יצורים יפהפיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יצורים יפהפיים
Beautiful Creatures
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על הרומן "יצורים יפהפיים" מאת קאמי גארסיה ומרגרט סתוהל
בימוי ריצ'רד לה-גראוונס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אנדרו קוסובה, ברודריק ג'ונסון, דייוויד ואלדס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ריצ'רד לה-גראוונס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אליס אנגלרט
אלדן ארנרייך
אמה תומפסון
מוזיקה Thenewno2
צילום פיליפ רושלוט
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, אלקון אנטרטיימנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בפברואר 2013 (עולמית)
משך הקרנה 124 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט נעורים, סרט פנטזיה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 65 מיליון דולר
הכנסות $60,052,138
הכנסות באתר מוג'ו beautifulcreatures13
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יצורים יפהפייםאנגלית: Beautiful Creatures) הוא סרט אמריקאי בבימויו של ריצ'רד לה-גראוונס שמבוסס על הספר של קאמי גרסיה ומרגרט סטוהל בעל אותו שם. הסרט יצא לאקרנים בפברואר 2013.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתן וייט הוא נער המתגורר בעיירה בשם גטלין בדרום קרוליינה, החולם מדי לילה על נערה, ולא מבין את פשר החלום. בכל בוקר, לאחר לילה שטוף אותו חלום, איתן מתעורר עם בוץ מתחת לציפורניים, וריח של רוזמרין ולימון, כפי שהיה מתואר בחלומו, כאילו החלום הוא מציאות. אביו מתמודד עם מות רעייתו על ידי הסתגרות בחדרו, כאשר מטפלת ושמה אמה, המנהלת את משק-הבית ותפקידה הגדול משחושבים מתגלה מאוחר יותר, דואגת לשניהם. יום אחד מגיעה לעיירה נערה בשם לינה דוקיין, אחייניתו של תושב העיירה מייקן, אשר שאר התושבים טוענים כי הוא לא יוצא מביתו, ובטוחים שביתו רדוף רוחות ועל כן בבית הספר מנדים את לינה. לינה, עם עבר מרשים של תאונות בבתי ספר, מנפצת את חלונות הכיתה ביומה הראשון, כאשר שתי בנות לועגות לה. באותו יום רכבה נתקע בגשם ואיתן אוסף אותה. השניים מתאהבים, מגלים שהם חלמו אחד על השנייה, ומגלים את ההיסטוריה של אמו של איתן ודודה של לינה, בעוד שדודה של לינה מתנגד לחברות הזו. לאט לאט איתן מגלה את סודה של לינה- שהיא בעצם מטילה (בספר השם הוא מלחשת). השניים מגלים שבתקופת מלחמת האזרחים סבתא רבתא רבא רבא של לינה, ז'נבייב, החייתה את אהובה בן האנוש, ובכך איבדה את נשמתה, ומאז קללה, האוסרת על אהבת בן אנוש ומטילה, רובצת על משפחתה. בנוסף, הם מגלים שמהסיבה הפשוטה שאימה של לינה סרפיין ובת דודתה רידלי הפכו למטילות (מלחשות) של האופל, גם לינה תהפוך לכזו. מאז, דודה של לינה מונע ממנה לפגוש את איתן, עד שאמא של לינה מגיעה לביתו ומנסה לפתות אותו, אך לא מצליחה בשל כישוף שלינה הטילה על ביתו. איתן הולך לדבר עם לינה, ובביתה איתן מצליח לשבור את המגנים שמציבים בני משפחתה עליה מפניו, והם מבינים שמרגע זה הוא זה ששומר עליה ולא הם. איתן ולינה מנסים למצוא דרך לשבור את הקללה. לינה כבר כמעט מתייאשת ודווקא אז היא מוצאת דרך. הבעיה היא שהדרך היחידה לשבור את הקללה היא להרוג את אהובה, ולכן היא משכיחה מאיתן את מה שהיה ביניהם עד ליום של שחזור מלחמת האזרחים בעיירה, בו איתן נורה על ידי חברו הטוב, והקללה נשברת. כאשר לינה מגיעה אליו, מופיעות מולה אמה סרפיין, ובת דודתה רידלי, המוכנות לקבלה לצד האפל. אך רגע לפני שהיא הופכת למלחשת (מטילה) אפלה, היא מגלה כי מי שנורה הוא בעצם דודה מייקן, שלבש את צורתו של איתן, ובשל כך היא הופכת את עצמה למלחשת (מטילה) חצי אפלה וחצי מוארת, משחררת את רידלי, והורגת את אמה. הסרט מסתיים שישה חודשים לאחר מכן, כאשר איתן בדרכו לקולג' בניו יורק. הוא מציג את עצמו בפני לינה, והיא נותנת לו ספר שנתנה לו ביום שנפגשו. איתן קורא קטע מן הספר במכונית ובדרכו החוצה מן העיירה, ברגע שהוא חלם עליו כל כך, לעזוב את גטלין, המכונית עוצרת בפתאומיות. איתן יוצא מתוכה וקורא בשמה של לינה, כאשר זו בספריה שומעת אותו ומרימה את ראשה, מה שמעיד על זיכרונו בה וככל הנראה גם על סרט המשך.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים וורנר רכשו את זכויות ההסרטה לרומן "יצורים יפהפיים" בשנת 2009, והחתימו את הבמאי ריצ'רד לאגרונס. הליהוק לסרט החל בסוף שנת 2011. בפברואר 2012 לוהקה ויולה דייוויס, ובהמשך לוהקו ג'ק אוקונל ואליס אנגלר לתפקידים הראשיים. אוקונל עזב לאחר מכן את הסרט בשל סכסוך, ואלדן ארנרייך לוהק לתפקיד דמותו של איתן. ליהוק נוסף כלל את אמה תומפסון בתפקיד כפול כסאראפן וכגברת לינקולן, וג'רמי איירונס בתפקיד דודהּ התימהוני של לינה, מייקון רייוונווד.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו במאי 2012 בניו אורלינס, והסתיימו בסוף יולי. הבמאי בחר לשלב אפקטים מיוחדים לצד אפקטים מבוססי מחשב לסצנות מסוימות, בעיקר סצנה בה מתנפצים חלונות הכיתה. ב-19 בספטמבר 2012 יצא הטריילר הראשון לסרט.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת הרוק האלטרנטיבי "Thenewno2" הקליטה את פסקול הסרט באולפני אבי רוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]