טיוטה:הבי לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

שלומי לוי (נולד ב-11 באוקטובר 1975), הוא מוזיקאי, די ג'יי, מפיק, מלחין וכותב. שלומי לוי שהחל את קריירת הדי ג'יי שלו בגיל 14 ידוע בשיתופי הפעולה הרבים שלו עם אמנים כמו: עידן רייכל, איתי לוקץ', עומרי 69, דולי ופן ועוד רבים.

כמו כן, שלומי לוי מנכ"ל ומייסד לייבל המוזיקה וההפקות JOY GROUP.

ראשית חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלומי לוי נולד בתל אביב, להורים ממוצא מרוקאי (מצד אימו) ובולגרי (מצד אביו). בגיל 14 החל לתקלט כדי ג'יי ובמקביל לכך התקבל לפרויקט מצוינות באוניברסיטת תל אביב בו למד מתמטיקה ומדעי המחשב. באותן שנים החל להתאמן בקיקבוקס ומעיד על עצמו כי מאוד מזוהה עם הספורט, ואף זכה בשנת 1993 באליפות ישראל במשקל כבד בקיקבוקס.

בגיל 18 עם סיום לימודי התיכון שלו, לוי קיבל את התואר הראשון שלו במתמטיקה ומדעי המחשב, וסיים בהצטיינות.

לאחר שלוי השתחרר מהצבא, בו שירת כלוחם, הוא מצא את עצמו כדי ג'יי במקביל לעבודה שלו בתחום ההייטק וללימודיו לתואר שני.

בשנת 1998 ליווה את מנצ'סטר יונייטד בכדורגל בליגת האלופות והיה הדי ג'יי של הקבוצה במשך שנתיים רצופות.

שלומי לוי היה בעלים של חברת 'אינפיניטי', שהייתה נותנת שירותים טכנולוגים לחברות. 'אינפיניטי' לבסוף התרסקה ולוי מצא את עצמו בצומת דרכים בה מקורבים אליו ייעצו לו להמשיך בתחום ההייטק, אבל לוי לבסוף החליט ללכת על תחום המוזיקה בו חשק כל חייו.

קריירה בתחום המוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 הקים שלומי לוי את לייבל המוזיקה JOY GROUP ועסק בעיקר באותה תקופה במוזיקה אלקטרונית. אחרי שנתיים הכיר את 'סוויס' וכך הוקם הצמד: Levi & Swis שזכה להצלחה רבה וניגנו על כל במה אפשרית. הצמד הגיע יחד למקומות הראשונים במצעדים של ה- EDM.

באיזשהו שלב סוויס החליט לעצור את הקריירה המוזיקלית שלו והחליט לפרוש, אולם עד היום לוי וסוויס נשארו בקשר חברי טוב.

מתוך התפרקות הצמד נולדה דמות חדשה בה משתמש שלומי כיום: HEVI LEVI.

לוי מעיד על דמותו של HEVI LEVI שיותר מתקשר לסגנונות האלקטרוני, היפ הופ, דאנס ופופ.

ב-2016 החל לעבוד בשיתופי פעולה עם הזמר איתי לוי וליאור נרקיס, ונחשף לעבודה רחבה עם אמנים מהשורה הראשונה של המוזיקה הישראלית והים תיכונית.

לוי פתח הרכבים נוספים כמו H&FL שמתמקד ביצירת בסגנון הטכנו. והרכב נוסף וצעיר עם אודי בילו בסגנון דאון טמפו, ים תיכוני, אתני וצועני אותו הם משלבים עם מוזיקה אלקטרונית והיפ הופ.

בשנת 2019 מדינת ישראל אירחה את האירוויזיון ובחרה את HEVI LEVI בבמה המרכזית של האירוע הגדול.

לוי קיים שיתופי פעולה נוספים ורבים עם עידן רייכל וארכדי דוכין וב-2011 הוציא אלבום קאברים שלם בגרסאות אלקטרוניות ואף קיבל את אישורם של QUEEN והזמר ג'ורג' מייקל. הקאבר שעשה לשיר Enjoy The Silence, של להקת Depeche Mode, זכה להצלחה מסחררת והיה ב- Top 10 מכירות של הלהקה.

כיום הלייבל בבעלותו, JOY GROUP, נותן במה להמון אמנים בתחילת דרכם ומייצר שירותים כמו אוטו-מציות, מערכות הפצה, שירותים למוזיקאים וסטארט-אפים שמנגנים מוזיקה לבתי עסק על פי אלגוריתמים שלוי כתב.