מכתבים מרישיקש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכתבים מרישיקש
בימוי דניאל וקסמן
הופק בידי שרה וקסמן
תסריט דניאל וקסמן, עמית ליאור, עדי שמואלי
שחקנים ראשיים ולדימיר פרידמן
לוסי דובינצ'יק
עדי שמואלי
יונתן רוזן
מוזיקה אורי אופיר
צילום אמנון זלאיט
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2004
משך הקרנה 74 דקות
שפת הסרט עברית, אנגלית, הינדית, רוסית
דף הסרט ב־IMDb

מכתבים מרישיקש הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 2004 שהופק במסגרת המיזם "סרטים מכאן" של חברות הכבלים בבימויו של דניאל וקסמן, עם ולדימיר פרידמן, לוסי דובינצ'יק, עדי שמואלי ויונתן רוזן בתפקידים הראשיים.

התסריט של דניאל וקסמן, עמית ליאור ועדי שמואלי הוא על אב ישראלי, המחפש אחר בתו הנעדרת ברחבי הודו. הסרט צולם בהודו ומרבית השחקנים בו הם הודים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכס ויסמן (ולדימיר פרידמן) בן 45, טס להודו כדי לפגוש שם את בתו אנה (לוסי דובינצ'יק) שנמצאת שנתיים בהודו ומזמינה אותו לפגישה במלון "אום" בניו דלהי. כשהוא מגיע לשם הוא אינו מוצא אותה ובשגרירות ישראל מבררים ואומרים שהיא נמצאת ברישיקש ושינתה את שמה למאיה.

אלכס מתחיל במסע ארוך ברכבת לצפון הודו ובקרון הוא נפגש עם צעירים ישראלים שחלקם תחת השפעת סמים. במלון ברישיקש מתברר לו שאנה עזבה למקום לא ידוע. אנה שינתה את שמה למאיה, למדה ריקוד הודי והשתתפה בהפקת סרט הודי עם חברה מוש (יונתן רוזן).

אלכס מוצא בחדרה את יומנה ובו היא מתארת את חוויותיה בהודו וכן נפגש עם עיתונאית ישראלית בשם רוני ברמן (עדי שמואלי) שריאיינה את אנה שספרה לה על אביה השיכור שזנח את אמה המנוחה. אלכס מתקרב לרוני אך יחסיהם לא מתמששים.

הוא פוגש במוש שנמצא תחת השפעת סמים ומספר לו כי אנה עזבה אותו לטובה מנזר בעיירה לארניש. אלכס נוסע ללארניש, פוגש באנה/מאיה והם משוחחים מעט ברוסית והיא מודיעה לו שהיא נשארת בהודו.

אלכס חוזר ברכבת ומדמה את בתו יושבת מולו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ולדימיר פרידמן אלכס ויסמן
לוסי דובינצ'יק אנה/מאיה ויסמן
עדי שמואלי רוני ברמן עיתונאית
יונתן רוזן מוש חבר של אנה/מאיה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]