טרנזילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: עריכה לשונית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: עריכה לשונית.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
טרנזילה
נתונים כלליים
סוג חברה (תאגיד)
מייסדים איציק נוסצקי
תקופת הפעילות 1999–הווה (כ־25 שנים)
חברת אם אינטרספייס
משרד ראשי נתניה
בעלות איציק נוסצקי
מוצרים עיקריים

סליקת כרטיסי תשלום עבור מסחר אלקטרוני

חיוב בנקאי בהרשאה, הפקת חשבוניות חתומות דיגיטלית
מנכ"ל גדי בלנדר
עובדים 35
 
www.tranzila.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טְרנזילה (Tranzila) היא חברה ישראלית שמספקת שירותי סליקת כרטיסי תשלום וניהול עסקאות מתקדם עבור המסחר האלקטרוני של חברות ישראליות.

המערכת של החברה, הקרויה באותו שם, נוסדה בשנת 1999 על ידי איציק נוסצקי מחברת אינטרספייס. בהמשך נפרדה היחידה המפעילה את המערכת מחברת אינטרפייס והפכה לחברה בפני עצמה - חברת טרנזילה. משרדי החברה שוכנים בנתניה, ומועסקים בה כ-70 עובדים, בניהולו של המנכ"ל גדי בלנדר.

פעילות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סליקה מקוונת - סליקה מקוונת לאתרי מסחר אלקטרוני בשילוב של מגוון אמצעי תשלום: סליקת כרטיסי אשראי, תשלום בפייפאל, חיובים בהוראות קבע בנקאיות. סליקה מאובטחת באמצעות EV-SSL ועומדת בתקן אבטחה PCI DSS לפי דרישת חברות האשראי. מערכת טוקניזציה כתחליף לשמירת כרטיסי אשראי לחיובים חוזרים.
  • סליקה במשרד הממוחשב - סליקה ממוחשבת המחליפה את מכשירי הסליקה ה"קופסתיים" במסכי מחשב, ומאפשרת ניהול ובקרה מתקדם.
  • סליקה ניידת - תמיכה במחשבים ניידים ומכשירים סלולריים היכולים לשמש כעמדות מכירה ניידות. שירות תשלומים לאפליקציות סלולריות.

תולדות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 הקים איציק נוסצקי מחלקה בחברת אינטרפייס שתעסוק בפעילות משלימה לשירותי נוכחות באינטרנט של החברה. היוזמה הגיעה על רקע זיהוי הצורך של אתרי אינטרנט במסחר אלקטרוני. בתחילת הדרך הובילו את החברה נוסצקי כמנהל כללי וטכני ודרור גליקסמן כמנהל שיווק ומכירות (גליקסמן היה גם זה שהקנה לה את השם). בתקופה זאת טרנזילה התבססה כפתרון לאתרי אינטרנט.

ב-2004 היחידה שניהלה את המערכת נפרדה מאינטרספייס ונרשמה כחברה עצמאית. ב-2006 הייתה לחברה הראשונה בישראל לקבל אישור ולעבור תהליך הסמכה ואישור לפרוטוקול האבטחה 3DS מMasterCard וVisa העולמיות[1]. בעזרת הידע שנצבר ודרך מערכות שעברו הסמכה, הנחתה ועזרה טרנזילה לחברות האשראי הישראליות לעבור בעצמן הסמכה.

ב-2010 היו מערכות חברת טרנזילה מהראשונות בישראל להציג תעודת אבטחה המאשרת שמערכת הסליקה עומדת בתקן אבטחה עולמי בדרגה הגבוה ביותר PCI DSS level-1[דרוש מקור]. באותה שנה, טרנזילה היא החברה הראשונה בישראל, ומן הבודדות מחוץ לארצות הברית אשר חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פייפאל העולמית[2].

ב-2012 מונה כמנכ"ל החברה גדי בלנדר שכיהן עד אז כסמנכ"ל המסחרי של החטיבה העסקית של חברת נטוויז'ן.

ב-4 באפריל 2017 העניק בנק ישראל רישיון ״סולק״ לחברה, כדי לאפשר לה להפוך בעתיד לחברת כרטיסי אשראי, אחרי למעלה מעשרים שנה שבהן היו רק שלוש חברות כרטיסי אשראי בישראל.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]