טרף קל (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרף קל
Hunter's Prayer
בימוי ג'ונתן מוסטו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אורן מוברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Ken Blackwell עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סם וורת'ינגטון
מרטין קומפסטון
איימי לנדקר
אלן ליץ'
אודיה רש
ורוניקה אצ'גי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה לורן באלף עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סבן קפיטל גרופ, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 באוגוסט 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 17 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טרף קלאנגלית: The Hunter's Prayer) הוא סרט פשע פעולה משנת 2017 בבימויו של ג'ונתן מוסטאו, המבוסס על הרומן "לכלבים" משנת 2004 מאת קווין ויגנאל. הסרט מספר על רוצח שכיר שעוזר לנערה לנקום את מות משפחתה. בסרט מככבים סם וורת'ינגטון, אודיה רש, אלן ליץ' ואיימי לנדקר. הצילומים החלו ב-12 באוגוסט 2014 ביורקשייר, אנגליה[דרושה הבהרה].

הסרט יצא לאקרנים ב-9 ביוני 2017 בארצות הברית על ידי החברה "סרטי סבן".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאס (סם וורת'ינגטון), חייל לשעבר המכור לסמים המשמש כרוצח שכיר, נמצא במועדון ומחפש את אלה האטו (אודיה רש) - תלמידה בפנימייה בשווייץ. אלה רואה את לוקאס מתבונן בה וחושבת שהוא נשכר על ידי אביה כדי להגן עליה. מבלי שידעה אלה, אביה התכונן לספר ל-FBI על הפעולות הלא חוקיות של ריצ'רד אדיסון (אלן ליץ'). אביה גם גנב מאדיסון 25 מיליון דולר. אביה ואמה החורגת נרצחו על ידי רוצח שכיר בהוראתו של אדיסון. החמושים של אדיסון מנסים להרוג גם את אלה במועדון הלילה, אך לוקאס הורג אחד מהם ועוזר לאלה להימלט. הוא מקבל הודעת טקסט המאיימת להרוג את משפחתו אם לא יהרוג את אלה. הוא לוקח את אלה מעבר לגבול הצרפתי.

אדיסון מאיים להרוג את אשתו ובתו הפרודה של לוקאס. לוקאס מספר לאלה שאביה נהרג. בחנות מכולת, הם מותקפים על ידי החמושים של אדיסון ולוקאס נורה ברגלו. השניים עולים על רכבת, שם הם פוגשים את דני (ורוניקה אכיגוי), רוצחת שכירה נוספת. לאחר שטיפל בפצעים של לוקאס, דני גורמת לאלה לעזוב את לוקאס. אלה יורדת מהרכבת, אבל מצגר (מרטין קומפסטון), המתנקש שהרג את אביה, מנסה להרוג אותה. לוקאס מגן על אלה. דני מנסה להרוג את לוקאס, אך היא נהרגת על ידו. לוקאס ואלה הולכים לאנגליה.

בעוד לוקאס מתאושש מהתמכרות לסמים, אלה לוקחת את האקדח שלו והולכת לבניין המשרדים של אדיסון במטרה לירות בו ולנקום את מות אביה, אך היא נעצרת על ידי המשטרה. בנקס (איימי לנדקר), סוכנת FBI שעובדת עבור אדיסון, לוקחת את אלה לביתו של אדיסון. באותו זמן, לוקאס מותקף על ידי דני ועל ידי רוצח שכיר נוסף. הוא הורג אותם והולך לביתו של אדיסון. בקרב יריות אחרון, לוקאס הורג את בנקס ואדיסון יורה במצגר. כאשר אדיסון עומד לירות בלוקאס, אלה יורה בו למוות (באדיסון).

אלה מקבלת שיחת טלפון מלוקאס. אלה מספרת ללוקאס שהיא גרה עכשיו עם דודתה ועם בני הדודים שלה. השניים נפרדים זה מזה. לוקאס מגיע לביתו, שם אשתו ובתו מצפות לו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו בתחילת נובמבר 2014 ביורקשייר, אנגליה (לידס, הרוגייט, הלמסלי, סקארבורו וסלטייר).[1] הסרט צולם גם בשווייץ, גרמניה, ספרד, ארצות הברית (ניו יורק) ובהונגריה.[2]

פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2016 חברת ההשקעות סרטי סבן רכשה זכויות הפצה לסרט.[3] הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-9 ביוני 2017.[4]

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות גרועות מהמבקרים. ב-Rotten Tomatoes, לסרט יש דירוג של 33% ודירוג ממוצע של 4.9/10.[5] ב-Metacritic, המקצה דירוג מנורמל, לסרט יש ציון של 35 מתוך 100, מה שמצביע על "ביקורות לא חיוביות".[6]

דרק סמית' ממגזין Slant העניק לסרט 2.5 כוכבים מתוך 4, וכתב, "טרף קל הוא תמציתי ויעיל בצורה איתנה."[7] ג'ו ליידון מ"וראייטי" כתב, "הבמאי ג'ונתן מוסטאו מספק קרב יריות ממושך, מרדפים אוטומטיים של התרסקות וקטעי קרב כדי להפוך את הסרט לנגיש עבור קהלים לא תובעניים."[8] ג'סטין לואו מ"הוליווד ריפורטר" אמר, "האקשן קצת מדשדש כאשר תשומת הלב עוברת ליחסים הסלעיים בין לוקאס ובין אלה, אבל הצלם חוסה דייוויד מונטרו והעורך קן בלקוול מצליחים להחזיר את הדברים למסלולם ברצף עקבי של סצנות מרדף וקרבות אנרגטים".[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Frater, Patrick (8 בנובמבר 2014). "AFM: Buyers Hear Mostow's 'Prayer' With Sam Worthington". Variety. נבדק ב-10 בנובמבר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ D'Alessandro, Anthony (8 בנובמבר 2014). "'Hunter's Prayer' Answered: Sam Worthington Film Sells To 20 Territories". Deadline Hollywood. נבדק ב-10 בנובמבר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ McNary, Dave (9 בספטמבר 2016). "Toronto: Sam Worthington Thriller 'Hunter's Prayer' Bought by Saban". Variety. נבדק ב-9 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Crust, Kevin (21 באפריל 2017). "Every single movie coming out this summer". Los Angeles Times. נבדק ב-25 באפריל 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "The Hunter's Prayer". Rotten Tomatoes. Flixster. נבדק ב-25 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "The Hunter's Prayer". Metacritic. CBS Interactive. נבדק ב-7 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Smith, Derek (3 ביוני 2017). "The Hunter's Prayer". Slant Magazine. נבדק ב-9 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Leydon, Joe (9 ביוני 2017). "Film Review: 'The Hunter's Prayer'". Variety. נבדק ב-9 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Lowe, Justin (9 ביוני 2017). "'The Hunter's Prayer': Film Review". The Hollywood Reporter. נבדק ב-9 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)