ליקופילום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
קריאת טבלת מיוןליקופילום
מיון מדעי
ממלכה: צומח
מערכה: בעלי פרחים
מחלקה: דו-פסיגיים
סדרה: צינוראים
משפחה: לועניתיים
סוג: ליקופילום
שם מדעי
Scrophulariaceae
בונפלאן, 1812
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שיח ליקופילום פורח בלילך

ליקופילום [1] הוא סוג של שיחים ירוק-עד ממשפחת הלועניתיים, מקור הצמח במדבריות טקסס ומקסיקו.

הצמח ובתי גידול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרחים הם בצורת פעמון או משפך, עם חמש אונות ושתי שפתיים, וצבעים הנעים בין לבן למגנטה לסגול. השם הגנרי נגזר מהמילים היווניות λευκός ( leukos ), שמשמעותן "לבן", ו-φυλλον ( phyllos ), שפירושו " עלה ", המתייחסות לעלווה המכוסה בטריכום. [2] גובה השיח יכול להגיע עד 2–3 מטר. הפריחה היא בסוף הקיץ ובסתיו. העלים בצורה אליפטית, ומופיעים על הענפים בזוגות, וצבעם ירוק לבן.

שיחים אלה גדלים בקרקעות חוליות ויש להם סבילות גבוהה למלח. הם הפכו פופולריים עבור נטיעות באזורים חמים יותר ובגינון יובשני ; הם דורשים מינימום מים, מעוצבים בקלות לגדר חיה ופורחים על פני כל פני השטח שלהם. פותחו זנים של L. frutescens, L. candidum, L. laevigatum, L. langmaniae, L. pruinosum, L. revolutum ו- L. zygophyllum . [3]

שיחי ליקופילום מפורסמים ביכולתם "לחזות" גשם, בדרך כלל פורחים מספר ימים לפני סופת גשם, ככל הנראה בתגובה ללחות. הם נקראים לפעמים "שיח ברומטר " מסיבה זו. מאמינים שזו תכונת הישרדות בבתי הגידול המדבריים למחצה של הצמחים.

בישראל הצמח נמכר במשתלות, ומשמש כשיח מתאים לגינות ציבוריות. הסוג כולל 12 מינים, מתוכם אוקלמו חמישה זנים.

מינים נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלאיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Leucophyllum × 'ענן שמימי' ( L. frutescens 'Green Cloud' × L. laevigatum )
  • Leucophyllum × 'ענן גשם' ( L. frutescens × L. minus ) [5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליקופילום בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Lady Bird Johnson Wildflower Center at The University of Texas at Austin - Leucophyllum frutescens". www.wildflower.org. University of Texas. נבדק ב-30 ביולי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Holloway, Joel Ellis; Neill, Amanda (2005). A Dictionary of Common Wildflowers of Texas & the Southern Great Plains. TCU Press. p. 90. ISBN 978-0-87565-309-9.
  3. ^ "Love those Sages". Mountain States Wholesale Nursery. אורכב מ-המקור ב-2010-11-25. נבדק ב-2010-12-03.
  4. ^ "Subordinate taxa of Leucophyllum Humb. & Bonpl". Tropicos. Missouri Botanical Garden. נבדק ב-2010-12-03.
  5. ^ "Leucophyllums for central Arizona urban landscapes". Arizona State University. אורכב מ-המקור ב-2011-04-18. נבדק ב-2011-02-17.