טיוטה:רצח אוקסנה מקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. עריכה
מחאה לתמיכה באוקסנה מקר ב-15 במרץ 2012 במיקולאייב

רצח אוקסנה מקר היה רצח שבוצע בליל 9 עד 10 במרץ 2012 בעיר מיקולאייב באוקראינה וגרם לסערה ציבורית גדולה באוקראינה (לפי כמה דיווחים, כמעט כל אוכלוסיית אוקראינה נכון ל-2012 - 91% - ידעו על הפשע, ועוד 7% שמעו על כך [1]) ובחו"ל[2].

על פי פסק הדין, שלושה תוקפים תכננו וביצעו אונס קבוצתי על אוקסנה מקר בת ה-18, ולאחר מכן, על מנת להסתיר את הפשע, ניסו להרוג אותה ולשרוף את גופתה באתר בנייה נטוש. לפנות בוקר ב-10 במרץ 2012 שמע עובר אורח את קריאותיה לעזרה והזעיק את המשטרה. למרות הכוויות הקשות, מקר הייתה בהכרה וסיפרה למשטרה את שמות שלושת העבריינים, ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים. באותו יום, 10 במרץ, נעצרו שלושתם, אך שניים מהם שוחררו כמה שעות לאחר מכן, ונעצרו שוב רק שלושה ימים לאחר מכן, לאחר הפגנות עממיות רחבות היקף במיקולאייב, קייב וערים אחרות באוקראינה. ההפגנות אורגנו למען הצדק במקרה של אוקסנה מקר.

חוסר האנושיות הקיצוני של הפשע, זהות העבריינים והפעולות השנויות במחלוקת של רשויות אכיפת החוק גרמו לגל זעם באוקראינה, שלווה בפרסומים רבים באוקראינית, כמו גם בתקשורת הרוסית, האירופאית והאמריקאית[3].

ב-14 במרץ 2012, נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' הנחה את התובע הכללי של אוקראינה ויקטור פשונקה (אנ') להבטיח חקירה מלאה ושקופה של הפשע.

למרות הטיפול הרפואי האינטנסיבי שניתן, אוקסנה מקר מתה ב-29 במרץ 2012 במרכז הכוויות בדונייצק[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רצח אוקסנה מקר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Половина украинцев надеются на справедливый суд над убийцами Оксаны Макар, Зеркало недели | Дзеркало тижня | Mirror Weekly
  2. ^ Naba K, A Corpse in a Wedding Dress; Raped and Burned Alive, Medium, ‏2021-04-26 (באנגלית)
  3. ^ The deadly rape case that shocked and shamed Ukraine | Natalia Antonova, the Guardian, ‏2012-03-30 (באנגלית)
  4. ^ The case of Oksana Makar, New Eastern Europe - A bimonthly news magazine dedicated to Central and Eastern European affairs, ‏2016-06-15 (באנגלית בריטית)

קטגוריה:עבירות מין קטגוריה:מיקולאייב קטגוריה:אוקראינה: חוק ומשפט קטגוריה:פרשיות רצח קטגוריה:2012 באוקראינה קטגוריה:אוקראיניות שנולדו ב-1993 קטגוריה:נפטרות ב-2012