מימי (סרט הודי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מימי
בימוי Laxman Utekar עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Pankaj Tripathi
Sai Tamhankar
קריטי סנון
Manoj Pahwa עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2021 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט הינדי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מימיאנגלית: Mimi) הוא סרט דרמה קומי הודי בהינדי, כחלק מהקולנוע ההינדי משנת 2021 בבימויו של לקסמן אוטקאר ובהפקה של דינש ויג'אן מחברות Madock Films. הסרט הוא גרסה מחודשת לסרט מראטהי מ-2011 Mala Aai Vhhaychy!. בסרט מככבת קריטי סנון בתפקיד ראשי, כצעירה המשמשת אם פונדקאית לזוג מערבי.

על תחילת צילומי הסרט הוכרז באוגוסט 2019. הצילומים נערכו בראג'סטאן ובמומבאי בין אוקטובר 2019 לינואר 2021, כאשר חל עיכוב בשל מגפת הקורונה. את השירים בסרט והפסקול הלחין א"ר רהמן עם מילים פרי עטו של אמיטהב בטאצ'ריה. בעקבות סגירת בתי הקולנוע עקב המגפה, הסרט תוכנן לצאת לאקרנים בצורה דיגיטלית בלבש דרך שירותי הסטרימינג נטפליקס ו-JioCinema ב-30 ביולי 2021. הוא הסרט נכנס לשידטר דרך הפלטפורמות ב-26 ביולי 2021, 4 ימים לפני המועד המתוכנן, מכיוון שיצא בטעות על ידי JioCinema ונכנס לאתרי סיקור.[1]

בטקס פרסי הקולנוע הלאומי ההודי ה-69, מימי זכה ב-2 פרסים - השחקנית הטובה ביותר (קריטי סנון) ושחקן המשנה הטוב ביותר (פנקג' טריפתי).[2] בטקס פרסי פילמפייר ה-67, הסרט קיבל 6 מועמדויות, כולל הבמאי המוזיקלי הטוב ביותר (רחמן) והזמרת הנשית הטובה ביותר (שריה גושל על "פארם סונדארי"), וזכתה ב-3 פרסים - השחקנית הטובה ביותר (קריטי סנון), שחקן המשנה הטוב ביותר (פנקג' טריפאתי) ושחקנית המשנה הטובה ביותר (סאי תמהנקר).[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימי ראת'ור היא רקדנית במה בראג'סטאן המקווה להצליח כשחקנית בבוליווד. לאחר הופעה, נהג מונית בשם בהאנו ניגש אליה עם הצעה. הוא מציג למימי זוג אמריקאי, ג'ון וסאמר, שמחפשים אם פונדקאית. סאמר לא מצליחה להרות, ובני הזוג מוכנים לשלם לפונדקאית סכום של 25,000 דולר. מימי מסכימה, בתקווה שהסכום יעזור לשאיפותיה ככוכבת הקולנוע.

הליך ההפריה החוץ-גופית מצליח ומימי נכנסת להריון. מימי מכריזה שהיא עוזבת את הבית לצילומי סרט שנמשך תשעה חודשים, כאשר בזמן הזה היא מסתתרת אצל חברתה, שאמה. בינתיים, על נהג המונית בהאנו מוטל לטפל במימי במהלך הריונה על ידי הזוג.

כמה חודשים לאחר מכן, הרופאה של מימי מודיעה לג'ון וסאמר שהתינוק עלול להיוולד עם תסמונת דאון. ג'ון וסאמר מזדעזעים ומשנים בפתאומיות את דעתם בנוגע לרצונם בילד. הם מבקשים ממימי להפיל וחוזרים לארצות הברית.

מימי דוחה את רעיון ההפלה ומחליטה לשאת את הילד עד סוף ההריון. היא חוזרת להוריה, שם היא רוקחת סיפור הכולל את בהאנו כאבי הילד, איתו ברחה והתחתנה. בהאנו ושאמא מחליטים לשחק את המשחק.

