טיוטה:מייק מנספילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנספילד נולד ב-1 במרץ 1903 ברובע ברוקלין שבניו יורק. הוא היה בנם של המהגרים האירים פטריק ג'. וג'וזפין (לבית או'בריאן) מנספילד. אביו נאבק לפרנס את המשפחה ונאלץ לעבוד בכמה עבודות שונות החל מפועל בניין, סבל בבית מלון ואיש תחזוקה. לאחר שאמו של מנספילד נפטרה מדלקת ריאות ב-1906, שלח אביו את מנספילד ושתי אחיותיו לגור עם דודתו ודודו בגרייט פולס שבמונטנה. הוא למד בבתי ספר ציבוריים מקומיים, ועבד במכולת השכונתית של קרובי משפחתו. בילדותו נטש את ביתו והתדרדר לרחובות, ואפילו חי בבית יתומים מדינתי בעיירה טווין ברידג'ס שבמונטנה במשך כחצי שנה.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 14 נשר מנספילד נשר מבית הספר ושיקר לגבי גילו כדי להתגייס לצי ארצות הברית במהלך מלחמת העולם הראשונה. הוא נשלח למספר משימות מעבר לים על הסיירת הממוגנת "USS Minneapolis (C-13)", אך שוחרר משירות צבאי לאחר שהתגלה גילו האמיתי. מנספילד היה יוצא צבא ממלחמת העולם הראשונה הידוע האחרון שנפטר לפני שהגיע לגיל 100 ויוצא הצבא האחרון מהמלחמה שכיהן בסנאט האמריקאי. לאחר שחרורו מהצי, הוא התגייס לצבא ארצות הברית ושירת כטוראי מ-1919 עד 1920.

מנספילד היה טוראי מדרגה ראשונה בחיל הנחתים של ארצות הברית בין השנים 1922-1920. הוא שירת בחטיבת הגיוס המערבית בסן פרנסיסקו עד ינואר 1921, אז הועבר לבסיס חיל הנחתים פוג'ט סאונד שבמדינת וושינגטון. בחודש שלאחר מכן נותק לפלוגת המשמר "צריפי הים" בבסיס מארה איילנד שבקליפורניה. באפריל 1921 הוצב על הספינה "USAT Sherman" ששטה אל הפיליפינים, וב-5 במאי אותה שנה הגיע ליעדו באולונגאפו שבפיליפינים. שנה לאחר מכן שובץ לפלוגה A בסוללה הימית של כוחות הצי האמריקאי באסיה. בסיור קצר עם הצי האסייתי שירת מנספילד לאורך חופי הרפובליקה הסינית ואלרח מכן שב לאולונגאפו בשלהי מאי 1922. במהלך שירותו באסיה פיתח אהבה גדולה לתרבות האסייתית.

באוכוסט 1922 חזר מנספילד לפרובינציית קאוויט שבמחוז קאלאברזון כהכנה לשיבתו אל ארצות הברית ובסופו של דבר לשחרורו מהצבא. ב-9 בנובמבר 1922 שוחרר בדרגת טוראי מדרגה ראשונה עם השלמת שירותו המלא. על שירותו הצבאי עוטר במדליית ההתנהגות הטובה.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]