טיוטה:שארל בורסול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שארל בורסול
Charles Bourseul
לידה 28 באפריל 1829
בריסל, בלגיה
פטירה 23 בנובמבר 1912 (בגיל 83)
סן-סרה, צרפת
מקום מגורים צרפתצרפת צרפת
עיסוק מהנדס
תרומות עיקריות
העלאת האפשרות להעביר גלי קול באמצעות חשמל

שארל בורסול (בצרפתית: Charles Bourseul‏; 28 באפריל 182923 בנובמבר 1912), היה מהנדס צרפתי אשר היה הראשון להעלות את האפשרות של העברת גלי קול באמצעות חשמל (20 שנה לפני אלכסנדר גראהם בל).

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

שארל נולד בבריסל, בלגיה וגדל בדואי שבצרפת, אביו היה קצין בצבא צרפת. צ'ארלס עבד כמכונאי ומהנדס אזרחי במשרד טלגרף ועסק בשיפור מערכת הטלגרף של מורס, תוצאות ניסוייו עודדו אותו להמשיך לבדוק אם ניתן להעביר קול אנושי באמצעות זרמים חשמליים. הוא הרכיב מערכת הדומה במידה רבה למיקרופון של ימינו, כלומר: מכשיר הממיר את גלי הקול לזרמי חשמל בהתאם לתנודותיהם אבל נסיונותיו להרכיב מקלט הממיר את זרמי החשמל בחזרה לגלי קול נכשלו. בשנת 1854 בורסול פרסם במגזין L'Illustration מאמר מקיף על האפשרות להעביר קול באמצעות חשמל. במאמרו תיאר מערכת שתתבסס על דיסק מתכת עגול, שיהיה גמיש דיו כדי לקלוט את תנודות הקול וכדי לקטוע ולחבר זרם חשמלי המגיע מסוללה; ועל דיסק נוסף, שיגיב ויתנודד בו בזמן בהתאם לתנודות הזרם החשמלי המשתנה.
שגיאות פרמטריות בתבנית:ציטוט

פרמטרים [ מיקום ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אין ספק שבעתיד הרחוק ניתן יהיה להעביר קול אנושי באמצעות זרמי חשמל. ערכתי כבר ניסויים בכיוון זה, והם דורשים זמן וסבלנות, אבל הם מבטיחים תוצאה חיובית,

"Charles Bourseul in "de paris L'Illustration

למרבה הצער הוא לא מצא מעולם את הזמן להשלים בניית מערכת כזאת.

בורסול נפטר בשנת 1912 ונקבר בעיר סן-סרה שבצרפת כשהוא בן 85.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שארל בורסול בוויקישיתוף