טיוטה:יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת, ניסוחים שמשתמשים בהם בויקי האנגלית אך לא פה וכו'.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת, ניסוחים שמשתמשים בהם בויקי האנגלית אך לא פה וכו'.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב

יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי הוא מועד בינלאומי הנחגג בכל שנה ביום שלישי השלישי של חודש מרץ. הוא נקבע על ידי הפדרציה הבינלאומית של עובדים סוציאליים (IFSW), והוא מוקדש לעבודה סוציאלית ולעובדים סוציאליים ברחבי העולם. זוהי חגיגה שהפכה לנקודת שיא בלוח השנה של העבודה הסוציאלית עם עובדים סוציאליים בכל רחבי העולם שחוגגים ומקדמים את תרומות המקצוע ליחידים, למשפחות, לקהילות ולחברה רחבה יותר.

עבודה סוציאלית היא מקצוע מבוסס פרקטיקה ודיסציפלינה אקדמית, המקדמת שינוי ופיתוח חברתי, לכידות חברתית והעצמה ושחרור של אנשים. צדק חברתי, זכויות אדם, אחריות קולקטיבית וכבוד לשונות הם עקרונות מרכזיים בעבודה סוציאלית. בבסיס תיאוריות של עבודה סוציאלית, מדעי החברה, מדעי הרוח וידע ילידי, עבודה סוציאלית מעסיקה אנשים ומבנים כדי להתמודד עם אתגרי החיים ולשפר את הרווחה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

בשנת 1983, נציגי הפדרציה הבינלאומית של עובדים סוציאליים באו"ם בניו יורק, בראשות ג'ק א. קמאיקו, יזמו פרויקט לציון מועד מיוחד עבור עובדים סוציאליים. זו הייתה תחילתה של חגיגה שנתית בשם יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי באו"ם.

הרעיון המקורי מאחורי יום העבודה הסוציאלית היה לארגן אירוע שיכול להוות דרך לחבר את עבודת האו"ם למקצוע העבודה הסוציאלית ולהזהיר עובדים סוציאליים על האמצעים שבאמצעותם הם יכולים לשתף פעולה עם ארגונים לא ממשלתיים בנושא נושאים הומניטריים.

יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי הראשון נחגג בשנת 2007 תחת הנושא "עבודה סוציאלית - לעשות עולם של הבדל". היוזמה של חגיגת יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי אושרה על ידי הארגונים החברים בפדרציה הבינלאומית של עובדים סוציאליים (IFSW) באספה הכללית באדלייד, אוסטרליה בשנת 2004. התאריך הנוכחי סוכם באספה הכללית בברזיל בשנת 2008 ושונה בשנת 2020[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.ifsw.org/history-world-social-work-day/ היסטוריה של יום העבודה הסוציאלית הבינלאומי
ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעי החברה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.


קטגוריה:אירועים בחודש מרץ קטגוריה:עבודה סוציאלית קטגוריה:חגים ומועדים