לינדה קריסטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לינדה קריסטל
Linda Cristal
לידה 22 בפברואר 1931
בואנוס איירס, ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 27 ביוני 2020 (בגיל 89)
בוורלי הילס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה מרתה ויקטוריה מויה פגו בורגס
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארגנטינה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19521992 (כ־40 שנה)
בן או בת זוג Tito Gómez עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לינדה קריסטל בתפקיד ויקטוריה מונטויה-קנון בסדרה "The High Chaparral", יולי 1969

לינדה קריסטלספרדית: Linda Cristal;‏ 22 בפברואר 193127 ביוני 2020) הייתה שחקנית ארגנטינאית-אמריקאית. קריסטל היא הזוכה הראשונה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, היא זכתה בפרס בשנת 1969 על תפקידה בסדרת המערבונים "The High Chaparral" (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריסטל נולדה בשם מרתה ויקטוריה מויה פגו בורגס ברוסאריו, ארגנטינה לאב צרפתי, ולאם איטלקייה, וגדלה באירופה[1] איבדה את הוריה בתאונת דרכים קטלנית ממנה שרדה בשנת 1947.[2] היא עסקה במשחק במולדתה בגיל מוקדם מאוד. את תפקידה הראשון באנגלית היא עשתה בשנת 1956 במערבון של ג'ורג' שרמן "Comanche".

היא התפרסמה בראשית שנות ה-60 בזכות תפקידיה בסרט המלחמה "האלמו" של ג'ון ויין בתור המקסיקנית הצעירה פלקה אותה מציל דייווי קרוקט (ויין) והמערבון "שניים רכבו יחדיו" של ג'ון פורד בתור המקסיקנית אלנה דה לה מדריאגה. זמן קצר לאחר מכן הודיעה קריסטל על פרישתה ממשחק על מנת לגדל את שני ילדיה.

היא חזרה לשחק בשנת 1967 כדי להשתתף בסדרת המערבונים "The High Chaparral". היא הופיעה בסדרה במשך 4 עונות בתפקיד ויקטוריה מונטויה-קנון, תפקיד עליו היא זכתה בשנת 1969 בפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה. קריסטל הייתה לזוכה הראשונה בהיסטוריה של קטגוריה זו במסגרת טקס גלובוס הזהב.

את הופעתה האחרונה לפני פרישתה הסופית מהתעשייה עשתה קריסטל בשנת 1974 בסרט הפעולה של ריצ'רד פליישר "מר מג'סטיק" לצידו של צ'ארלס ברונסון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לינדה קריסטל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]