מימי יולדת ילד בריא ללא סימני מוגבלות. היא קוראת לו ראג', על שם דמות מפורסמת בסרטי בוליווד. משפחתה ותושבי העיר שלה מבולבלים מהעור הבהיר של ראג', והוא הופך לפלא מקומי בעיר. מימי מחליטה לוותר על שאיפותיה הבוליוודיות כדי לטפל בו.

ארבע שנים לאחר מכן, סרטון של מימי רוקדת עם ראג' הופך לוויראלי באינטרנט. לאחר שנתקלו בסרטון, ג'ון וסאמר מחליטים לחזור להודו ולתבוע את ראג'. מימי זועמת על נטישתם, ומסרבת לוותר על ראג'. ג'ון וסאמר מאיימים על מימי בתביעה משפטית, והיא מתרצה למענו של ראג' כדי שלא יצטרך להיגרר לבית המשפט.

מימי ומשפחתה פוגשים את בני הזוג כדי לשלוח את ראג', אך מופתעים לראות את ג'ון עם ילדה נוספת, טארה. מתגלה שבדרך חזרה מביתה של מימי, ג'ון וסאמר נתקלו בבית יתומים וחשו קשר עם טארה, ילדה צעירה שבכתה מאחורי שער בית היתומים. הם החליטו לאמץ אותה, והסבירו למימי שחיבתה לראג' גרמה להם להבין שהאימהות מתרחבת מעבר לקשרים גנטיים. הם חוזרים לארצות הברית עם טארה, בעוד ראג' נשאר עם מימי ומשפחתה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קריטי סנון כמימי ראתור, אמו של ראג'
  • פנקג' טריפתי בתור נהג המונית, המשחק את אביו של הילד
  • סאי טמהנקר בתור שאמה זפרון
  • מנוג' פאווה בתוראמה של מימי
  • סופרייה פתהאק- בתור שובה רתורה
  • אוולין אדוארדס בתור סאמר רוג'ר
  • איידן ווייטוק בתפקיד ג'ון רוג'ר
  • ג'ייקוב סמית' בתור ראג' ראת'ור
  • ג'יה בהטצ'ריה בתור ד”ר אשה דסאי
  • שייח' אישאקה מוחמד בתפקיד עאטיף עלאם
  • גיאן פראקש בתפקיד עבדול זפרון, המכונה מאולווי סהאב
  • נאדים חאן בתור ג'ולי סינג

