כרישון נמרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןכרישון נמרי
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
מחלקה: דגי סחוס
סדרה: כרישאים
משפחה: כרישוניים
סוג: Triakis
מין: כרישון נמרי
שם מדעי
Triakis semifasciata
ז'ראר, 1855
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כרישון נמרי (שם מדעי: Triakis semifasciata) הוא מין של כריש ממשפחת הכרישוניים, החי במימי מערב האוקיינוס השקט לחופי אמריקה הצפונית מאורגון, ארצות הברית ועד למסטלאן שבמקסיקו. כריש זה נפוץ יחסית ואיננו בסכנה בטבע.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו כריש קטן יחסית המגיע לאורך של 1.2 עד 1.5 מטר בקירוב, כשהשיא הגיע ל-2.1 מטרים. משקלו המרבי הידוע הוא 18.4 ק"ג. הכריש בעל גוף מוארך עם חוטם קצר ומעוגל ובעל רכסי עור בולטים מהזימים ועד החוטם. הוא בעל לסת מעוקלת מעט ובתוכה שורות של שיניים מחודדות, חזקות ומעט שטוחות הבנויות לכתישת טרף קשה. הכריש בעל זוג סנפירי גב שהראשון גדול מהשני המצוי בחלק העליון של הזנב. סנפירי החזה רחבים ומשולשים ובקצה הגוף סנפירי אונות מפותחים. צבע הכריש מורכב מכתמים שחורים בולטים וכתמים כהים העוברים מעל ומצידי הזנב על רקע כסוף עד אפור-ברונזה בעוד החלק התתון לבנבן וחלק. הכריש יכול לחיות עד 30 שנה בטבע.

הכריש מצוי לחופי אמריקה בימים ממוזגים עד לחופים בעומק של 90 עד 4 מטרים ומצויים בעיקר סביב שוניות, כרי אצות ויערות קלפ השופעים במזון. כרישים אלה הם שחיינים טובים ומחפשים במים טרף קטן מהם, לרוב צדפות, תולעים, חסילונים וסרטנים ומספר דגי גרם וביציהם וכן מספר בטאים. הטריפה מתבעצת תוך שילוב של יניקה ונשיכת הטרף במהירות.

זהו מין החי לעיתים בלהקות קטנות, לעיתים עם כרישוניים אחרים והוא משריץ בעונת הרבייה שבין מרץ ליוני עד 37 פרטים צעירים, לאחר היריון של 10 עד 12 חודשים והם מתבגרים באיטיות.

הכריש איננו מסוכן לאדם ולמרות שמצבו יציב הוא נידוג עד לשנות ה-80 באופן מופרז שפגע באוכלוסייתו עד שתקנות דיג חדשות בשנות ה-90 החזירו את רמתו ליציבה. עם זאת למרות יציבותו הוא עדיין בשימור עקב סיכוני דיג ברשתות תוך שילוב עם גדילתו ורבייתו האיטית.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כרישון נמרי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כרישון נמרי באתר הרשימה האדומה של IUCN