לדלג לתוכן

טריקי שומר העולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טריקי שומר העולם
Widget
סוגה הנפשה
יוצרים פיטר קיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית שרית וינו אלעד
תומר שרון
יונת מתן
דורון בן עמי
יהויכין פרידלנדר
רותי הולצמן
אבי חדש
אביטל פסטרנק
גיל זמק
שפרירה זכאי
יעקב בוך
דב רייזר
ארץ מקור ארצות הברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 65
הפקה
הפצה Zodiac Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Dale Schacker עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ABC
רשת שידור בישראל ערוץ 2
תקופת שידור מקורית 19901991
תקופת שידור בישראל 19941994
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טריקי שומר העולםאנגלית: Widget) היא סדרת טלוויזיה מונפשת לילדים שנוצרה על ידי יוצר וולטרון פיטר קיף, בבימויו והפקתו של טום ברטון מ-Zodiac Entertainment, ששודרה לראשונה ב-29 בספטמבר 1990. הסדרה רצה במשך שתי עונות, בעונה הראשונה (1990), היא שודרה פעם בשבוע (בדרך כלל בשבת או ראשון), ובעונה השנייה (1991), הסדרה התרחבה לימי חול. הסדרה כללה חומרים בנושא איכות הסביבה והוכרה על ידי איגוד החינוך הלאומי כצפייה מומלצת לילדים. הסדרה שודרה בישראל בערוץ 2 באמצע שנות התשעים.

תקציר העלילה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה התמקדה בחוצן סגול קצר מהכוכב טריקי שיכול לשנות צורה על ידי סיבוב כמו סביבון לצורות שונות. הוא וקבוצה של חברים אנושיים צעירים - האחים קווין ובריאן, ואחותם המתבגרת קריסטין - מגנים על הסביבה הטבעית מאלה שרוצים לבזוז או לפגוע בה. מאוחר יותר מצטרפת אליהם חבר משנה צורה Half-Pint, בן דודו השובב והסקרן מדי של ווידג'ט. יישומון מלווה לעתים קרובות במגה-מוח, ישות אינטליגנטית אך מעט מגושמת המופיעה כראש צף (עם גולגולת שקופה) וידיים צפות.

הסדרה הופקה על ידי Calico Creations כדי ללמד ילדים על סכנות הזיהום. בכל פרק טריקי מתמודד עם נבל מכדור הארץ או מהחלל החיצון שרוצה לנצל את הסביבה או משאבי הטבע של כדור הארץ, כמו ד"ר דנטה, מגה סלנק והתאום המרושע שלו, ראצ'ט. מהבחינה הזו, טריקי שומר העולם דומה מאוד לקפטן פלאנט וכוכבי הלכת והצלבנים הרעילים, שכן כל אותם גיבורים מנסים להציל את כדור הארץ מאסון אקולוגי. כמו בסדרות האלה, טריקי נלחם מדי פעם נגד ישויות זדוניות שנוצרו על ידי זיהום רב. לדוגמה, בפרק אחד טריקי נלחם במשנה צורה עמית; צורת חיים רגישה אך עוינת, מחופשת לנזלת/חלקלק רעיל, שזיהמה את החופים והאוקיינוסים של כדור הארץ.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]