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2019 דיווח הטיימס אוף אינדיה שקריטי סנון תככב בסרט שיעסוק בנושא הפונדקאות.[4] דווח כי בית ההפקה של דינש ויג'אן, Maddock Films, מגבה את הפרויקט. הסרט הוכרז רשמית באוגוסט 2019 ואחריו פרסום פוסטר ודווח כי סנון ופנקג' טריפתי יופיעו בתפקידים ראשיים. עוד אושר שהוא מבוסס על הסרט המראטי Mala Aai Vhhayachy (2011).[5] בראיון ל-India Today, דינש ויג'אן הצהיר כי מימי הייתה סיפור המבוסס על אירועים אמיתיים. מבחינתו, הסרט בוחן מערכת יחסים יפהפייה בין אישה שמעולם לא רצתה להיות אמא לבין אחת שלא יכולה לחכות להיות כזו.[6] החלק הבלתי צפוי נקרא על ידו "הומור" בקו העלילה.[7] סנון הסכימה להשתתף בסרט איך ששמעה על הרעיון אפילו טרם קראה את התסריט. מאוחר יותר היא הבינה שלתפקיד יש הרבה מה להציע לה כשחקנית.[8] היא העלתה חמישה עשר קילוגרמים ממשקל הגוף כדי להשתלב בדמותה של אישה בהריון.[9] בראיון ל־Hindustan Times, היא צוטטה: "היינו צריכים לצלם את סצינות ההריון ולקסמן סר היה מאוד ברור שצריך להשמין עבור הסצנות האלה כי הוא לא רצה שלדמות יהיו פרצוף מסותת".[5] השחקנית סאי טמהנקר נדחפה לגלם דמות מרכזית בסרט, כשהיא חולקת מסך עם טריפאטי.[10] דווח שהיא מגלמת אישה מוסלמית מראג'סטאן, ולמדה אורדו לצד את הניב הראג'סטני עבור תפקידה.[11]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילום העיקרי החל במנדווה, ראג'סטאן ב-29 באוקטובר 2019.[12][13] בראיון ל-Filmfare, סנון אישרה שזהו הסרט הנשי הראשון שלה.[14] בדצמבר 2019, הצוות השלים 40% מהפקת הסרט.[15] לוח הזמנים הבא של הצילומים תוכנן לפברואר 2020 למשך 30–40 יום.[16] הצילומים התרחשו בג'איפור ב-10 בפברואר 2020,[17] שם סיימו היוצרים לצלם חלקים גדולים ב-4 במרץ 2020.[18][19] על פי הדיווחים, הצילומים נעצרו לכמה ימים עקב מגפת הקורונה בהודו. ביוני 2020, אותקר אישרה כי ממתינים לצילומים של חמישה ימים שכללו שיר היכרות בהשתתפות אמנים מבריטניה.[5] השיר ("Param Sundari") תוכנן להצטלם בינואר 2021. בשל המגפה, הגעה של צוות גדול בינלאומי ומקומי הלוך וחזור לרג'סטאן לא היו אפשריים, לכן צוות השחקנים הבינלאומי נקרא למומבאי לצילומים על מנת לסיים את הסרט.[20] עד מאי 2021, התברר כי כל תהליך הצילום הושלם.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרטיטורה והפסקול המקוריים הולחנו על ידי א"ר רהמאן והכילו מילים שנכתבו על ידי אמיטהאב בצ'אריה.[21] הפסקול שוחרר על ידי Sony Music India ב-16 ביולי 2021, יחד עם השיר " Param Sundari " בתור הסינגל המוביל.[22]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפיק דינש ויג'אן תכנן לצאת לאקרנים בקולנוע במרץ 2021 לאחר יציאת ההפקה שלו "רוהי" (אנ'), שהיה הסרט ההינדי המיינסטרים הראשון שיצא לאקרנים בקולנוע לאחר מגפת הקורונה.[23] עם זאת, בעקבות הסגר הארצי עקב הגל השני של המגפה, הוחלט על יציאה בצורה דיגיטלית במאי 2021.[23][24] הסרט הופץ ברחבי העולם על ידי נטפליקס[25] ו־JioCinema (הפלטפורמה הדיגיטלית של אולפני ג'יו, שהיו שותפים להפקת הסרט) הפיצו את הסרט בנוסף בהודו, עם תאריך יציאה מתוכנן ל-30 ביולי 2021.[26][27] עם זאת, ארבעה ימים לפני היציאה לאקרנים, הפלטפורמה JioCinema פרסמה את הסרט מוקדם יותר למשך דקות ספורות ב-26 ביולי 2021, והביאה לפיראטיות מקוונת מכיוון שהוא הפך זמין לאתרי סיקור ופלטפורמות הזרמת סרטים לא חוקיים.[28][29] כדי להתמודד עם פיראטיות, גם נטפליקס וגם JioCinema הציגו את הסרט באותו תאריך במקום ב-30 ביולי.[30]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מקבלים תוצאה
2022 22nd IIFA Awards Best Actress קריטי סנון זכייה [31]

[32]

[33]
Best Supporting Actress Sai Tamhankar זכייה
Best Female Playback Singer Shreya Ghoshal (for "Param Sundari") מועמדות
Best Story Laxman Utekar and Rohan Shankar מועמדות
Mirchi Music Awards Female Vocalist of The Year Shreya Ghoshal (for "Param Sundari") מועמדות
Upcoming Female Vocalist of The Year Khatija Rahman (for "Rock-A-Bye Baby") מועמדות [34]

