טיוטה:קפטן גרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קפטן גרמניהגרמנית : Hauptmann Deutschland ובאנגלית : Captain Germany) הוא דמות בדיונית, המופיעה בספרי קומיקס אמריקאיים בהוצאת מארוול קומיקס.

האלטר - אגו של קפטן גרמניה הוא מרקוס אטינגר.

קפטן גרמניה היא חלק מצוות בשם ההגנה של היוצגרופ, אשר היה סופר צוות לאומי להגן על גרמניה. הוא הופיע לראשונה בסיפור גיבוי ב קפטן אמריקה, שם קבוצת ההגנה הקדושה תפסו את הגולגולת האדומה וחטף אותו בחזרה לגרמניה בניסיון להעמיד אותו לדין בגין פשעי מלחמה. אף על פי שהם כבשו את הגולגולת ולאחר מכן צוות השלד שלו, הם מאוחר יותר נכנעו את הגולגולת ל ת'ור מזויף, איירון מן ואת קפטן אמריקה, אשר היו למעשה בעיצוב צורות רובוטים של ביופלסטואידית שנוצרו על ידי המרגל של הגולגולת האדומה, ארנים זולה.

בהבינו את ההונאה, הלך קפטן גרמניה בעקבות הגולגולת בחזרה לאמריקה. לאחר קטטה חובה בין הגיבורים, הוא התחבר עם קפטן אמריקה כדי לעקוב אחר הגולגולת. הם ויתרו על הציד כשעמדו מול גווייה מזויפת של הגולגולת האדומה. הגולגולת המזויפת נורתה בראשו, ונראה כי נרצחה על ידי נגע העולם התחתון, שהשאיר את הסימן המסחרי "שירות הצדק" משורבט על הקיר.

הופעתו הבאה של קפטן גרמניה הייתה בסיפור קצת מסובך, שבו יצא עם זייטגייסט, חבר אחר ב"הייליגרופה" של קפטן גרמניה, כדי לחקור את הריגתם של שותפם בליצקריגר, שנהרג בעצמו בעת חקירת מעשי הרצח של כמה גיבורי- . אף על פי שקפטן גרמניה היה ממוסגר עבור הרציחות, בסופו של דבר התברר כי זייטגייסט היה למעשה נבל אמריקני מעט ידוע בשם "אברימן". בעת שברח קפטן אמריקה, זייטגייסט ניסה לדקור את קפטן גרמניה עם חרבו. קפטן גרמניה הפנה את כוחו של הדקירה של זייטגייסט\אברימן והרג אותו.


מאוחר יותר נראה קפטן גרמניה כשסייע למארוול הכחול נגד ארגון בשם "כוורות הטרור של W.E.S.P.E".


כאשר הסוגיות של קפטן אמריקה המכילות את קפטן גרמניה ושאר אנשי ה"היליגרופה "היו אמורים להתפרסם בגרמניה על ידי הרישיון קונדור אינטרפרט, שמות הצוות השתנו בהתאם לטאבו הגרמני על הפניות לנאציזם, אף על פי שהצוות היה בבירור אנטי-נאצי בהתנהגותו והעובדה ששמו של קפטן גרמניה אינו מכיל התייחסות ממשית לנאציזם. בגרמניה, לקפטן גרמניה שונה השם ל "Freiheitskämpfer" (בתרגום חופשי: לוחם חופש).

לקפטן גרמניה יש את הכוח לקלוט ולהפנות אנרגיה קינטית. הוא יכול להקרין אנרגיה זו ליריב, להשתמש בה כדי להדוף התקפות, או להגביר את כוחו וסיבולתו. מקורם של כוחות אלה אינו ידוע. הוא גם חייל מאומן וקרב אל פנים. הוא ידוע גם לשאת מגוון של גאדג'טים טקטיים בחגורה שלו, כגון רשתות, מסבים משומנים, וכן מקלע.

הופעות :Mighty Avengers Vol. 2 #4

קישורים חיצוניים :

קפטן גרמניה, אקה וורמונד בנספח את המדריך של היקום מארוול