כמעט מפורסמים (פודקאסט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כמעט מפורסמים
כמעט מפורסמים ברדיו תל אביב
סוגה society and culture podcast, פודקאסט קומי עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים צליל הופמן ועדן יואל
כותבים צליל הופמן ועדן יואל
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית
מספר פרקים 233 (נכון ל־3 באפריל 2024) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה רדיו תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Nobex Partners עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 50-90 דקות
שידור
רשת שידור בישראל רדיו תל אביב
תקופת שידור מקורית 16 ביולי 2019 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל יולי 2019 – רץ
קישורים חיצוניים
102fm.co.il/almost
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"כמעט מפורסמים" הוא פודקאסט תרבות פופולרית מבית רדיו תל אביב, שנערך ומוגש על ידי צליל הופמן ועדן יואל. "כמעט מפורסמים" עלה לראשונה ביולי 2019, ופרק או פרקים חדשים מוקלטים מדי שבוע ומועלים להאזנה באפליקציות השמע השונות. הפרקים אורכים בין 50 ל-90 דקות, ובמהלכם הופמן ויואל משוחחים ומנתחים סוגיות ואירועים מתרבות הפופ.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופמן ויואל סיפרו במהלך הפרקים כי את ההשראה לפודקאסט הם שאבו מ-"Who? Weekly" (אנ'), פודקאסט ותיק בהגשת כותבֵי ומבקרי התרבות האמריקאים לינדזי וובר ובובי פינגר. בדומה לוובר ופינגר, גם הופמן ויואל הם עיתונאי תרבות המתמחים בתרבות פופ - הופמן עורכת את מאקו תרבות מזה ארבע שנים ויואל הוא סגן העורך שלה. השניים הכירו בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב ב-2013 והתחילו את דרכם המקצועית המשותפת ב-2017 כאשר הופמן הביאה את יואל לעבוד במאקו סלבס, אותו ערכה בשעתו.

בינואר 2021, "כמעט מפורסמים" הגיע למקום השני יחד עם "שיר אחד" בתחרות הפודקאסטים הטובים של השנה בתחום התרבות. התחרות נערכה במעריב אונליין ואת תוצאותיה קבעו המאזינים [1].

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל שבוע המנחים דנים לעומק בסוגיות אקטואליות שהתרחשו בעולם הבידור. לרוב, מדובר באירועים ואנשים ישראליים. מלבד דיונים בחדשות הבידור והאופן בו הן מסוקרות בתקשורת, השניים גם נוהגים לשחק משחקים ולחוד חידונים. שמו של אחד המשחקים, "מוכר או אבישג נגר", במהלכו צריכים השניים לקבוע אם אדם מסוים הוא מפורסם או לא, הפך לביטוי שגור בקרב המנחים והמאזינים.

פרקים שונים ב"כמעט מפורסמים" כוללים אורחים בעלי ניסיון וידע בתרבות הפופולרית. בין השאר התארחו בהסכת עורך מדור הרכילות של אתר מאקו, גיל לוסטיג, התסריטאי והעיתונאי איתמר רונאל והתסריטאי, המגיש ויוצר התוכן אהרון גבע. בדצמבר 2020, פצחו המנחים בקמפיין הומוריסטי למימון האירוח של כוכבת הריאליטי ליהיא גרינר בתוכנית. תוך שעות ספורות הסכום גויס וגרינר הגיעה להתארח בפרק מיוחד [2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]