[35]
Rakshita Suresh (for "Yaane Yaane") מועמדות
Best Song Producers (Programming & Arranging) A. R. Rahman (for "Param Sundari") זכייה
Best Song Engineer – Recording & Mixing Nakul Abhyankar and Suresh Permal (for "Param Sundari") מועמדות
פרסי פילמפייר ה-67 Best Actress קריטי סנון זכייה [3]
Best Supporting Actor Pankaj Tripathi זכייה
Best Supporting Actress Sai Tamhankar זכייה
Best Music Director A. R. Rahman מועמדות
Best Female Playback Singer Shreya Ghoshal (for "Param Sundari") מועמדות
Best Choreography Ganesh Acharya (for "Param Sundari") מועמדות
2023 פרסי הקולנוע הלאומי ה-69 Best Actress קריטי סנון (יחד עם אליה בהאט עבור Gangubai KathiawadiO זכייה [2]
Best Supporting Actor Pankaj Tripathi זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "מימי", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "מימי", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Mimi: Kriti Sanon's film releases four days early after online leak". Hindustan Times. 26 ביולי 2021. ארכיון מ-26 ביולי 2021. נבדק ב-26 ביולי 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 69th National Film Awards 2023 complete winners list: Rocketry, Alia Bhatt, Kriti Sanon, Allu Arjun win big, The Indian Express, ‏2023-08-24 (באנגלית)
  3. ^ 1 2 Filmfare Awards 2022 Winner List, filmfare.com (באנגלית)
  4. ^ "Kriti Sanon's next film with Dinesh Vijan will revolve around surrogacy?". The Times of India (באנגלית). ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 3 Mimi director says he doesn’t want to begin shooting Mimi soon, Hindustan Times, ‏2020-06-24 (באנגלית)
  6. ^ "Mimi: Kriti Sanon, Pankaj Tripathi reunite for producer Dinesh Vijan's film on surrogacy; poster unveiled". Firstpost. 30 באוגוסט 2019. ארכיון מ-11 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Kriti Sanon reveals details of her character in Mimi". India Today (באנגלית). 10 בדצמבר 2019. ארכיון מ-12 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Kriti Sanon on gaining weight for Mimi: 'I had to force myself to eat as I had lost interest in food'". Hindustan Times (באנגלית). 18 במאי 2020. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Kriti Sanon's Mimi won't go to floors anytime soon, says director Lakshman Utekar". Hindustan Times (באנגלית). 24 ביוני 2020. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Poojari, Nitesh. "Exclusive! Sai Tamhankar opens up on working with Kriti Sanon in 'Mimi': She is an amazing and honest actress". The Times of India (באנגלית). ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ "Sai Tamhankar Learnt Urdu For Her Role In Kriti Sanon Led Mimi!". Koimoi (באנגלית אמריקאית). 16 ביולי 2021. ארכיון מ-17 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Kriti Sanon Starts Shooting for Mimi in Rajasthan". News18 (באנגלית). 29 באוקטובר 2019. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Kriti Sanon kick starts shooting for Laxman Utekar's 'Mimi'". The Times of India (באנגלית). ארכיון מ-27 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  14. ^ "'Mimi': The first looks poster of Kriti Sanon's film based on surrogacy will impress you". The Times of India (באנגלית). ארכיון מ-30 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  15. ^ "Kriti Sanon on Mimi: Have completed 40 per cent shoot". India Today (באנגלית). 19 בדצמבר 2019. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "Kriti Sanon heads to Jaipur". Deccan Chronicle (באנגלית). 10 בפברואר 2020. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "Mimi: Pregnant Kriti Sanon flaunts baby bump on sets, see pic". The Statesman (באנגלית אמריקאית). 20 בפברואר 2020. