מכ"ם גל רציף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מכ"ם גל-רציףאנגלית: Continuous-wave radar או בקיצור: CW radar) הוא מכ"ם המשדר גל רציף בתדר קבוע וקולט את ההחזרים מהעצמים בהם הגל פוגע. המכ"ם הוא מכ"ם דופלר, הווה אומר שבאמצעות חישוב ההסטה בתדר של הגל החוזר, המכ"ם יכול להעריך את מהירות העצמים בהתאם לאפקט דופלר. ההסטה בתדר גם מסייעת למכ"ם לסנן את הרעש הנוצר כתוצאה מהחזרים של עצמים קבועים (תווי שטח, אדמה וכן הלאה) ולהתמקד אך ורק בהחזרים מהעצמים הנעים.

יתרונות וחסרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היתרון המשמעותי ביותר במכ"ם גל-רציף על מכ"ם פולסים סטנדרטי הוא הפשטות שבתהליך הייצור שכן אין צורך באוסילטור שיחליף בין המשדר למקלט ואין צורך בחישוב הפולסים. כתוצאה מהשידור הרציף גם אין להם מגבלות של טווח מינימלי ומקסימלי כפי שיש למכ"ם פולסים, הנובע מזמן הפולס המשודר וזמן ההמתנה להחזרים.

החסרונות הבולטים במכ"ם גל-רציף הם חוסר היכולת להבחין בעצמים נייחים בשל סינון התדר של השידור העצמי במקלט עצמו וחוסר היכולת לחשב את הטווח של העצם הנע בשל היעדר פרמטר הזמן מרגע השידור עד לרגע הקליטה. מכ"ם גל רציף מאופנן תדר (FMCW) הוא שיפור של מכ"ם גל-רציף המאפשר גם את חישוב מרחק העצם על ידי שידור רציף של תדר מאופנן.

שימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל פשטותו יש למכ"ם שימושים צבאיים ואזרחיים כאחד:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.