מועדון כדורגל חולון ירמיהו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מ.כ. חולון
מידע כללי
שם מלא מועדון כדורגל ירמיהו חולון
כינוי חולוניה
תאריך ייסוד 2014
אצטדיון האצטדיון העירוני, חולון
(תכולה: 3,500)
בעלים איציק ששון
יו"ר עזרא סוכר
מנכ"ל ליאור שולמן
מאמן משה בן חיים
ליגה ליגה א' דרום
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון כדורגל חולון ירמיהו או מ.כ. חולון ירמיהו היא קבוצת כדורגל ישראלית מהעיר חולון, אשר משחקת, נכון ל-2023, בליגה א' דרום. הקבוצה הוקמה ב-2014 ומאז 2017 משחקת בליגה א'.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר היו קיימות מספר קבוצות בולטות המייצגות את העיר חולון: משנות ה-40 ועד שנות ה-80 הבולטת שבהם הייתה הפועל חולון. ב-1985 התמזגה הפועל חולון עם צפרירים חולון שהוקמה בשנות ה-70 ושיחקה בליגות הנמוכות יותר, להקמת קבוצת הפועל צפרירים חולון שעלתה תוך שנתיים עד לליגה הבכירה, שם שיחקה הקבוצה לסירוגין במשך עונות בודדות בכל פעם, עד לשנות ה-2000, אז ירדה הקבוצה לליגה הארצית ומשם התדרדרה עד לליגות א' וב'.

בשנת 2014 אנשי העסקים איציק ששון ועופר דליאן, שהיו גם הספונסרים של קבוצת כדורגל החופים עירוני חולון ששיחקה בליגה הישראלית בכדורגל חופים, ייסדו קבוצת כדורגל נוספת בעיר בשם מועדון כדורגל יניב חולון ("מ.כ. חולון"). מטרת הקבוצה הייתה ניסיון להחזיר למודעות את קבוצת העבר הפועל חולון, אך נאסר עליה לכנות את עצמה בשם זה מכיוון שזכויות על השם השתייכו להפועל צפרירים חולון שעדיין התקיימה. מדי הקבוצה וסימלה היו בצבעי סגול וצהוב, בהשראת צבעי קבוצת הכדורסל הבכירה של העיר, הפועל חולון. בתום עונתה הראשונה בליגה ג' עלתה יניב חולון לליגה ב'. אולם במקביל בתום עונת 2015/2016 ירדה קבוצת צפרירים חולון לליגה ג', ובפגרת הקיץ בוצע איחוד של צפרירים חולון עם מ.כ. חולון שהייתה אז בליגה ב' ועל כן הקבוצה המאוחדת ששמה היה הפועל צפרירים חולון יניב והיא שיחקה בליגה ב'. צבעי הקבוצה המאוחדת היו סגול וצהוב, צבעיה של מ.כ. יניב חולון. הקבוצה הצליחה לעלות לליגה א' בעונת 2016/2017, אולם האיחוד פורק בסיום עונה זו[1], כאשר יניב חולון עלתה לליגה א', וצפרירים חולון הוקמה מחדש והחלה את דרכה מחדש בליגה ג'.

בשלוש השנים הראשונות להקמתה נקראה הקבוצה על שמו של יניב זיתוני, בנו של מחזיק תיק הספורט בעיריית חולון, קובי זיתוני. בשנת 2017 שינתה הקבוצה את שמה למועדון כדורגל חולון ירמיהו על שמו של כוכב העבר החולוני ומי שהיה עוזר מאמן הקבוצה, חיים ("הסילון") ירמיהו, שהלך לעולמו ממחלה קשה ב-2016[2].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כבר נגמר: הרומן הקצר של צפרירים ויניב, שמוליק מזרחי, Mynet חולון - ספורט, 13 ביולי 2017
  2. ^ היסטוריה: מכבי ירמיהו חולון פותחת עונה ראשונה בליגה א', איציק עזרא, אתר השקמה-חולון, 7 בספטמבר 2017