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "Kriti Sanon On Mimi: "This Is One Of The Most Beautiful Scripts I Have Read"". NDTV.com. ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ "Kriti Sanon to kick-start shooting for her next with Rajkummar Rao in just 10 days post wrapping up Mimi". Bollywood Hungama (באנגלית). 17 במרץ 2020. ארכיון מ-19 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ Dubey, Rachana. "Kriti Sanon to shoot a dance number for Mimi". The Times of India (באנגלית). ארכיון מ-18 ביולי 2021. נבדק ב-18 ביולי 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  21. ^ "The Kriti Sanon interview | 'With films like Mimi, I get more comfortable with the idea of growing as an actor'". Firstpost. 27 ביולי 2021. ארכיון מ-27 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ "Mimi (Original Motion Picture Soundtrack)". Spotify. 16 ביולי 2021. ארכיון מ-15 ביולי 2021. נבדק ב-16 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ 1 2 "Kriti Sanon's Mimi is headed for an OTT release". filmfare.com (באנגלית). ארכיון מ-27 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ Kanyal, Jyoti (8 ביולי 2021). "Kriti Sanon's Mimi headed for a digital release? Actress teases fans with new clip". India Today (באנגלית). ארכיון מ-10 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ "Kriti Sanon-starrer Mimi to release on Netflix on this date". Cinema Express (באנגלית). ארכיון מ-27 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ Roy Chowdhury, Rishita (10 ביולי 2021). "Kriti Sanon's Mimi to release on July 30. Film to premiere on Netflix, Jio Cinema". India Today (באנגלית). ארכיון מ-25 ביולי 2021. נבדק ב-26 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ "Mimi, featuring Kriti Sanon, Supriya Pathak, Manoj Pahwa, to premiere on Netflix, Jio Cinema on 30 July". Firstpost. 10 ביולי 2021. ארכיון מ-27 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  28. ^ "Mimi Starring Kriti Sanon & Pankaj Tripathi Leaked Online Resulting In A Preponed Release". Koimoi (באנגלית אמריקאית). 26 ביולי 2021. ארכיון מ-26 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  29. ^ "Four Days Before Official Release, Kriti Sanon's 'Mimi' Leaked Online". TheQuint (באנגלית). 26 ביולי 2021. ארכיון מ-27 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  30. ^ "Mimi: Kriti Sanon's film releases four days early after online leak". Hindustan Times (באנגלית). 26 ביולי 2021. ארכיון מ-26 ביולי 2021. נבדק ב-27 ביולי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  31. ^ "The 22nd Nexa IIFA Awards". IIFA. International Indian Film Academy Awards. אורכב מ-המקור ב-10 ביוני 2022. נבדק ב-28 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ "IIFA 2022 Nominations: Shershaah takes the lead with 12 Nominations, Ludo and 83 emerge as strong contenders; check out the complete list". Bollywood Hungama. Bollywood Hungama News Network. 1 באפריל 2022. ארכיון מ-1 באפריל 2022. נבדק ב-28 ביולי 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  33. ^ "Winners of IIFA Awards 2022: Vicky Kaushal and Kriti Sanon win top honours for Sardar Udham and Mimi". Bollywood Hungama. Bollywood Hungama News Network. 5 ביוני 2022. ארכיון מ-5 ביוני 2022. נבדק ב-28 ביולי 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  34. ^ "The 14th Mirchi Music Awards 2022 Nominations". Mirchi Music Awards. Radio Mirchi. אורכב מ-המקור ב-23 באפריל 2022. נבדק ב-28 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  35. ^ "Sidharth Malhotra's Shershaah wins big at 14th Mirchi Music Awards, check out winners' list". ZoomTV Entertainment. The Times Group. 10 במרץ 2022. ארכיון מ-15 במאי 2022. נבדק ב-28 ביולי 2022. {{cite news}}: (עזרה)