טיוטה:טרילוגית תעתועים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*שם הערך* - *שם המגדיר במה עוסק הערך, ומכאן מה חשיבותו של נושא הערך*

טרילוגית תעתועים נכתבה על ידי סופרת הילדים אתי אלבוים ועוקב אחר עלילותיה של אלאיה ארגידר שמחפשת את אביה הקוסם ברחבי העולם, לאחר שנעלם במהלך מופע קסמים. העלילה מתרחשת בממלכת מגילנדו שביבשת אנטארקטיקה שהוקמה על ידי קליפסטו סנדואה, ומכוסה בכיפה שקופה כדי שלא ייכנס אליה קור. הסדרה "עוסקת בדברים הנסתרים מאיתנו, אך מושכים בחוטי חיינו" כדברי הסופרת.

תעתועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשבתם שאתם מכירים את העולם שאתם חיים בו? חשבתם שאתם מכירים את האנשים שסובבים אתכם? תחשבו שוב...

אלאיה בת ה-16 היא משרתת בארמון המלוכה של מגילנדו, הממלכה הסוד]ית ביותר בעולם, שהוקמה לפני שנים רבות ביבשת אנטארקטיקה. ממלכת מגילנדו מכוסה בכיפה שקופה שמגנה על תושביה - קוסמים, יצורים ואנשים שנדחו מן העולם הרגיל והוגדרו כ"חריגים", רובם בעלי יכולות על-טבעיות.

לאחר שאביה של אלאיה נעלם במהלך מופע קסמים מול תושבי הממלכה היא נשאבת לתוך עולם של מזימות, גילויים מפתיעים מן העבר, בגידות ותעתועים. אלאיה נאלצת לצאת למסע אל העולם החיצוני, מעבר לגבולות הממלכה שבה גדלה כל חייה, כשהיא מלווה בחבורה צבעונית הכוללת שני נסיכים, ענק ממוצא ויקינגי וסוחר הודי.

המפגש המוזר בין תושביה החריגים של הממלכה הסודית ובין העולם המודרני של שנות האלפיים שופך אור על תעלומות עתיקות, מעורר יריבויות ישנות ומצית אהבות חדשות.

להטוטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש מקום בעולם שבו הקשת נשברת לשבע קשתות, חריגים מתקבלים באהבה, בעלי כוחות על־טבעיים מתקבלים בטבעיות והאושר נראה קל להשגה.

ברוכים הבאים למֵגילַנדוֹ, הממלכה השוכנת ביבשת הקרח. אלפי היצורים והאנשים שחיים כאן שואפים להפוך אותה למקום המושלם בעולם, אלא שיש מי שמאיים לסכן את אושרם. אַלאיָה, נערה בת 16, ענייה וחסרת תואר, מתעקשת לחשוף את האמת. האם תוכל להתמודד מול כוחות אפלים וחזקים?

בעזרת שני הנסיכים, אַרקוֹ וסָגו, הנסיכה האבודה טליה, ענק ממוצא ויקינגי וסוחר הודי, ממשיכה אלאיה לחפש אחר עקבותיו של אביה זוֹרִיוֹן, אמן האשליות הנודע, שנעלם במהלך מופע קסמים. תוך כדי כך היא חושפת רשת מזימות מן העבר, נאחזת באהבה חסרת סיכוי ובוחנת את גבולות עוצמתה ויכולותיה שלה.

נפלאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתחת לכיפה ביבשת אנטארקטיקה שוכנת ממלכה שגרים בה יצורים מיוחדים, ובהם נערה אחת שמתעקשת לחשוף את האמת.

חלפו כמה חודשים מאז החלה אַלאיָה בת השש־עשרה לחפש את אביה, אמן האשליות הנודע זוֹרִיוֹן, שנעלם במהלך מופע קסמים שערך מול תושבי ממלכת מֵגילַנדוֹ. אלאיה, שעבדה במשך שנתיים כמשרתת בארמון, מקבלת מהמלכה צו מלכותי שאוסר עליה לחפש את אביה, כמו גם צו האוסר עליה להתקרב לנסיך אַרקוֹ.

אולם אלאיה ממרה את פיה של המלכה בשני המקרים: היא גם ממשיכה לחפש את אביה וגם שואפת לאהבה הבלתי־אפשרית בינה לבין ארקו, שהופך בינתיים למלך אחרי מות אביו. היא תרה אחר אביה במגילנדו ובירושלים, חושפת יחד עם חבריה סודות, שקרים ופשעים, ומגלה בתוכה עוצמות בלתי־ רגילות. אך האם יגברו רצונותיה האישיים על נאמנותה לממלכה?

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתי אלבוים, אמא קסומה, ידיעות ספרים, 2011

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [javascript:void(0) הספר], באתר (עברית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:אין