לדלג לתוכן

מבוא לאושר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


מבוא לאושר
Happiness for Beginners
מבוסס על Happiness for Beginners עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי Vicky Wight עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Vicky Wight עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Vicky Wight עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלי קמפר
בלית' דאנר
Nico Santos
לוק גריימס
אלכסנדר קוך עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Sherri Chung עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 ביולי 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מבוא לאושראנגלית: Happiness for Beginners) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאית משנת 2023 בכיכובם של אלי קמפר ולוק גריימס. זהו עיבוד לרומן משנת 2015 באותו שם של הסופרת קתרין סנטר (אנ') . הרומן עובד למסך ובוים על ידי הבמאית ויקי וייט.

לאחר גירושין, הלן (אלי קמפר) מזמינה קורס הישרדות בשביל האפלצ'ים שם היא פוגשת את ג'ייק (לוק גריימס), חבר של אחיה הצעיר דאנקן. [1]

הסרט שודר בנטפליקס החל מה-27 ביולי 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלן הגרושה מזמינה קורס הישרדות לשביל האפלצ'ים למתחילים. בזמן שהיא מחפשת את אחיה דאנקן על מנת לתת לו המפתחות של ביתה, היא רואה את חברו של אחיה ג'ייק.

הגרוש של הלן, מייק, מתקשר ומזכיר לה כי זה היה אמור להיות יום הנישואים השישי שלהם מה שמוביל לפלאשבק מהחתונה בו היא נזכרת שגם ג'ייק וגם דאנקן שהיו בחתונה לא אהבו את מייק המגושם.

הלן נפגשת עם ג'יג'י (בליית' דאנר), הסבתא שגידלה אותה ואת אחיה. כשהם שוהים במוטל בקונטיקט, למחרת בבוקר מדריך הטיולים הצעיר בקט (בן קוק) מסביר את התוכנית לטיול. כשהמטיילים מציגים את עצמם, הלן בת ה- 40 מגלה שהיא אחת המשתתפים המבוגרים בטיול ואז היא רואה את ג'ייק, החבר של אחיה.

היא משוחחת עם ג'ייק בניסיון לשכנעו לעזוב אך כיוון שהוא מסרב הלן מציעה להם לא ליצור אינטראקציה ולשמור על הקשר שלהם חשאי. זמן קצר לאחר שהאוטובוס מוריד את הקבוצה בנקודת ההתחלה של הטיול הלן נפצעת ברגלה. ג'ייק, רופא ואיש רפואת שטח, חובש את הפצע שלה ומברך אותה על גירושיה.

זמן קצר לאחר מכן, הלן זוכה לנזיפה על כך שהיא דורכת על בול עץ, אחד מתוך כללים רבים שהם היו צריכים לשנן. חברתה לאוהל של הלן, וינדי, מתלהבת מג'ייק, אבל להלן הוא נראה ילדותי.

למחרת בבוקר, הלן מבקשת מג'ייק עזרה עם שלפוחיות מכיוון שיש לה נעליים לא טובות.

וינדי מנסה לקדם חשיבה חיובית. כולם לומדים להכיר אחד את השני. אחד המטיילים יו (ניקו סנטוס) משתף שהוא שאף להיות שחקן אבל עכשיו מוכר ביטוח. כשהם לאחר מכן לבד, הלן מתעמתת עם ג'ייק על הבהייה והריחוף שלו. הוא עונה שהוא פשוט חושש שהיא תחזור למייק, מכיוון שהוא לא מספיק טוב בשבילה.

לאחר טיול של עשרה ימים, בקט מזמין אותם לטייל במסלול קצר בו הם מתחלקים לקבוצות לפי מהירות.

בקבוצת הטיולים של הלן, הם מרכלים על ג'ייק ווינדי, כאשר מוזכרת נשיקה מהירה. בזמן שכולם בודקים את המפה, יו שובר את רגלו, בעוד מייסון קופא, הלן פונה לעזרה.

הלן משיגה את הקבוצה המובילה לאחר רדת הלילה, אז הם מחליטים ללכת למצוא אותם עם עלות השחר. כשהיא חולקת אוהל עם ג'ייק, היא מספרת לו על אחיה האמצעי נתן. נתן טבע כשהלן הייתה בת שש והיא הרגישה אחראית עליו. המשפחה התפרקה, כשאביהם, ואז אמם, עזבו אותם. שניהם מקנאים: ג'ייק בגלל שהיא עונה כל הזמן להודעות של מייק והלן בגלל הנשיקה שלו עם וינדי, למרות שזה היה במהלך משחק של אמת או חובה.

מוקדם בבוקר, הם נושאים את יו על אלונקה מאולתרת לאמבולנס אשר ממתין במרחק של שלושה קילומטרים משם. למחרת עם רדת החושך הלן מחפשת את ג'ייק, שנעדר. כשהיא מוצאת אותו הוא אסיר תודה, הוא מחבק אותה ואז מסביר שהוא ירש מחלת עיניים ניוונית (רטיניטיס פיגמנטוזה) ולכן הוא מתעוור בהדרגה. זה משפיע עליו בעיקר בלילה וזו הסיבה שהוא הפסיק לעסוק ברפואה. הם כמעט מתנשקים אבל מפריעים להם.

למחרת, בחזרה במלון, הלן מתחמקת מפעילויות הפרידה לאחר שהיא שומעת שלג'ייק יש מישהיא שמחכה לו בבית. כשהיא נוסעת לסבתה, היא יכולה לחשוב רק עליו. לבסוף קוראת את השיר של פבלו נרודה שג'ייק נתן לה, היא מבינה שיש לו רגשות כלפיה.

כשדנקן מגיע לבית הסבתא, הלן מתנצלת ונשבעת להיות אחות טובה יותר. הוא מתעקש שהיא תצא איתו ועם הסבתא לחגוג יום הולדת. ג'ייק מופיע והם לבסוף מתנשקים, לאחר שהוא מתוודה שהוא אוהב אותה במשך שנים. הסרט מסתיים במונטאז' של בקט הפונה שוב ושוב לקבוצות חדשות רבות של מטיילים, האושר הגדול שלו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלי קמפר בתור הלן
  • לוק גריימס בתפקיד ג'ייק
  • ניקו סנטוס בתפקיד יו
  • בליית' דאנר בתור ג'יג'י
  • בן קוק בתור בקט
  • שייוון וובסטר בתור ווינדי
  • ג'וליה שיפלט בתור סו
  • גאס בירני בתור קיילי
  • אסטבן בניטו בתור מייסון
  • אלכסנדר קוך בתור דאנקן
  • מרי נילי בתור לולו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sarrubba, Stefania (30 ביוני 2023). "First Trailer for Yellowstone star's new Netflix movie". Digital Spy. נבדק ב-1 ביולי 2023. {{cite web}}: (עזרה)