לאון פרארו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לאון פרארו
Leon Feraru
לידה 1887
בראילה, רומניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1961 (בגיל 74 בערך)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת מונפלייה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לאון פרארורומנית: Leon Feraru) היה שם העט של אוטו אנגלברג (במקור Otto Engelberg[1]; 18871961), שהיה משורר, מתרגם, פובליציסט והיסטוריון ספרותי יהודי-רומני, קונסול כבוד של רומניה בניו יורק ופרופסור אוניברסיטאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרארו נולד בבראילה, רומניה ושם גם למד בבית הספר היסודי ובבית הספר התיכון. הוא המשיך את לימודיו באוניברסיטת בוקרשט, בפקולטה למשפטים וספרות ולאחר מכן המשיך באוניברסיטת מונפליה, בצרפת. הוא בחר את שם העט Feraru - ברזלן, משום שאביו היה ברזלן, והשתמש בשמות עט נוספים, למשל: L. Schmidt, L. Feru, H. Libanon.

פרארו פרסם שירים ראשונים בכתב העת Lumea israelită (העולם היהודי). פרסם שירים תחת שם העט Ola Cânta (אולה קנטה). בגלל האווירה האנטישמית, שבאה לידי ביטוי אחרי הופעת ההצגה מנשה החליט להגר מרומניה ויצא ב-1913 לארצות הברית[2]. חרף הימצאותו בארצות הברית המשיך פרארו להשתתף בכתבי העת הספרותיים ברומניה והוסיף עליהם גם כתבי עת ברומנית, שהופיעו בארצות הברית. הוא גם היה לחבר מתכתב של מכון התרבות של היכל כוראל של בוקרשט.

פרארו תרגם לאנגלית משוררים וסופרים רומנים.

זמן מה היה מרצה באוניברסיטת טורונטו וגם קונסול כבוד של רומניה בניו יורק. הוא פרסם בעיתונות האמריקאית פרטים על הספרות הרומנית וגם ערך את כתב העת ברומנית Steaua Română, שהיה גם בעל מהדורה אנגלית. הוא קיבל תואר דוקטור מאוניברסיטת קולומביה ולימד בה עד יציאתו לגמלאות.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1926 "Maghernița veche și alte versuri din anii tineri" (הבקתה הישנה וחרוזים אחרים מהשנים המוקדמות) - הבקתה הישנה היה בית המלאכה של אביו הברזלן.
  • 1926 "The Development of the Romanian Novel" (ההתפתחות של הנובלה הרומנית)
  • 1929 "The Development ofthe Romanian Poetty" (ההתפתחות של השירה הרומנית) - ספר זה מבוסס על עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטת קולומביה
  • 1937 "Arabescuri" (ערבסקות)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לאון פרארו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Evrei din România, Breviar biobibliografic, הוצאת הספר, בוקרשט, 2008, עמוד 142. (ברומנית)
  2. ^ Biografie Leon Feraru (ברומנית)