יואי יושיאוקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יואי יושיאוקה
YUI
לידה 26 במרץ 1987 (בת 36)
פוקואוקה, יפן
מקום הקמה פוקואוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004
סוגה ג'יי פופ, ג'יי רוק
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Sony Music Japan
www.yui-net.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוּאי יוֹשיאוֹקה (Yui Yoshioka) ששם הבמה שלה הוא יוּאי (YUI) (נולדה ב-26 במרץ 1987) היא זמרת, רב נגנית, פזמונאית ושחקנית יפנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יואי, שנולדה בפוקואוקה שביפן וגדלה במשפחה חד-הורית, רצתה להיות זמרת מגיל צעיר אבל רק בעקבות השפעת אמהּ היא החלה לכתוב שירה, בעת שהייתה בחטיבת הביניים. כשהגיעה לבית ספר תיכון החלה לכתוב גם שירים ועבדה במשרה חלקית כדי לממן את לימודיה. בהמשך חלתה ובעת שהייתה בבית החולים הבינה שהיא תחת עומס רב מדי שלא מאפשר לה לעסוק במוזיקה, ולכן עזבה את בית ספרה ועברה לבית ספר פרטי למוזיקה, שם היא למדה נגינה על גיטרה ופזמונאות. על מנת להפוך למוזיקאית מקצוענית היא החליטה שהיא צריכה לערוך הופעות רחוב בתחנת רכבת מקומית, כמו מוזיקאים שהיא ראתה כשהיא השתחררה מבית החולים. הופעות רחוב אלו עזרו לה להתגבר על ביישנותה.

ב-2004, בעת שלמדה בבית הספר הפרטי, מוריה ייעצו לה ללכת לאודישן שנערך על ידי חברת המוזיקה סוני. באודישן עצמו היא שרה שלושה שירים וקיבלה ציון מקסימלי מהשופטים עבור הופעתה, וזה החל את הקריירה המקצועית שלה. היא הוציאה לאור שניים מהשירים האלו תחת חברת מוזיקה עצמאית בשם "Leaflet Records" (את השלישי הוציאה לאור בזמן מאוחר יותר) ועמדה להוציא עוד שיר תחת חברת מוזיקה עצמאית, אבל מפיק טלוויזיה שמע אותו והחליט להשתמש בו בסדרת דרמה טלוויזיונית בשם "Fukigen na Gene".

בעקבות הופעת השיר בתוכנית הטלוויזיה יואי הוציאה אותו לאור ומכרה 100,000 עותקים ממנו, והוא הגיע למקום השמיני בטבלת המצעד "Oricon Weekly Charts". לסינגלים הבאים שלה ולאלבום הבכורה שלה, "From Me To You", הייתה הצלחה בינונית (האלבום נמכר ב-200,000 עותקים).

בשנת 2006 התחילה את קריירת המשחק שלה כשהופיעה בסרט באורך מלא בשם "Midnight Sun", שהוקרן בפסטיבל הקולנוע בקאן. עבור סרט זה קיבלה את פרס האקדמיה היפנית עבור היותה השחקנית החדשה הכי טובה באותה שנה. במהלך צילומי הסרט המשיכה לעסוק במוזיקה והוציאה לאור סינגל שנכתב עבור הסרט, שנהיה הסינגל הכי נמכר שלה (הוא נמכר ב-200,000 עותקים). בהמשך היא הוציאה לאור עוד מספר סינגלים שזכו להצלחה מסוימת, שאחד מהם הופיע בתוכנית אנימה ושני בפרסומת.

ב-4 באפריל 2007 יואי הוציאה לאור את האלבום המלא השני שלה, "Can't Buy Me Love", שהגיע למקום הראשון בטבלת המצעדים "Oricon" ונשאר שם במשך שבועיים. האלבום נמכר בכ-680,000 עותקים ובגלל הצלחתו האלבום הקודם של יואי נמכר בעוד 9,000 עותקים. יואי המשיכה להוציא סינגלים, שהגיעו למקום הראשון בטבלת המצעדים "Oricon" או למיקומים דומים, והופיעו באנימה ובסרטים, וב-4 בנובמבר הוציאה די.וי.די של הופעה חיה שלה מסבב ההופעות השני שלה.

יואי המשיכה לנחול הצלחה ולהוציא לאור סינגלים, וכשהוציאה לאור את אלבומה השלישי הוא נמכר ב-400,000 עותקים והגיע למקום הראשון בטבלת המצעדים "Oricon Weekly Charts". בעקבות הצלחת האלבום יצאה לסבב הופעות שלישי, מכרה עוד שיר לתוכנית טלוויזיה והוציאה אלבום קומפילציה. אלבום הקומפילציה, שיצא ב-2008 בשם "My Short Stories", כלל רק שירי צד ב' מסינגלים קודמים שהיא הוציאה לאור. האלבום הצליח והגיע למקום הראשון בטבלת המצעדים "Oricon" - דבר שהפך אותה לאישה השנייה שאלבום הקומפילציה שלה הגיע למקום הראשון בטבלה.

לאחר כל זאת לקחה חופש של חמישה חודשים שלאחריו הוציאה עוד סינגלים, שהגיעו למקומות גבוהים בטבלאות המצעדים ונמכרו בעשרות אלפי עותקים עד כמאה אלף עותקים, והיא מתכננת להוציא אלבום חדש (החמישי שלה) ב-14 ביולי 2010.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2006: From Me to You
  • 2007: Can't Buy My Love
  • 2008: I Loved Yesterday
  • 2008: My Short Stories - אלבום קומפילציה
  • 2010: Holidays in the Sun

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה מועמדות תוצאה
2007 אמנית השנה בפרס Japan Gold Disc מועמדות
2007 טירונית השנה בפרס האקדמיה היפנית זכייה
2008 האמנית הטובה ביותר בפרס MTV Student Voice זכייה
2008 הווידאו קליפ הטוב ביותר של מוזיקת פופ, בפרס Space Shower Music Video זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יואי יושיאוקה בוויקישיתוף