לדלג לתוכן

טיוטה:מירה מינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מירה מינס היא מנכ"לית ויצו העולמית,, דירקטורית ב-wesure, חברת ביטוח דיגיטלית, ובמכבי שירותי בריאות.

מינס החלה את דרכה המקצועית כמנכ"לית ברליץ ישראל, חברה המתמחה בלימוד שפות ותרבויות. החברה מוכרת שירותי שפות לצרכנים פרטיים וללקוחות B2B[1].

בעבר כיהנה גם כחברת ועד מנהל בעמותת "שיעור אחר", המחברת בין חברות במגזר העסקי להתנדבות בבתי ספר, להענקת דוגמה אישית והשראה להצלחה בחיים.

לאחר מכן מונתה לסגנית מנהל רשות החברות הממשלתיות במשרד האוצר ולנציגת ישראל בארגון ה-OECD. במסגרת התפקיד היא הובילה את הקמת "נבחרת הדירקטורים" בחברות הממשלתיות במטרה להטמיע בהן DNA עסקי ותפיסה של רווחיות והבאת דיבידנדים לבעלי המניות (המדינה). מינס הייתה גם ממונה מטעם רשות החברות על החברות הביטחוניות (תעשייה אווירית, רפאל ועוד) ועל דואר ישראל. ניסיונה בניהול עסקי, חשיפתה הבינלאומית ב-OECD ובארגונים כמו YPO השפיעה על ראייתה את הצורך לנהל גם חברות ממשלתיות וארגונים חברתיים כגופים עסקיים יעילים[2].

בהמשך כיהנה כמנכ"לית עיריית בית שמש, תפקיד שאפשר לה ליזום מהלכים לפיתוח כלכלי של העיר כמו קידום אזורי תעשייה ולנהל את תחומי החיים השונים[3]. במסגרת תפקיד זה הייתה חברת דירקטוריון בחברה הכלכלית של בית שמש. כמו כן, שימשה מינס כיועצת בכירה בחברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה, וליוותה מנכ"לים והנהלות בכירות של חברות תעשייה, מסחר ושירותים העובדות עם שוק קמעונאי ומוסדי.

כחברת נשיאות באיגוד לשכות המסחר היא פעלה לצמצום הרגולציה על המגזר העסקי ולקידום גיוון מגדרי ונשים בתפקידי מפתח. בנוסף, היא יזמה את הקמת "פורום נשים בקריירה ובעסקים" ושימשה כיושבת ראש, במטרה לקדם נשים יזמיות ועצמאיות[4].

החל משנת 2020 מינס מכהנת כמנכ"לית ויצו העולמית – הארגון הגדול בישראל לשירותי חינוך, רווחה, פתרונות בנושא קידום נשים והגיל השלישי[1].

ויצו, שהוקם בשנת 1920 פועל כיום ב-37 מדינות וב- 74 רשויות בישראל, מעסיק כ- 6,000 עובדות ועובדים, וכ- 2,000 מתנדבות, ונותן שירותים לכ 70,000 איש מדי יום בתחומים מגוונים: 167 מעונות יום לגילאי לידה עד שלוש, 8 מוסדות חינוך וכפרי נוער ברחבי הארץ, דיור מוגן, 2 מקלטים לנשים נפגעות אלימות, 9 קהילות לנשים יוצאות מעגל האלימות ברחבי הארץ, עשרות תוכניות למען נשים בשלבים שונים בחייהן, 40 סניפים בקהילה, רשת הביגודית המונה 45 חנויות יד שנייה[1].

במקביל לתפעול השוטף היומיומי של הארגון בפריסה ארצית, מינס מקדמת את אסטרטגית הארגון לטווח ארוך עם דגש על: התנהלות כלכלית – עסקית וצמיחה, שיפור שירות ללקוחות המגוונים ופיתוח שירותים חדשים, חדשנות ודיגיטציה ופיתוח המותג. בשנים אלה, זכה הארגון ב"תו מידות" לאפקטיביות ארגונית, הצטרף ל"עיגול לטובה", וזכתה בדירוג "המעסיק הטוב ביותר" בשנים 2022 ו 2023 מטעם עיתון גלובס וסטטיסטה[5].

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ויצו היה הראשון לפתוח מעונות בבתי החולים עבור צוותי החרום הרפואיים, סיפק סיוע, ליווי ואפשרויות דיור למשפחות מפונים בסניפי ויצו, בבית ההורים ובכפרי הנוער, וכן נתן תמיכה לנשות המילואימניקים ולנשים נפגעות אלימות, וסיוע נרחב לצרכים השונים בקהילה דרך סניפי הארגון[6][7].

לאורך הקריירה שלה, מינס נודעת ביוזמות שלה וביכולת להטמיע שינויים ארגוניים רבים בדגש על שיפור כלכלי, פיתוח עסקי, חדשנות, צמיחה, מצוינות, פיתוח צוות ניהולי וטיפוח ההון האנושי. מינס פעילה בנושאים הנוגעים לחיבור המגזר העסקי והפעילות העסקית במשק הישראלי למגזר הציבורי, וסוגיות הנוגעות לקידום נשים והבאתן לנוכחות בצמתי קבלת החלטות כמו נבחרת הדירקטורים, משמשת כמנטורית לנשים מנהלות ולמנהלים בכלל.

מינס היא בעלת תואר ראשון ושני בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, ותואר MBA במנהל עסקים. היא בוגרת תוכנית הבכירים של קרן וקסנר במדיניות ציבורית באוניברסיטת הרווארד[1].

חיים אישיים

מירה מינס נשואה לד"ר רענן כהן ואם לשלושה ילדים.

מתגוררת במושב תלמי מנשה (באר יעקב).

בשירותה הצבאי שימשה כקצינת הוראה בחיל חינוך.

  1. ^ 1 2 3 4 אביגד, דורון (2021-10-02). ""ויצו נתפסת כקטנה. זו חתיכת פלטפורמה עם 6,000 עובדים"". Globes. נבדק ב-2024-07-09.
  2. ^ הודעה לעיתונות, מנהל רשות החברות הקים יחידת דירקטורים ויחידת שכר, כלכלה וכוח אדם, באתר משרד האוצר, ‏21.10.2014
  3. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    {{{כותרת}}}, באתר www.inn.co.il
  4. ^ מפגש פורום נשים בקריירה ובעסקים של איגוד לשכות המסחר, באתר www.chamber.org.il
  5. ^ אריאלי, מיכל (2022-11-10). "גוגל המעסיקה הטובה ביותר במשק. ומי עוד ברשימה?". Globes. נבדק ב-2024-07-09.
  6. ^ World WIZO (2023-10-10), ראיון עם מירה מינס מנכ"לית ויצו העולמית על היערכות ופעילות ויצו בשל המצב הביטחוני, נבדק ב-2024-07-09
  7. ^ World WIZO (2023-10-10), ראיון עם מירה מינס מנכ"לית ויצו העולמית על היערכות ופעילות ויצו בשל המצב הביטחוני, נבדק ב-2024-07-09