" להגברת מקדם היעילות האישית.

בשנת 2017 פתחו שבשאי ובעלה את מרכז הספא שבשאי בספרד, בקוסטה בראווה. המרכז הוקם כדי לבחון טכניקות בפסיכותרפיה, פסיכולוגיה, פילוסופיה והמתמטיקה של התודעה.

בשנת 2019 שבשאי ייסדה את טירת שבשאי בספרד, סוכנות טיולים עסקיים ומשפחתיים.

בשנת 2019 היא ושותפיה העסקיים הקימו את שבשאי טכנולוגיה בארצות הברית. החברה עוסקת בפעילות מחקרית ומסחרית בתחום הפסיכותרפיה האינטגרלית. תחומי המחקר וכיווני ההתפתחות של ​​החברה כוללים רווחה מקצועית ורגשית, שיטות לפיתוח אינטליגנציה רגשית ושיפור ביצועים קוגניטיביים.

הוקרה ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבשאי מומלצת על ידי איגוד האנדרולוגים כיועצת בתחום הטיפול המשפחתי והפסיכולוגי. בשנת 2022 הוענק לה תעודת " Word order cultural diplomacy" וכן תעודת " Order of Word order cultural diplomacy" על תרומתה בתחום הדיפלומטיה התרבותית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבשאי נשואה ליפים שבשאי, מדען, עתידן, סופר, מאמן, שחקן ובמאי. לזוג יש שתי בנות.

קישור[עריכת קוד מקור | עריכה]