לדלג לתוכן

רקפת מצויה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
John Doe (שיחה | תרומות)
מ שוחזר לעריכה האחרונה של John Doe
Pixie (שיחה | תרומות)
תוספת; הוספת קישורים פנימיים
שורה 21: שורה 21:
'''רקפת מצויה''' היא [[פרח]] ממשפחת הרקפתיים (Primulaceae).
'''רקפת מצויה''' היא [[פרח]] ממשפחת הרקפתיים (Primulaceae).


הרקפת היא פרח [[רב שנתי]] בעל [[פקעת]], נפוץ בצפון ובמרכז [[ישראל]] ובהרים. צבע הרקפת נע מלבן עד סגול עז, כשהצבע הנפוץ הוא ורוד-סגול. פורחת בחודשי ה[[גשם]] ([[ינואר]] - [[אפריל]]).
הרקפת היא פרח [[רב שנתי]] בעל [[פקעת]] גדולה, עגולה ושטוחה. [[צבע]] הרקפת נע מ[[לבן]] עד [[סגול]] עז, כשהצבע הנפוץ הוא [[ורוד]]-סגול. פורחת בחודשי ה[[גשם]] ([[ינואר]] - [[אפריל]]).


הפרח נפוץ בצפון ובמרכז [[ישראל]], בעיקר באיזורי ה[[הר]]. מקום ידוע בו צומחות רקפות הוא "גבעת הרקפות" שב[[רמות מנשה]], בסמוך ל[[קיבוץ]] [[גלעד]]; גבעה קטנה זו, המתכסה באלפי רקפות למשך כמה שבועות בלבד ב[[אביב]], מושכת אליה המוני מטיילים.
גיאופיט רב-שנתי ממשפחת הרקפתיים. בעל פקעת גדולה, עגולה ושטוחה. נפוץ בכל רחבי החבל הים תיכוני בישראל. הרקפת היא מן הפרחים הידועים והמקובלים ביותר בארץ, בזכות תפוצתה הרחבה והצורה המיוחדת של פרחיה. רשת הצבעים של הפרחים, מורוד עז עד וורוד חיוור ואפילו לבן. העלים דמויי לב ומצוירים, בוקעים עם הפרחים בראשית החורף. פקעת 1 יכולה לשאת עשרות פרחים.
הרקפת הינה צמח מוגן.
הפריחה בחודשים דצמבר - אפריל.


הרקפת היא מן הפרחים הידועים והמקובלים ביותר בארץ, בזכות תפוצתה הרחבה והצורה המיוחדת של פרחיה. עליה דמויי ה[[לב]] בוקעים עם הפרחים בראשית ה[[חורף]]. פקעת אחת יכולה לשאת עשרות פרחים.

הרקפת הינה צמח מוגן. לעתים קרובות היא צומחת בין [[סלע|סלעים]], המסתירים אותה קמעה. מסיבה זו [[האנשה|מואנשת]] הרקפת לעתים קרובות ב[[ספרות]] וב[[אמנות]], ומוצגת כצנועה וביישנית.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.cyclamen.org/ אגודת הרקפת] (אנגלית)
* [http://www.cyclamen.org/ אגודת הרקפת] (אנגלית)
* [http://www.botanic.co.il/hebrew/research/Cyclamen.htm רקפות הבר] (עברית)
* [http://www.botanic.co.il/hebrew/research/Cyclamen.htm רקפות הבר] (עברית)
[[Category:פרחים]]
[[קטגוריה:פרחים]]


{{קצרמר בוטניקה}}
{{קצרמר בוטניקה}}
[[en:Cyclamen]]
[[en:Cyclamen]]
[[it:Ciclamino]]
[[it:Ciclamino]]

גרסה מ־17:46, 19 במרץ 2005

רקפת מצויה

רקפת מצויה

מיון מדעי
ממלכה:צמחים
מערכה:בעלי פרחים
מחלקה:דו-פסיגיים
סדרה:אברשאים
משפחה:רקפתיים
סוג:רקפת
מין:מצויה
שם מדעי
Cyclamen persicum

רקפת מצויה היא פרח ממשפחת הרקפתיים (Primulaceae).

הרקפת היא פרח רב שנתי בעל פקעת גדולה, עגולה ושטוחה. צבע הרקפת נע מלבן עד סגול עז, כשהצבע הנפוץ הוא ורוד-סגול. פורחת בחודשי הגשם (ינואר - אפריל).

הפרח נפוץ בצפון ובמרכז ישראל, בעיקר באיזורי ההר. מקום ידוע בו צומחות רקפות הוא "גבעת הרקפות" שברמות מנשה, בסמוך לקיבוץ גלעד; גבעה קטנה זו, המתכסה באלפי רקפות למשך כמה שבועות בלבד באביב, מושכת אליה המוני מטיילים.

הרקפת היא מן הפרחים הידועים והמקובלים ביותר בארץ, בזכות תפוצתה הרחבה והצורה המיוחדת של פרחיה. עליה דמויי הלב בוקעים עם הפרחים בראשית החורף. פקעת אחת יכולה לשאת עשרות פרחים.

הרקפת הינה צמח מוגן. לעתים קרובות היא צומחת בין סלעים, המסתירים אותה קמעה. מסיבה זו מואנשת הרקפת לעתים קרובות בספרות ובאמנות, ומוצגת כצנועה וביישנית.

קישורים חיצוניים

תבנית:קצרמר בוטניקה