טיוטה:צ'שייר פיניקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'שייר פיניקס
Cheshire Phoenix
תאריך ייסוד 1984
מדינה בריטניהבריטניה בריטניה
אולם ביתי ארנת צ'שייר אוקס (1,400 מושבים)
מיקום בריטניהבריטניה צ'שייר, בריטניה
ליגה ליגת העל הבריטית בכדורסל
מאמן בן תומאס
תארים

אליפות העונה הסדירה: 2

אליפות הפלייאוף: 1

גביע הליגה: 1

גביע המדינה: 4
https://cheshirephoenix.com/

צ'שייר פיניקס (באנגלית:Cheshire Phoenix) היא קבוצת כדורסל אנגלית מהעיר צ'שייר, המשחקת בליגת העל הבריטית בכדורסל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמל אלסמיר ג'טס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצוות הוקם לראשונה מחורבות צוות נמל אלסמיר. הצוות נקרא בתחילה על שם נותני החסות שלהם 'נמל אלסמיר של מוטוקרפט'. עם זאת, לאחר אובדן הספונסר שלהם, הם שמו לעצמם את נמל אלסמיר ג'טס.

המטוסים התקבלו לליגת הלואמית (באנגליה) בשנת 1986 וסיימו אחרונים בעונתם הראשונה, עם ניצחון יחיד בלבד. עד שהגיע לשביעי בשנים 1987–1988, הם שינו את שמם לצ'שייר, אם כי הם עדיין המשיכו לשחק בנמל אלסמיר. הם המשיכו בהתפתחות יציבה של אמצע הטבלה עד שבשנת 1991 הם זכו בתואר האגף אף על פי שסבלו מחמש תבוסות. באותה שנה עלו הג'טס לליגת העל הבריטית והצטרפו לקבוצות הכדורסל המובחרות בבריטניה. מאוחר יותר עם זאת, הזירה בנמל אלסמיר נעשתה בלתי מתאימה, וכך בשנת 1993 נאלצו הג'טס לעבור לצ'סטר, לנורת'גייט ארנה. המהלך בא לידי ביטוי בשינוי שם אחר לצ'סטר ג'טס.

צ'סטר ג'טס[עריכת קוד מקור | עריכה]

נקודת המפנה האמיתית של הג'טס הגיעה בשנת 1996, כאשר החלת פסק הדין של בוסמן לכדורסל הביאה לעזיבתם של רבים מבכירי השחקנים האנגלים למועדונים אירופיים, ו-פדרציית הכדורסל הבריטית שינתה את כלל הזכאות שלה לזכות בקבוצות להשתמש בחמש שאינם שחקנים לאומיים.

הגיוס הטרנס-אטלנטי על ידי המאמן והבעלים המשותף מייק ברטון הביא לקבוצה שסיימה במקום החמישי בטבלת הליגה בשנת 1997. בעונות שלאחר מכן נרשמה ההופעה הטובה ביותר שלה אי פעם בשנת 2002 (אלופת הכנס הצפוני) וב -2003 (3 בפעם החוזרת ליגה מאוחדת), ושורה של הצלחות בגביע המדינה (4 פעמים זוכות, בין השנים 2001–2004), שהגיעו לשיאם באליפות הליגה בשנת 2005.

ב־7 באפריל 2007, לפני גמר עונת 2006–2007 בביתם של גילדפורד היט הביסה את הג'טס 81–102. הודיע ​​בעל המועדון והמאמן הראשי מייק ברטון כי יפרוש מהזיכיון בסוף עונת 2006–2007. הכרזתו של ברטון, לאחר 19 שנה בהגה, העלתה ספקות קשים בעתיד המועדונים, עם חובות הולכים וגוברים והיעדר גיבוי פיננסי. זמן קצר לאחר ההודעה הקימו האוהדים ועדה שתסייע בהצלת המועדון וקיבלו גיבוי של שחקנים כולל ג'ט ג'יימס המילטון. בעקבות הסכם חסות שהוסכם במהלך קיץ 2007 עם חברת BiG Storage המקומית כדי להציל את המועדון ולשמר את עתידם, שונה שם הקבוצה ל-צ'שייר אחסון ביג פיניקס. בכדי לכסות את הדמוגרפיה הרחבה יותר של מחוז צ'שייר בהתאם לסיקור השוק של BiG Storage. כאשר BiG Storage סיים את החסות, מנכ"ל החברה סידר חסות יורש: צ'שייר ווסט ומועצת צ'סטר.

המועדון נקלע לתוהו ובוהו בנובמבר 2012, כאשר לאחר 7 משחקים בלבד העונה, ליגת הכדורסל הבריטית משכה את הזיכיון של המועדון מהבעלים היידן קוק לאחר שהודיע ​​להם שהוא עומד לבטל את חוזי השחקנים וביטל את כל הגופי העתיד. המאפיין הגואל של העונה הזו היה השותפות 'החמוס והאימפ' של ריאן אוגרס, הצמד התאחד לשיא BBL של 159 נקודות ו -29 אסיסטים בשלושת המשחקים הראשונים.

בהודעת ה- BBL נמסר: "ה- BBL משכה את זכיינות צ'שייר מהחברה המפעילה שלה בתוקף מיידי.

"ההחלטה נובעת מבדיקה דחופה של הזיכיון בעקבות הודעה מהמועדון על כך שהם לא הצליחו למלא את הקמתם בסוף השבוע. BBL בוחנת בימים אלה מספר אפשרויות להבטיח את המשך הזיכיון. יש צפוי שתהיה הודעה נוספת בימים הקרובים. "

המועדון היה עד סוף נובמבר למצוא 50,000 פאונד כדי לשמר את מעמדו בכדורסל מהשורה הראשונה. נמצא כי עסקים מקומיים תורמים כסף והופכים לחסות, וכך הם חוסכים את המועדון וממלאים את רשימת המתקנים שלו כמתוכנן.

סגל שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגל שחקנים
מדינה מספר שם עמדה
בריטניהבריטניה 0 מתיו בריאן-אמנינג PF
ארצות הבריתארצות הברית 2 מייק מק'קול ג'וניור PG
ארצות הבריתארצות הברית 3 קהרון רוס PG
ארצות הבריתארצות הברית 4 ג'יילן הייז PF
בריטניהבריטניה 6 קייל קארי PG
בריטניהבריטניה 7 סולומון רולס-טייסון C\PF
בריטניהבריטניה 9 לופדג'ו דיסראלי PG
בריטניהבריטניה 10 פרוה גורדון SG
בריטניהבריטניה 15 ג'וש האוטון PG\SG
בריטניהבריטניה 22 רייס הגית' SF
בריטניהבריטניה 25 מארק רנגלי SF
ארצות הבריתארצות הברית 32 ג'ימבו לול C
צרפתצרפת 33 סיהיל מוליום PF