לדלג לתוכן

טיוטה:The Beautiful People

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"The Beautiful People" (בעברית, "האנשים היפים") הוא שיר של להקת הרוק האמריקאית מרילין מנסון. הוא שוחרר כסינגל המוביל מתוך אלבום האולפן השני של הלהקה, Antichrist Superstar, בספטמבר 1996. השיר מאופיין כמטאל אלטרנטיבי ונכתבעל ידי סולן להקת מרילין מנסון וגיטריסט הלהקה טוויגי רמירז, והופק על ידי טרנט רזנור ומנסון.

שם השיר מגיע מספרה של מרילין בנדר מ-1967 "האנשים היפים",[1] שחשף את השערוריות בתוך סגנון החיים "הג'ט-סט" של שנות ה-60, ואת תרבות היופי בכל הקשור לאופנה ופוליטיקה. בהקשר לקונספט של האלבום, השיר מתייחס למעמד המיוחס של האליטות שהדמות בשם The Worm, מתפרצת נגדה. מבחינה לירית, הוא דן במה שמנסון מכנה "תרבות היופי".[1]

הסינגל הגיע למקום ה-26 במצעד ה־Modern Rock Tracks בארצות הברית ונותר ידוע כאחד מהשירים המקוריים המפורסמים והמצליחים ביותר של מרילין מנסון; בביקורת משנת 2004, ריצ'רד בנקס מה-BBC כינה את הרצועה "עדיין המרשימה ביותר" [2] בקטלוג הלהקה, ובשנת 2006 היא דורגה במקום ה-28 ב-40 שירי המטאל הגדולים של VH1. [3]

מידע על השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"האנשים היפים" נכתב ב-1994, עם מילים של מרילין מנסון ולחן של טוויגי רמירז. גרסת ההדגמה המקורית נכתבה בחדר מלון בזמן סיבוב ההופעות, והוקלטה לארבעה רצונעות על ידי מנסון, רמירז והמתופף ג'ינג'ר פיש. מנסון נזכר לקראנג! מגזין במאי 2005: "זה היה איפשהו בדרום, וזה אירוני. אני זוכר שניגנתי את קצב התופים על הרצפה ואז שהמתופף שלי שיכפל את זה במכונת התופים. זה קרה ביום אחד בערך".

תוכן לירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שון ביבן, שמיקסס והפיק שותף את Antichrist Superstar, זוכה לזכותו של "גיטרה יורדת קרן" במסלול. ניתן לשמוע את Beavan מנגן דמות יורדת חוזרת ונשנית עם צליל דמוי כלי נשיפה באמצעות סינתיסייזר גיטרה .

השיר עוסק בהבדלי המעמדות בין שתי קבוצות שונות בחברה קפיטליסטית. "האנשים היפים" החיים לפי "תרבות היופי" שהם במעמד הגבוה בחברה ולעומתם " האנשים הנוראיים" שהם במעמד הנמוך בחברה.

מנסון משתמש בהשקפתו של פרידריך ניטשה ובפרט על על-אדם ומוסר אדון-עבד בשביל לתאר את היחס בין הקבוצות השונות, ומתאר כיצד החלשים מדוכאים ומתקיימים ("כדי להצדיק את החזקים")

  1. ^ 1 2 Manson, Marilyn.
  2. ^ Richard Banks, "Rock & Alt Review", 2004, at BBC.co.uk (אורכב 18.12.2005 בארכיון Wayback Machine); last accessed September 15, 2006.
  3. ^ "VH1 40 Greatest Metal Songs", May 1–4, 2006, VH1 Channel, reported by VH1.com; last accessed September 10, 2006.