טרי פויזן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרי פויזן
Terry Poison
עטיפת אלבום הבכורה של הלהקה
עטיפת אלבום הבכורה של הלהקה
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
תקופת הפעילות 20032015 (כ־12 שנים)
סוגה סינת'-פופ
חברת תקליטים פונוקול
www.terrypoison.com
חברים
לואיז קאהן
עידן גרייף ("ברונו")
אנה לנדסמן
חברים לשעבר
נגה נצר
סיוון מלר ("פטיט")
גילי סער
איסר טננבאום

טרי פויזןאנגלית: Terry Poison) הייתה להקת סינת'-פופ ישראלית, שפעלה בישראל ובאירופה.

חברי הלהקה הם לואיז קאהן (שירה באנגלית, סינטיסייזר), סיוון מלר (המכונה "פטיט"; שירה בצרפתית ועברית, סינטיסייזר), גילי סער (סינטיסייזר, ווקודר, קולות רקע), עידן גרייף (הידוע בכינוי "ברונו", סינטיבאס, גיטרה, סינטיסייזר, סמפלר, מכונת תופים ועיבודים והפקה מוזיקלית), אנה לנדסמן (גיטרה חשמלית) ואיסר טננבאום (מלהקת "רוקפור", נגן תופים המנגן עם הלהקה בהופעות).

הקמת הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 הקימו לואיז קאהן ונגה נצר את הצמד "צ'רי פויזן". לאחר הופעה אחת בלבד פגשו השתיים את המפיק המוזיקלי עידן גרייף. גרייף התגייס לסייע להרכב והוסיף להרכב את בת טיפוחיו סיוון מלר ("פטיט"). לאחר השינויים שנערכו בהרכב הלהקה שמה שונה ל"טרי פויזן". הלהקה החלה בסיבוב הופעות קטנות ברחבי הארץ, בפאבים ומועדונים. סיבוב ההופעות הראשון נמשך בין השנים 20042005.

בסוף שנת 2005 עזבה נצר את הלהקה ואת מקומה תפסה גילי סער. ביחד עם סער, הלהקה טסה לסיבוב הופעות באירופה שנחל הצלחה ותרם לקידומה. לצד סיבוב ההופעות באירופה הקליטה הלהקה את שיר הנושא "פלאש פלאש" לתוכנית מציאות בYES הטלוויזיה בלוויין - "החיים על פי Y".

בשנת 2007 חזרה הלהקה לארץ לסיבוב הופעות מצליח נוסף ובין היתר הקליטה, ביחד עם רוני אלטר, את שיר הנושא לטלנובלה בובות (בה שיחקה גילי סער את דמותה של מוניק בלילי). שיר הנושא של הטלנובלה ("בובות") הביא ללהקה פרסום רב וביקוש להופעות נוספות. באותה השנה הצטרפה ללהקה אנה לנדסמן, אשר הביאה אלמנט נוסף למוזיקה של "טרי פויזן" עם הגיטרה החשמלית בה היא מנגנת. "טרי פויזן" תפסה תאוצה והחלה לעבוד במרץ על אלבומה, במקביל, חוזקה הלהקה בידי איסר טננבאום (מלהקת "רוקפור"), אשר הוסיף תופים חיים למוזיקה של הלהקה.

בתחילת 2009 הוציאה הלהקה סינגל ראשון לתחנות הרדיו בישראל, "סמאק סנאק", אשר קיבל דירוג גבוה במצעדי המוזיקה בישראל. במאי 2009, חיממה הלהקה את "דפש מוד" בהופעתם בישראל. בתחילת חודש יוני הלהקה השיקה את אלבומה הראשון, "Terry Poison"[1]. מיד לאחר השקת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות נוסף בישראל.

הלהקה הייתה מועמדת במספר קטגוריות במצעד העברי השנתי של גלגלצ: שיר השנה ("סמאק סנאק" ו"קומסי קומסה"), הרכב השנה ותגלית השנה.

במרץ 2010 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות בארצות הברית, במסגרתו הופיעה בין השאר גם בפסטיבל South by Southwest, ובמקביל הוציאה לאור את הסינגל "Fix The Night", שלווה בווידאו קליפ בו מופיעות חברות הלהקה בהלבשה תחתונה בלבד[2].

בשנת 2011 הלהקה עברה שינויים כאשר סיון מילר (פטיט), גילי סער ואיסר טננבאום (רוקפור), פרשו ממנה. כעת חברי הלהקה מונים את עידן גרייף (ברונו), לואיז קהאן ואנה לנדסמן.

בשנת 2012 סיימה הלהקה סיבוב הופעות בן כמה חודשים באירופה, שם כתבה והקליטה שירים חדשים לאלבומה השני. ביולי 2013 הוציאה לאור הלהקה סינגל ראשון מהאלבום השני שלה[3].

אלבום הבכורה – Terry Poison[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הבכורה של "טרי פויזן" הושק ב-1 ביוני 2009, לאחר שנים של פעילות, הקלטות דמו, יציאתם של EP ברחבי העולם וסיבובי הופעות. בהפקת האלבום השתתפו במספר רצועות אמנים אורחים, כגון רוני אלטר (שירה) ואבי סינגולדה (גיטרות).

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. 15 Girls
  2. Casual Boys
  3. Smack Snack
  4. Comme Ci Comme Ca
  5. Sex in my city
  6. Buzz on the bell
  7. Ballroom
  8. Synthetic Harmonizer
  9. 24 Hours
  10. Girl on the run
  11. Exotique
  12. A song for the snails
  13. סמאק סנאק
  14. Comme Ci Comme Ca (רדיו מיקס)
  15. בובות
  16. פלאש פלאש

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ טל פרי, טרי פויזן השיקו את אלבום הבכורה, באתר mako, ‏2.6.2009
  2. ^ טרי פויזן בחזיות, באתר nrg‏, 24 במרץ 2010
  3. ^ טרי פויזן – GORGEOUS, באתר Andy Was Wrong‏, 15 ביולי 2013