יאשוהיטו, הנסיך צ'יצ'יבו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאשוהיטו, הנסיך צ'יצ'יבו
秩父宮雍仁親王
לידה 25 ביוני 1902
Akasaka Estate, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 4 בינואר 1953 (בגיל 50)
פוג'יסאווה, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה האצ'יוג'י עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
בת זוג סטסוקו מטסודאירה
שושלת בית המלוכה היפני
אב יושיהיטו, קיסר יפן
אם טיימיי, קיסרית יפן
יורש בתנאי קיסר יפן
25 בדצמבר 1926 – 23 בדצמבר 1933
(7 שנים)
פרסים והוקרה
  • השרשרת המלכותית הוויקטוריאנית (1937)
  • השרשרת הגדולה של המסדר העליון של החרצית הביצנית
  • אביר הצלב הגדול במסדר הוויקטוריאני המלכותי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאשוּהיטוֹ, הנסיך צ'יצ'יבּוּיפנית: 秩父宮雍仁親王;‏ 25 ביוני 19024 בינואר 1953) היה בנו השני של יושיהיטו, קיסר יפן וטיימיי, קיסרית יפן, אחיו הצעיר של הירוהיטו, קיסר יפן. קודם מלחמת העולם השנייה פעל ללא הצלחה בניסיון לחזק את יחסי האימפריה היפניתהאימפריה הבריטית. מעורבותו בתוך קבלת ההחלטות של הצבא היפני הקיסרי במלחמת סין–יפן השנייה נתונה בספק ולאחר המלחמה הוא זוכה מכל אשמה בבית הדין הבינלאומי הצבאי למזרח הרחוק בהחלטתו של דאגלס מקארתור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאשוהיטו, הנסיך צ'יצ'יבו, נולד בשנת 1902, אביו יושיהיטו היה יורש העצר היפני ובנו של מוצוהיטו, קיסר יפן המכהן באותה העת. זמן קצר לאחר הולדתו הועבר לגדול בביתו של הרוזן קאוומורה סומיושי ביחד עם אחיו הבכור, הירוהיטו, הגדול ממנו בשנה[1]. כאשר נפטר קאוומורה שנה מאוחר יותר שבו שני האחים לגדול בבית הוריהם בטוקיו הבירה. בגיל 7 החל ללמוד בגאקושין, בית ספר פרטי לבני האצולה היפנית. הנסיך צ'יצ'יבו חונך לקראת קריירה בצבא היפני הקיסרי.

בשנת 1922 סיים את לימודיו באקדמיה צבאית ונרשם לזרוע היבשתית של הצבא הקיסרי. בשנת 1928 התחתן עם סטסוקו מטסודאירה, בת למשפחת סמוראים שהייתה רבת השפעה במהלך תקופת אדו. מעורבותו של הנסיך צ'יצ'יבו בתוך אירועי מרד הנפל של 26 בפברואר 1936 נתונה בספק. במהלך שירותו הצבאי הועלה לדרגת מייג'ור גנרל ופיקד על דיוויזיית חיל הרגלים ה-31 במהלך מלחמת סין–יפן השנייה.

בשנת 1937 היה הנסיך במסע דיפלומטי ברחבי אירופה במסגרתו התארח אצל ג'ורג' השישי, מלך הממלכה המאוחדת, גוסטב החמישי, מלך שוודיה, וילהלמינה, מלכת הולנד ואדולף היטלר, עמו ניסה לחזק את יחסי גרמניה–יפן. במהלך מלחמת העולם השנייה הסתירו פלגים בצבא מידע מהשטח מפני הקיסר הירוהיטו, ועל כן הקיסר פנה לצ'יצ'יבו ובני משפחה אחרים במטרה להשיג מידע מהשטח במערכה בסין[2]. עקב מחסור בעדויות על מעורבותו בקבלת ההחלטות, בית הדין הבינלאומי הצבאי למזרח הרחוק זיכה את צ'יצ'יבו מכל אשמה בלחץ מצדו של דאגלס מקארתור, שהיה המושל הכללי של יפן תחת הכיבוש האמריקאי לאחר המלחמה.

הנסיך צ'יצ'יבו היה ידוע באהבתו לספורט, שזיקתה אותו בכינוי "נסיך הספורט"[3]. הנסיך היה מסור במיוחד לקידום הרוגבי ושימש כנשיא התאגדות הרוגבי ביפן. כאשר נסיך צ'יצ'יבו נפטר בשנת 1953, שונה שם אצטדיון הרוגבי של טוקיו באצטדיון הרוגבי של צ'יצ'יבו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]