מדליית הכתרת המלך צ'ארלס השלישי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מדליית הכתרת המלך צ'ארלס השלישי
King Charles III Coronation Medal
החלק הקדמי והאחורי של מדליית ההכתרה
החלק הקדמי והאחורי של מדליית ההכתרה
פרטים
מדינה בריטניהבריטניה הממלכה המאוחדת
סוג מדליית זיכרון
המעניק המלך צ'ארלס השלישי
למען תרומה לקהילה
זכאות אזרחי חבר העמים הבריטי
נוסד 6 במאי 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
הענקות
הוענק לראשונה 6 במאי 2023
סה"כ הוענקו הממלכה המאוחדת: כ-400,000
אוסטרליה: 10
ניו זילנד: 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מדליית הכתרת המלך צ'ארלס השלישי היא מדליית זיכרון לציון הכתרת המלך צ'ארלס השלישי וקמילה ב-6 במאי 2023.

הממלכה המאוחדת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדליות עשויות מניקל כסוף. בצידן הקדמי מופיעים דיוקניהם של המלך והמלכה כשהם חובשים כתרים ופונים שמאלה.

על הצד האחורי מופיעה המונוגרמה המלכותית של המלך צ'ארלס השלישי, מעליה כתר טיודור(אנ'), תחתיהם תאריך ההכתרה, ה-6 במאי 2023, ומסביב זר דפנה.

את המדליות הפיק שירות המדליות של ווסטרשייר(אנ'), ואת דיוקניהם של המלך והמלכה עיצב הפסל מרטין ג'נינגס(אנ'). את הצד האחורי עיצב פיל מקדרמוט משירות המדליות של ווסטרשייר.

זכאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקבלי המדליה מקרב אזרחי הממלכה המאוחדת היו:[1]

  • אזרחים שתרמו באופן פעיל לטקסים הרשמיים סביב ההכתרה במנזר וסטמינסטר ובמיקומים נוספים, כמו גם באירועים רשמיים נוספים סביב טקס ההכתרה.
  • חברי הכוחות המזוינים של בריטניה שהשלימו לפחות חמש שנות שירות קלנדריות מלאות נכון ל-6 במאי 2023, או שהשתתפו באירועי ההכתרה מטעם הכוחות המזוינים במהלך 2023.
  • אנשי כוחות ההצלה, בשכר או בהתנדבות, שמטפלים במקרי חירום כחלק מתפקידם, ושהשלימו לפחות חמש שנות שירות קלנדריות מלאות נכון ל-6 במאי 2023.
  • עובדי מערכת הכליאה המועסקים על ידי המדינה שהשלימו לפחות חמש שנות שירות קלנדריות מלאות נכון ל-6 במאי 2023.
  • אנשים חיים שקיבלו את צלב ג'ורג' או צלב ויקטוריה.[1]

סך הכל הוענקו יותר מ-400,000 מדליות.[2]

קנדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 במאי 2023 הודיע ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו שיופקו 30,000 מדליות הכתרה לכבודם של קנדים שתרמו תרומה משמעותית למדינה, פרובינציה, טריטוריה, אזור או קהילה, או שהגיעו להישג שהאדיר את שמה של קנדה בעולם.[3][4] עיצוב המדליה הקנדית, כמו גם הבהרות לגבי השותפים לתוכנית,[5] עדיין לא פורסמו.[3][4] תוכנית הטלוויזיה הקנדית "CBC News: Politics"(אנ'), דיווחה שהליגה המונרכיסטית של קנדה(אנ') טענה שהעיכוב נובע משתי סוגיות: האחד הוא אי הסכמה בין המלך לבין הקבינט שלו לעניין הכללת תמונתה של המלכה קמילה בצדה הקדמי של המדליה (השרים טוענים שקמילה לא אמורה להופיע על המדליה, מאחר שהיא לא חלק מסדרי הקדימה הממלכתיים(אנ') ואין לה תפקיד חוקתי), והשני הוא התפטרותו של מזכיר המושל הכללי של קנדה(אנ'), תפקיד שלו חלק משמעותי ביצירה של אותו כבוד מעין אלה.[5]

מטבעת המורשת הקנדית (חברה פרטית) יצרה ומכרה מדליית הכתרה שעוצבה על ידי סוזן טיילור, מעצבת בכירה לשעבר במטבעה המלכותית של קנדה(אנ'). המדליה קיבלה את אישורו של המלך.[6][7]

אוסטרליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדליות ההכתהרה והיובל באוסטרליה מופקות על ידי הממלכה המאוחדת, וניתנות כמתנות אישיות על ידי המלך.[8] אזרחים אוסטרלים שעודם בחיים וקיבלו את צלב ויקטוריה, צלב ויקטוריה האוסטרלי, צלב ג'ורג' וצלב העוז האוסטרלי(אנ'), קיבלו את המדליה, בדומה לנהוג לגבי אזרחי הממלכה המאוחדת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Coronation Medal to go to Armed Forces and frontline emergency service workers". GOV.UK (באנגלית). 5 במאי 2023. נבדק ב-5 במאי 2023. {{cite news}}: (עזרה) Text was copied from this source, which is available under an Open Government Licence v3.0. © Crown copyright.
  2. ^ "Frontline workers to receive Coronation medal". BBC News. 5 במאי 2023. נבדק ב-5 במאי 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Prime Minister announces Canadian delegation to the Coronation of His Majesty King Charles III, Office of the Prime Minister of Canada, 3 במאי 2023, נבדק ב-3 במאי 2023 {{citation}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 Government of Canada, Celebrating His Majesty’s Coronation, King's Printer for Canada, נבדק ב-3 באוקטובר 2023 {{citation}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 CBC News, "Whatever Happened to the Coronation Medal?" (PDF), Canadian Monarchist News, Monarchist League of Canada (Autumn 2023, No. 56): 3, נבדק ב-9 במרץ 2024 {{citation}}: (עזרה)
  6. ^ Canadian Coin and Currency Corp (2 במאי 2023), Canadian Coronation Medallion Approved by King Charles III, CISION, נבדק ב-20 במרץ 2024 {{citation}}: (עזרה)
  7. ^ CNW Group (2 במאי 2023), Canadian Coronation Medallion Approved by King Charles III, Yahoo! Finance, נבדק ב-20 במרץ 2024 {{citation}}: (עזרה)
  8. ^ "The Order of Wearing Australian Honours and Awards". Australian Government - Department of Defence. Australian Government. נבדק ב-21 בנובמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)