סילה וורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סילה אן וורד
Sela Ann Ward
סילה וורד, בשנת 2010
סילה וורד, בשנת 2010
לידה 11 ביולי 1956 (בת 67)
מרידיאן, מיסיסיפי, ארצות הברית
שם לידה Sela Ann Ward עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1983 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת אלבמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.selawardtv.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סילה אן וורדאנגלית: Sela Ann Ward; נולדה ב-11 ביולי 1956) היא שחקנית אמריקאית הידועה בעיקר כזוכת פרסי גלובוס הזהב ואמי על גילום דמותה של טדי ריד בסדרת הטלוויזיה "אחיות" ששודרה בין השנים 19911996, ודמותה של לילי מאנינג בסדרה "להתחיל מחדש" ששודרה בין השנים 19992002.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה במיסיסיפי שבארצות הברית. בתם הבכורה של אנני קייט, עקרת בית שמתה מסרטן בשנת 2002 ושל גראנברי הולנד וורד, מהנדס חשמל. לוורד שלושה אחים ואחיות: ג'ינה ברי וברוק. וורד למדה באוניברסיטת אלבמה בטסקלוסה אמנות ופרסום, והייתה חברה בקבוצת המעודדות של קבוצת הפוטבול ובאחווה "כי אומגה".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר לימודיה, בעת שעבדה בניו יורק בעריכת מצגות, החלה וורד לדגמן לצורך השלמת הכנסה. היא גויסה על ידי סוכנות וילהלמינה ולוהקה תחילה לפרסומות טלוויזיה של חברת הקוסמטיקה מייבליין. לאחר מכן עברה לקליפורניה כדי לנסות את מזלה במשחק. הופעתה הראשונה הייתה בשנת 1983, בסרטו של בלייק אדוארדס "האיש שאהב נשים". תפקידה הראשון בטלוויזיה היה תפקיד של אשת חברה בסדרת הדרמה "Emerald Point" בהמשך אותה שנה. בשנת 1986 שיחקה בסרטו של גארי מרשל "Nothing in Common". שנה לאחר מכן השתתפה בסרטו של פרנק פרי "Hello Again".

בשנת 1991 החלה לגלם את דמותה של טדי ריד, אלכוהוליסטית בוהמיינית, בסדרת הדרמה עטורת הפרסים "אחיות". התפקיד הזניק את הקריירה שלה וזיכה אותה בפרס אמי לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה לשנת 1994. ב-1992 שיחקה בסרט הטלוויזיה "סיכון כפול" לצד ברוס בוקסלייטנר. ב-1993 גילמה וורד את הלן קימבל, רעייתו של הגיבור ד"ר ריצ'רד קימבל (האריסון פורד), בסרט הקולנוע המועמד לפרס אוסקר "הנמלט". בשנת 1995 זכתה וורד בפרס CableACE על גילום דמותה של העיתונאית ג'סיקה סאביץ' בסרט הטלוויזיה "Almost Golden: The Jessica Savitch Story". ב-1996 שיחקה בסרט "נשיאים בצרות" לצידם של ג'ק למון וג'יימס גארנר.

במהלך 1995 נבחנה וורד לתפקיד נערת בונד בסרט "מחר לנצח" אולם המפיקים החליטו כי היא מבוגרת מדי לתפקיד. בעקבות ניסיון זה יצרה בשנת 2000 את סרט הטלוויזיה התיעודי "The Changing Face of Beauty" העוסק באובססיית הנעורים האמריקנית ובהשפעתה על נשים. בסוף 2002 אף פרסמה ספר אוטוביוגרפי המרבה לעסוק בנושא בשם "Homesick: A Memoir".

בין השנים 1999 ו-2002 גילמה וורד את דמותה של לילי ברוקס מאנינג, אם בניפרד לשתי בנות, בסדרת הטלוויזיה "להתחיל מחדש", וזכתה בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב על תפקיד זה. ב-2000 שיחקה בסרט הרומנטי "לתפוס כוכב נופל" בתפקיד סידני קלארק/שריל, שחקנית הנמלטת מסט הצילומים אחרי שתפסה את ארוסה בוגד בה ומוצאת אהבה בעיירה קטנה אליה הגיעה במקרה. ב-2004 שיחקה את ד"ר לוסי הול, רעייתו של הגיבור ג'ק הול (דניס קווייד) בסרט "היום שאחרי מחר". באותה שנה שיחקה את החוקרת הפרטית בובי באצ'ה בסרט הטלוויזיה "Suburban Madness" וכן שיחקה בסרט ההמשך לריקוד מושחת "ריקוד מושחת 2- לילות הוואנה". ב-2005 החלה להשתתף בסדרת הטלוויזיה "האוס" בתפקיד סטייסי וורנר, בת זוגו לשעבר של הגיבור גרגורי האוס.

נוסף על תפקידיה הקולנועיים והטלוויזיוניים החליפה וורד בשנת 1999 את קנדיס ברגן כפרזנטורית של חברת התקשורת האמריקנית ספרינט-נקסטל (Sprint Nextel) ושימשה בתפקיד זה עד 2002.

בשנת 2009 שיחקה לצד פן בדג'לי ואמבר הרד בסרט האימה "האב החורג" של הבמאי נלסון מקורמיק.

מ-2010 ועד תחילת 2013 שיחקה וורד בסדרת המתח "CSI: NY" בתפקיד ג'ו דנוויל. היא מחליפה את סטלה בונוסרה שאותה שיחקה מלינה קנקרדס. ג'ו מגיעה ליחידה לאחר עזיבתה של סטלה והופכת להיות יד ימינו של מאק (גארי סיניז).

וורד גילמה את נשיאת ארצות הברית בסרט האסונות של רולנד אמריך, "היום השלישי: התחדשות", שיצא לאקרנים ביוני 2016.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורד ניהלה מערכת יחסים עם שחקן הפוטבול בוב באומהאוור בעת לימודיה באוניברסיטת אלבמה. ב-23 במאי 1992 נישאה להווארד שרמן ולשניים שני ילדים.

בעקבות מפגש עם שני ילדים חוסים בביקור במיסיסיפי בשנת 1997 הקימה וורד בעיר הולדתה מרידיאן מקלט לילדים הממתינים למשפחת אומנה. המוסד הקרוי "Hope Village for Children", אשר נועד לשמש דגם למקלטים נוספים, אכלס בשנת 2005 יותר מ-140 ילדים נזקקים.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1994: פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה על תפקידה בסדרה "אחיות".
  • 1995: פרס CableACE לשחקנית הטובה ביותר בסרט או במיני-סדרה על תפקידה בסרט הטלוויזיה "Almost Golden: The Jessica Savitch Story".
  • 2000: פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה על תפקידה בסדרה "להתחיל מחדש".
  • 2001: פרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה על תפקידה בסדרה "להתחיל מחדש".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סילה וורד בוויקישיתוף