ילדה סוכר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"ילדה סוכר" הוא שיר פופ ישראלי של המוזיקאי מוקי, אשר כתב, הלחין, ועיבד אותו יחד עם פילוני. השיר יצא לאור כחלק מאלבום הבכורה של מוקי, "שמע ישראל".

הזמר מוקי בהופעה במאהל מחאה בבאר שבע

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון עם מוקי, הוא חושף את ההשראה מאחורי "ילדה סוכר", אומר שהשיר נכתב כשאשתו נבל, טרם נישואיהם, נסעה לניו יורק לשנה. השיר כתב עליה, אך מדגיש כי אינו כותב שירים על דברים ספציפיים או חוויות נקודתיות, אלא מתייחס לשיר כאל עולם בזעיר אנפין, המשקף את ראיית העולם האישית שלו. לדבריו, כתיבה על חוויות מסוימות אינה פועלת עבורו, שכן בסופו של דבר, הוא מוצא עצמו כותב רק על עצמו.[1]

השיר הוצג לראשונה כמועמד למצעדי הפזמונים השבועיים של רשת ג' ב-7 ביולי 2002. מוקי, אשר עד אז לא היה מוכר במיוחד בזירה המוזיקלית, הפך לפנים ידועות בעקבות השיר, אשר זכה להצלחה רבה בקרב הקהל הישראלי.

במהלך הזמן שבו הוצג השיר במצעדים השבועיים של רשת ג', הוא צבר פופולריות רבה ונמשך במצעד למשך עשרה שבועות, מ--14 ביולי עד 13 באוקטובר 2002. בשיאו, ב-11 באוגוסט 2002, השיר הגיע לפחות למקום השלישי. במצעד השנתי של רשת ג' לשנת 2002, דורג השיר במקום ה-21. מוקי, היוצר של השיר, זכה בתואר "תגלית השנה" במצעד זה, תוך שהשיר הופך לאחד מהסימנים המוזיקליים הבולטים של אותה תקופה.

בנוסף להצלחתו במצעדים השבועיים, השיר "ילדה סוכר" זכה להכרה גם במסגרות אחרות. במצעד השנתי של גלי צה"ל דורג במקום העשירי, ובפסקול העשור קיבל את המקום ה-80, מה שמבהיר את השפעתו הרחבה על תרבות.[2]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]